Gå til innhold

Gulbrandsen_Racings 360 GLi

Ranger emnet


Gulbrandsen_Racing

Anbefalte innlegg

Jau. Dette er da Volvo'n min!

Ett stolt lite smykke.

Hentet den i Asker, 14 oktober 2005, og betalte 5 store høvdinger for den.

Tanken måtte byttes, EU etterkontroll måtte utføres, eksoslekkasje måtte tettes (da forsvant katalysatoren med det samme, fant jeg ut), drivakselmansjetter måtte byttes, bærekuler begge sider forran måtte byttes, samt seriøs retting av bulker. Er en eldre mann som har hatt den, og tror ikke han likte garasjen sin helt. Ser ut som han prøvde og rive den ned med bilen... :rolleyes:

Jeg vet også at bilen har vært av veien en gang, ser det på frontplata, høyre skjermen og de høyre dørene. Den hadde gått så mye som 105 000 km når jeg hentet den. Svært lite!

 

Speccs: B200F motor, 2liter med innsprut. DeDion bakaksel, girkasse bak. Bladfjærer bak. Svært god vektfordeling! Go'bil som man nermest blir forelsket i.. :)

 

Slik så den ut når jeg hentet den i oktober i fjor

 

Merket bak som ble fjernet 4 dager etter ankomst Hemnes, Høland

Bilde035.jpg

 

En lite prøvelse med felgene til Escort'en til mor. Skal ha noen lignende, bare med mye mye bredere kant.

Bilde041.jpg

 

Anlegget ble omtrent montert før jeg kom inn på gården hjemme, bare med en annen og relativt dårligere sub. (Brente 2 slike, Boxter Pro Eliminator 12" )

Kicker Comp VR12" med 2kanaler på 60 amp, 2x225w RMS 4ohm

Boss 6x9, Infinity Reference 4" coax fram, 4kanaler på 60 amp, ukjent wattstyrke

Kenwood MP3 spiller, KDC-W7031Y

Bilde105.jpg

 

Litt av kablingen, lite interessant kanskje..

Bilde103.jpg

 

"Sports"luftfilter ble innkjøpt på Thorshov.

Bilde049.jpg

 

Fjernet de fleste merkene bak, valgte og la "Injection" stå igjen.

Bilde061.jpg

 

Deretter kom Neonlys under bilen!

Bilde084.jpg

Bilde079.jpg

 

Så kom lakkering av grill, chrome-dame i grillen og 740 leppe på sin plass.

Bilde123.jpg

Bilde126.jpg

 

Dernest måtte jeg bytte radiator! Den gamle var HELT kass..

Bilde129.jpg

Bilde130.jpg

 

Etter det fikk jeg satt på frontrute-streamer!

Bilde134.jpg

 

Og GLT vinge ble gravet opp ifra haugen med deler, og "kastet" på.

Bilde136.jpg

Bilde135.jpg

 

Turbo og grenrør ifra en 740 turbo motor

Bilde151.jpg

 

Delebil!

Bilde148.jpg

 

Bildet av nyvaska 360 og en 300 delebil i bakgrunnen.

Bilde147.jpg

 

Skinner NESTEN littegrann etter vaskinga jo!

Bilde146.jpg

 

Enda bedre bilde av de rødsotede baklampene, GLT vingen og av-emblemeringen min.. :P

Bilde153.jpg

 

Vært hos Pedersens Racing idag, kjøpte Sabelt ratt, DYP type.

Ser også Sparco pedalene mine der. :)

Bilde156.jpg

 

 

Har store planer, vet ikke om de blir realisert, men de er der iallefall.

 

Har lyst på bur, bøttestoler, røske ut bakseter og teppe, evt legge nytt teppe i hele bilen (helsvart), og bygge stereo.

Må jo ha no musikk i bilen når man er på råneturer! :D

 

Felger og senking! Blir senkefjærer forran med gassdempere, og klosse ned bladfjærene bak. Bytte til gassdempere der og. Mulig bytte foringer i forstilling og bakstilling etterhvert. Drivknuter ønskes til sommeren også, tror jeg..

 

Planer om og turbokonvertere B200F'en. Mulig jeg går til innkjøp av en B230F og setter på turbo på den.

Målet er ikke en haug av ville hingster under panseret, men litt effektøkning, samt turbolyden. Enten kjøre med orginal aksel, eller ESAB sperre. Får se hva som byr seg hvis det blir noe av turbo'n.

 

Hellakkering, rette bulker og litt "budsjettstyling".

