Jump to content
Bilforumet.no

salomonseen

Bruker
  • Content Count

    29
  • Joined

  • Last visited

About salomonseen

  • Rank
    Registrert bruker
  • Birthday 03/25/1995

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Golf
  • Biltype (eks Audi)
    Volkswagen
  • Årsmodell (eks 1995)
    1998
  • Yrke eller sivil status
    Lærling, singel
  • Motor (eks 1.6)
    Symaskin
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Dønn orginal.
  • Fylke
    Akershus

Contact Methods

  • Bosted
    I Skogen
  1. Heisann! Forrige fredag henta jeg meg en '01 Golf 4 1.9 TDI med orginale 150hk. Bilen hadde litt jobb som måtte til for å få den lovlig kjørbar stand (ei knust rute). Jeg fikk fiksa bilen, og skulle begynne og kjøre. Har vel kjørt omlag 20 mil før problemene begynte. Tingen er det at jeg kan kjøre helt vanlig, også plutselig er gasspedalen død! Skjer ingen verdens ting. Har også lagt merke til at turtelleren låser seg på 1100rpm. Er dette slikt nødmodus? Har også sett at det sitter et kembo-svært åpent luftfilter av noe slag. Kan det være derfor? Det kan plutselig skje, ingen fovarsel. Hjelp?
  2. Regreim og vannpumpe er byttet på 255 000 kilometer. Nå har bilen gått 308 000 kilometer..
  3. Hei! Oppdaget i dag morges at jeg hadde et problem med bilen. Det lakk sinnsyke mengder kjølevæske fra venstre side på motor. Det gjelder en 1998 modell V70 2,4 automat. Bilen har gått 308k, ikke hatt noe problemer med den. Legger ved et bilde av hvor lekkasjen er. Hadde ikke tid til og legge meg under bilen og sjekke konkret hvor det lakk fra, da jeg måtte finne meg en annen bil og komme meg på jobb. Noen som har noe idè om hva dette kan være? Setter meget stor pris på svar!:-)
  4. Nei - hadde da prøvd det. En mulighet er og borte hull, men har lite lyst og gjøre det på en turbo til 10 lapper.
  5. Leste du hele tråden? :-P Det er to _bolter_ som skrur seg ut av turbo.
  6. Hei. Har et problem med boltene som sitter skrudd i turboen på grenrøret mitt. Har en slik turbo (http://bcb.no/Default.aspx?tabid=113&CategoryID=1551&Category2ID=1741&List=1&Level=2&ProductID=22754) Problemet er at boltene som skal skrus i turbo (to av de festes uten mutter) har en tendens til og skru seg ut. Har prøvd med låseskiver av forskjellige typer, uten hell. Locktite smelter jo når det blir varmt nok, så det er bare og glemme. Noen som har tips til og få dette til og sitte bra? Er vanlig M8 gjengede bolter med 13mm hode. Håper på svar! Motoroppsett: 19t turbo H-profil råder Grønne dyser Nye lager, stempelringer, simmeringer i hele motor B230fk 3" eksos 3" lmm Nybygd for 300 mil sia. Mvh Andreas.
  7. Opp! http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=46034972
  8. Du må legge opp kabler med relè, sikringsholder og bryter. Gjort det før.
  9. Opp! Går grisebillig da jeg ikke får brukt de..
  10. Hei, Har nå vraka Golfen, og kjøpt meg V70. Er da ute etter og bytte disse felgene med noen 18" med boltsirkel 5x108. Kan betale mellomlegg om det er nødvendig! Sitter nå splitter nye dekk på 18" jeg selger.
  11. Og da spør jeg igjen - har en kamerat som har en han skal selge, men den han har er det knapp til AC på. Vil denne fungere i min bil, da jeg ikke har AC?
  12. Har funnet ut at det er vifte-betjeninga ;)
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.