Jump to content
Bilforumet.no

funkjoy

Bruker
  • Content Count

    45
  • Joined

  • Last visited

About funkjoy

  • Rank
    Registrert bruker
  • Birthday 01/28/1983

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Gti
  • Biltype (eks Audi)
    VW
  • Årsmodell (eks 1995)
    1994
  • Motor (eks 1.6)
    2.0

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.funkjoy.com
  • Bosted
    Fredrikstad
  1. Tok en sjanse på å kjøpe instrumentpanel fra skroten og bytte. Og det fungerte, men må vel på verksted for å legge inn riktig km.
  2. Volkswagen Passat 2008 1,9 Tdi, b6 3c blc tror jeg var kodene for bilen. Hei! Passaten til min søster startet ikke, det var ingen feilmeldinger eller varsellamper som lyste. Den ble da levert på VW merkeverksted. Det ble feilsøkt og byttet drivstoffpumpe i tank. Bilen starter nå, men de leverte ut bilen med et instrumentpanel som blinker i alle retninger, lyset går av og på osv. De sier de tar 1875,- pr time for feilsøking av elektriske feil. Så da lurer jeg på om noen har vært borte i lignende problem med instrumentpanel? Kan det være dårlig kontakt mellom instrumentpanel og instrument ecu? Er det vanskelig å skru ut instrumentpanel? Takker for svar :)
  3. Hei Har et karosseri som er plukka helt rent. Etter sandblåsing, grunning og litt sveising av rust i gulvet er det klart for lakkering. Da lurer jeg på to ting. 1. Alle deler blir shina opp, derfor kunne jeg tenkt meg lakkering under bilen for skikkelig show finish. Er det noen med egne erfaringer om dette? Er dette noe jeg kommer til å angre på senere? (Bilen vil bare bli brukt på sommer) 2. Da karosseriet er helt ribba blir det slitsomt/tidkrevendes å kjørere rundt med henger å innhente prisoverslag på jobben. Jeg skjønner at det å spørre om pris på lakkering uten å vise frem bilen vil være litt som å fiske uten krok. Er det da mulig å få pris på dette hvis man har gode bilder av karosseri, eller MÅ jeg ta med karosseri? Legger med noen bilder for inspirasjon til meg selv :D
  4. Et tips til nest gang er å ha en liten jekk så du kan jekke opp åpninga til å sette inn den "nye" dempern. Evt bruke noe og presse ned med. Når man møter problemer må man finne en løsning som funker og kjøre på :) Får håpe du blir fornøyd med resultatet :D
  5. Sentrallåsen kan være mikrobryteren som sitter i låsekassa. Dem er ikke vantette, derfor kan de brått fuske eller slutte helt å virke. I Norge må man kjøpe hele låsekassa trur jeg. Men mikrobrytere til bilen din finns på ebay. Det var i hvertfall problemet med sentrallåsen på min 98 passat.
  6. Finne sider som har bildeler er ikke no stress. Er ute etter anbefalinger fra folk som har byttet ut detta selv. Så spesifikke deler og butikker er jeg ute etter :)
  7. ordentlig kalkulator :P http://www.rimsntires.com/specs.jsp
  8. Skal stort sett bare være å trekke dem ut ja. Bilen blir sprekere uten kapsler alikevel :D
  9. Sette på senkesett bør du fint klare på en dag :) Bruk vanlig pipe på muttern øverst på dempern. (bruk gjerne muttertrekker) Hold så igjen med vannpumpetang eller annen form for tang på sjølve dempern. Husk å legg en fille mellom tanga og dempern så du ikke riper opp dempern :) Når du skal sette på fjøra igjen lønner det seg å bruke fjærklemmer. Sett nummera på senke fjørene så de er synlige uten å demontere noe. (lurt om du må på visning eller skal godkjenne det i vognkort) Følg med på dekka når du har kjørt litt med senkesettet. Sliter det skjevt må du ta forstillingskontroll. Er vel ikke noe å justere på bak så firehjulskontroll ekke no vits ;) Løkke te!
  10. du får dekkalkulator som regner med bredden på felgen også. husker ikke i farta hvor jeg så den. men er masse dekkalkulatorer på nett iaff :)
  11. Har en sleten 98 modell Passat 1,8t som skal pusses litt opp. Er ikke ute etter original deler, om man kan få tak i bedre for en fornuftig penge. Og jeg er ikke ute etter mer enn 250hk ca. Det jeg vet skal byttes ut er: - Bremser, skiver og calipere - Turbo - Clutch - Girkasse Om du har erfaringer med dette tar jeg gjerne imot tips til hva og hvor jeg bør kjøpe. Er det noe annet som bør byttes i samme slengen så skrik ut. Alle tips tas imot med takk :)
  12. Pass på at du ikke forandrer rullediametern med mer eller mindre enn 5%. Skal du forandre sporvidde (innpress på felgen) på hver aksel med mer eller mindre enn 15 mm må du ha tüv papirer på felgene dine. Bare pass på at felgene ikke stikker utenfor skjermene så får du det godkjent i vognkortet lett.
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.