 

Anlegget som sitter i bilen for øyeblikket er Kenwood CD/MP3 spiller, Infinity Reference 4" coax'er forran, Boss RT693 6x9" bak (Hadde egentlig 4, men en ble sprengt, så jeg nøyer meg med 2 nå), en 4kanaler av ukjent merke på 60 amp. Denne driver frontsett og 6x9.

Kicker Comp VR12" i lukket kasse, blir drevet av en InterFire IB2950C 60amp forsterker, 2x215 watt RMS i 4ohm.

 

Helt greit for prisen, vurderer og selge kicker'n i kasse, med forsterkeren til den nette sum av 3 000 kr. (Løp og kjøp! :D )

 

Det neste som kommer nå må bli senking, felger, soting av ruter, mulig ett MOMO ratt, retting av bulker/bytte skjermer og dører.

 

Gleder meg til sommeren, når skrulysten kommer igjen :)

 

Nå er vi kommet igang med karosseriarbeid! Første økt igår.

 

Rettet skjermer

Før:

Bilde146.jpg

Idag

Bilde197.jpg

 

Før:

Bilde126.jpg

Idag

Bilde199.jpg

 

Ble fornøyd med den værste skjermen, egentlig..

Bilde198.jpg

 

Har også fjernet dørlistene og lykteviskerne.. De er så stygge! Begge 2!

 

Har også planer om 2-tonings lakkering.. Mørkeblå metallic og mørk silver..

 

//

Gulbrandsen_Racing

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 177
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Speccs: B200F motor, 2liter med innsprut. Delt bakaksel (noe som er litt "uvanlig" på Volvo.) Bladfjærer bak. Svært god vektfordeling! Go'bil som man nermest blir forelsket i.. :)

Det er da ikke delt bakaksel på 360. Du har stiv bakaksel, men drivaksler direkte fra gir/diff og ut til drivhjulene.

DeDion aksel heter saken som er ontert på 360 bilene, veldig bra sak egentlig, det eneste minuset er at man ikke kan justere hjulvinkel på bakhjulene.

Forøvrig så kan man montere Wattlink fra Alfa Romeo over på bilen, siden den har samme bakstilling, og har Wattlink som standard.

 

Bruk vett, ligg brett!

 

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig.. Rette opp med en gang.. :)

 

Var sikker på det ble kalt delt aksel jeg..

 

Vet du hvilken Alfa Romeo modell man kan ta det ifra? Kunne blitt ett fint prosjekt :)

 

Uansett, du fant ikke noen deler til meg? sendte mail til deg for en stund siden..

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT, men hvor mye gav du for de blanke blinkersa?

 

Det er en del fra 300power club som spleisa. Ble 900 svenske kr. De er ikke tilgjengelige lenger. Hadde du sagt fra for 2 uker siden kunne du ha fått tak i et par. Sorry.

http://www.300power.com

http://www.teamsideways.com

 

Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor skal du kjøpe senkefjærer ifra? Mener eiker hadde til 300 serien tidligere, men finner den ikke der lengre.. eneste må bli eyecandyracing. De tar 1360 for framfjærene.

 

Dyrt... Black and Decker senk er jo og en mulighet.. aneglsmili

[TEAM SUMMER SUCKS]

[-] 1999 Passat Highline 1.9TDI Syncro @ 140 hk.

[-] 2003 Ski-doo Summit 800 H.O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakakslingen er stiv! Drivakselene er IKKE stive....

DeDion akselen er IKKE en delt bakaksel.

 

Lær deg leksa før du prøver å irettesette andre! Lillegutt... :ass

 

 

Glenn.

 

øøøøøøøøøøøøø, du e nå me en forståse på kar du ja.

hvis den e ledda så e den delt da, ette som e har hørt å lært å sånn gode greia:naaaws

Heje bila.

 

Ford Taunus, med en skræmt 2 liter :)

(kjør hard, kjør stil, kjør amerikansk bil)

 

Volvo 360 2,0 Injection ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

øøøøøøøøøøøøø, du e nå me en forståse på kar du ja.

hvis den e ledda så e den delt da, ette som e har hørt å lært å sånn gode greia:naaaws

Javel? Og hvor er en DeDion bakaksel leddet da? Kan du svare meg på DET, da skal jeg si meg enig....

Tingen er jo nettopp at selve bakakselen er stiv, mens drivakslene er leddet. Men de er ikke en del av bakakselen, som de ofte er på andre typer aksler.

 

Hvorfor kan ikke små gutter snart lære seg å høre på "voks'ne" folk? :wonder

 

Glenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår