Jump to content
Bilforumet.no

jonham05

Bruker
  • Content Count

    61
  • Joined

  • Last visited

About jonham05

  • Rank
    Registrert bruker
  • Birthday 12/05/1995

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Jobbe med biler.
  • Modell (eks S4)
    Carisma
  • Biltype (eks Audi)
    Mitsubishi
  • Årsmodell (eks 1995)
    1997
  • Yrke eller sivil status
    opplæring som bilmekaniker på skule vg2
  • Motor (eks 1.6)
    1,6
  • Fylke
    sogn og fjordane

Contact Methods

  • Bosted
    Måløy
  1. jonham05

    ryker mye eksos.....

    Kan du høre om der er ulyd ut av turboen ?
  2. Hørest ut som oljetilførselen til turboen, hører du nåken ulyda ut av turboen når du har pådrag? Kan vere det at lagera i turboen er begyndt og ta kveld.
  3. Kan vere startsperra på bilen som nekter og la motoren starte, har du skjekka startsperra ?
  4. Da må du begynne og feilsøke på lyskretsen og finn ut kor der er brudd eller dårlig kontakt. bare og finne koblingsskjema og feilsøke :)
  5. men husk at du myster effekt då
  6. dompventil kan du bruke :)
  7. So lenge det er samme type og spefikasjoner som den orginale veska er so kan du bruke uorginal og billigare, men eg ville brukt orginal for det er ein grunn til at det er litt dyrare med orginal og det har med kvaliteten.
  8. Hei :) Eg vil ambefale at du kjøper dieselversjonen fordi at 1,8T har hatt mykje problem med oljesilen/pompa + at diesel- motoren er sterkare. men eg ville valgt 1,9 eller 2.0 tdi
  9. Det kan vere dieselfilteret, tomgangsregulatoren. Det kan og vere EGR-ventilen som er full av drit eller defekt :P
  10. Bryteren sitter på innsida på dærhandtaket der med låsekassa. Det du må gjere er og ta av dørtrekke på døra og ta vekk vindusheismekanismen. Når du har gjort dette må du finne bruteren og so måler du spenninga på den :P Det heiter forresten (Microbryter) Er ikkje helt sikker på kordan den ser ut men den står ved låsen :P Lykke till :P Er det nåke meir du lurer på so bare spørr :P
  11. Det du kan gjere er og prøve og ta vekk midtkonsollen og skjå om wiren er hoppa av på skjølve hendelen til brekket, eller du kan løfte opp bilen og skjå under den og skjå om wiren er slit bak. Er brekket helt slakk ???
  12. Det kan vere tomgangsregulatoren, har du skjekka EGR-Ventilen om den er full av drit og koks ???. For er den full av drit vil den ikkje funke skjikkelig
  13. Ja det kan vere det at turboen ikkje er i bra stand. Men eg ville ha bytta EGR-Ventilen for det bygger seg fort opp drit i ventilen igjen :( Har du sletta alle feilkodane ??? Var det på verkstad du gjorde det ??
  14. Hei :) Det var ikkje bra :( Det skal gå and og få ta i selve dekselet på lykta men er veldig vanskelig og få tak i det. Det er eventuelt ny lykt men det koster litt :(
  15. Der er nåk skrua si skjølve handtaket på bilen som du må ta av eit deksel på handtaket for og komme til skruane. Også er der 1 torx skrue på undersida av sølve dørtrekket som du må skru ut, og resten er bare klips :P
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.