Gå til innhold

Tvedcom

Bruker
  • Innholdsteller

    12
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Tvedcom

  • Bursdag 04/25/1969

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Tuning og Bilteknikk
  • Fylke
    Aust Agder

Contact Methods

  • Bosted
    Tvedestrand

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Tvedcom's Achievements

  1. Med den feilmeldingen går din bil over i nødmodus som betyr at den legger sterke begrensninger på trykk og moment, så kanskje ikke så rart at du synes den er litt sløv. Nå bør det tas med at denne feilen som oftest er et symptom og det kan ligge underliggende årsaker også
  2. Dekker alle bilmerker fra 1989 til 2013. Har utstyr for alle merker og alle protokoller. Dropp inn diagnose (Tvedestrand) 100,- for de som refererer til dette forumet. (OBS kun diagnose for 100,-) I tillegg driver vi ambulerende virksomhet i agder fylkene, samt programmering av ECU, Startsperrer, Immo systemer og m.m Vi reparerer også ECU enheter og programmerer bytte ECU til bilen din. TvedCom - Knowledge when it matters! http://www.facebook.com/TvedcomBilteknikk epost: ronny@tvedcom.com tlf: 48022387 / 97096632
  3. Personlig ville jeg IKKE blendet EGR men heller brukt noen kroner på remapping av ECU om du vil ha mer effekt.
  4. Tror heller det er drivknutene som er utslitte.
  5. Her kan du fort dra ut litt for mye på ryggelysene, spesielt om bilen har varsel på lav spenning i en lyskrets. Min personlige anbefaling er å hente fra slepekontakten om du har krok.
  6. opelduude har nok helt rett her. Det enkleste er å skaffe en slik spenningsmåler som plugges i sigaretttenneren, så ser dere om det faller under 13v som betyr at dere bruker mer spenning enn bilen lader.
  7. Du skriver ikke hvilken bil du har. Det er nemlig ytterst få bilmerker som har behov for å løsne på motorfestene før skifte av reg reim/kjede. Her kommer det også inn en faktor om du burde merket det før havari og om din egen oppmerksomhetsplikt for å redusere skadeomfang trer inn.
  8. Jeg vil faktisk tro du har en jordingsfeil. Symptomene peker i for mange retninger til at jeg tror det er noe annet.
  9. Anbefaler deg IKKE å blende EGR, men heller bruke noen kroner på en remapping av ECU (motostyringen)
  10. Automatkassen Z40 serie skal ha en egen power innstilling som er spesielt egnet for tilhenger. Drar selv en 2 tonns henger med automatkassen på en Vito og bruker egentlig kun power settingen i harde lange bakker.
  11. Den skal være foran på stammen av førersetet. Gjør obs på at det er en 38pins kontakt på W638 og ikke standard OBD2 så du vil trenge egnet kabel eller overgang
  12. Rekkevidden på RFID brikken er meget kort, og i tillegg er mottageren på siden av låssylinderen. Du bør som tidligere nevnt her flytte over elektronikken i den nye nøkkelen
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår