Gå til innhold

Gulbrandsen_Racings 360 GLi

Ranger emnet


Gulbrandsen_Racing

Anbefalte innlegg

Javel? Og hvor er en DeDion bakaksel leddet da? Kan du svare meg på DET, da skal jeg si meg enig....

Tingen er jo nettopp at selve bakakselen er stiv, mens drivakslene er leddet. Men de er ikke en del av bakakselen, som de ofte er på andre typer aksler.

 

Hvorfor kan ikke små gutter snart lære seg å høre på "voks'ne" folk? :wonder

 

Glenn.

 

den e ledda på vær side på driv akslene, driv ledda e montert på diffen og på hjulspindelen, sånn at hjulene går uavhengi for hverandre, hvis du skjønner;)

Men på en stiv bakaksling e d ikkje nå driv ledd som går på diffen og på hjulspindelen, der e d bare 2 akslinga som går fra diffen til hjulspindelen,

hvis du skjønner, d kan hend at e misforsto spørsmåle ditt. Men på 360`n min e d ivertfall en delt bakakslinghappyhappy

Heje bila.

 

Ford Taunus, med en skræmt 2 liter :)

(kjør hard, kjør stil, kjør amerikansk bil)

 

Volvo 360 2,0 Injection ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 177
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

den e ledda på vær side på driv akslene, driv ledda e montert på diffen og på hjulspindelen, sånn at hjulene går uavhengi for hverandre, hvis du skjønner;)

Men på en stiv bakaksling e d ikkje nå driv ledd som går på diffen og på hjulspindelen, der e d bare 2 akslinga som går fra diffen til hjulspindelen,

hvis du skjønner, d kan hend at e misforsto spørsmåle ditt. Men på 360`n min e d ivertfall en delt bakakslinghappyhappy

Nei!

 

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei!

 

Glenn

 

nei vell, fint for dæ da. e går vk1 kjøretøy, å d e samme som at e driv med bila, tom LÆRA`N min sei d samme. så e væt da faen kæm e ska trur på, men e trur at en LÆRAR som e bilmekaniker veit litt om bila da!!!!!!!!!!

Heje bila.

 

Ford Taunus, med en skræmt 2 liter :)

(kjør hard, kjør stil, kjør amerikansk bil)

 

Volvo 360 2,0 Injection ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ohh vk1 kjøretøy, ja da har du nok allerede mye peiling, men slutt og krangl med folk som kanskje har drevet med type bil. feks volvo lengere enn deg da!

Selvom læreren din kanskje er dreven er det vanlig bilmekanikker det er snakk om her, mange av gutta som sitter her har faktisk mer peilig enn de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ohh vk1 kjøretøy, ja da har du nok allerede mye peiling, men slutt og krangl med folk som kanskje har drevet med type bil. feks volvo lengere enn deg da!

Selvom læreren din kanskje er dreven er det vanlig bilmekanikker det er snakk om her, mange av gutta som sitter her har faktisk mer peilig enn de

 

e sa ikkje att e kunna alt, men hvis d e driv knuter på den så e den ikkje stiv.

Heje bila.

 

Ford Taunus, med en skræmt 2 liter :)

(kjør hard, kjør stil, kjør amerikansk bil)

 

Volvo 360 2,0 Injection ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E e litt usikker på kosn dedion bakakslingen ser ut, men va d ikkje ledd på den da eller driv knuter som d heter på fin språket???????

Nope.. DeDion har kun oppheng for hjulene den vennen min. Den kan jo f.eks brukes på biler med fremhjulstrekk...

Drivlinjen er delt ja, leddet med drivknuter, det stemmer. Men dette er ikke bakakselen. Jeg skal vise deg et bilde/tegning av DeDion akselen på Volvo, bare jeg kommer meg hjem.

 

Sjekk tråden her litt utpå dagen, så skal du få se noe rart.... kiddie

 

Og ang. VK1 Kjøretøy.. Jeg har en bekjent som har fagbrev som mekaniker på lette kjøretøy, og som driver et eget godkjent verksted, Jeg kan ikke si at jeg alltid er like imponert over hans kunnskaper på bil.... :bump

 

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, e va på nette i natt fro å sjå på ta dedion saken, og d va ikkje en bakaksling:) så e trur vi har misforstått hverandre e, hehehe,men men;).

DeDion er en bakaksling jo. Men det er ingen drivaksling! Men dette visste jo du som gikk VK1 kjøretøy. :hammer

Har ørten ganger forsøkt å få deg til å forstå at det er forskjell på en drivaksel og en bakaksel, men dette var visst litt vanskelig å forstå for deg....

DeDion er STIV, og den har ingen justerings muligheter for hjulinstilling, utover det du slår og bender med slegge og varme osv osv..

Delt bakaksel, dvs. at hjulene fjærer uavhengig av hverandre, hvilket de IKKE gjør på DeDion.

 

Dette har jeg påpekt SÅ mange ganger, men dette kunne du så mye om mente du? Driter egentlig i det jeg da, prøvde bare å være litt behjelpelig med litt informasjon og kunnskap, men du var jo absolut ikke villig til å høre på andre.

 

Det er egentlig ganske morsomt når folk prater så stort om ting de ikke har så mye greie på. Nesten som å høre brodern mene at Ferrari har så dårlige girkasser..... :hammer

 

Glenn

(som ikke har DeDion, men 1030 aksel!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

øøøøøøøøøøøøøøø. du har væll ikkje bilde av ta dær du???????

hvilken mod har du???????????,men d kan hend at vi har misforstått hverandre, ikkje veit e,:) men e forbinde diffen, driv knutan og driv akslingan som en bakaksling.:) Den e væll kanskje ikkje delt na saken din, d varierer fra modell te modell ta dær å, men du har væll ikkje bilde av den du væll, kunna vært litt artig å sett om vi har tengt på den samme akslingen;)

Heje bila.

 

Ford Taunus, med en skræmt 2 liter :)

(kjør hard, kjør stil, kjør amerikansk bil)

 

Volvo 360 2,0 Injection ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dær ja. no fikk e sjå ka du tænkt på, d va akurat na e ikkje tænkt på;)

så vi har nokk tenkt på 2 forskjelige ting vi:) hehe, ;)

Heller mer til at en eller annen ikke har lært seg forskjell på en bakaksel og en drivaksel... enda han faktisk går VK1 kjøretøy... babyhmm?

 

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår