Gå til innhold

TMS

Bruker
  • Innholdsteller

    6
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

TMS's Achievements

  1. Se litt her ... http://workshop-manuals.com/vauxhall/astra-h/k__clutch_and_transmission/manual_transmission_front_wheel_drive/transmission_oil/repair_instructions/transmission_fluid_level_check_and_correct_(f13/f13plus)/
  2. Har hatt flere med dette lysproblem ,og så langt aldri skiftet diode (kretskort). Men der er alltid en førstegang for alt.. Aktiv test viser fort om det virker eller ikke :)
  3. Har du skiftet noe så enkelt så pluggene? Er meget følsomt system på Yaris. Der er TSB på denne feilen som bla går rett på ECU da den kan innbilde seg ting samt cat, men den har du skiftet til en som sannsynligvis virker.. Lamdasonder til Toyota bør kjøpes originalt da de har ett noe snevert parameter i forhold til mange uoriginale. Men få på en tester å se hva som skjer på sensor 1 , og sensor 2. Er flowrate ok er det ikke usannsynlig at ECU har intern feil. MEN husk Mange mange ganger forsvinner denne feilen med originale sensorer.
  4. Høres ut som om du har vært på service å de har oppdatert ecu`en.. Mener å huske der finnes en option her med original tester. Må nok inn med tester for å finne ut hva som evt er feil. Noen synest det er greit med dette lyset for da må de ta det rolig å ikke presse på for hardt, og når det er av vet de at motor er driftvarm.
  5. Du kan prøve dyserens først, og fremst da dyser kan ha begynt å lekke litt å ofte hjelper det med rens samt dieselfilter/luftfilter skift. .. Toyota har vel aldri vært kjent for veldig lavt drivstofforbruk, men 0.5 skal de klare med ca 20 grader ute temperatur, og under forhold der motor er varm. Det som også kan være her er at innsuget ditt begynner, og bli veldig tett av koks som gjør at den puster dårlig, og igjen må kompensere med diesel. Oksygensensor sliter litt kan man si.. Maf sensor kan være skiten så en liten vask med el rens kan være løsningen.. En tester kunne avslørt denne feilen .Egr ventilen din kan også være årsaken til økt forbruk da denne kan være litt åpen pga koks. Hadde du vist hvilken software nummer du har på ECU kunne jeg sagt om du burde fått den oppdatert.. Du burde kanskje fått sjekket kompensasjonstidene på dysene, de skal ikke ha mer en 3.0 begge veier +/- Er de utenfor bør du skifte den dysen, anbefales minst 2 dyser. Men forbruket ditt er det målt i infodisplay eller reel tanking matematikk.Info er sjelden rett. Så gjør en liten innsats så kommer dette seg nok.
  6. Vet ikke hvordan det går med denne saken , men ikke ofte startkransen ryker på disse , men starter er ikke ukjent . Feilsymptomer heller mot starter .
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår