Gå til innhold

CoolmastR TDI

Bruker
  • Innholdsteller

    10
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

CoolmastR TDI's Achievements

  1. Har endelig fått start på motor etter bytte. men plages med at den har ein veldig hard gange. høres ut som det kommer fra høyre siden av motoren fra diselpumpen eller lavere, vanskelig å vite med sikkerhet på grunna av resonanse. Har noen andre opplevd dette her ? https://youtu.be/uF9We0YIhgw Svar motaes med takk Ikkje den beste videoen men håper den duger
  2. Tenkte ej skulle oppdatere denne tråden. Har nå fått bilen i gang igjen. Kamaksel sensoren var defekt og det var den som hindret meg å få start. etter å ha skiftet sensoren startet bilen på første forsøk.
  3. Har ikkje sjekket noe annet eller at det ikkje indikerer noe om startsperra i dashbordet. Er det noen andre måter å sjekke det på?. nøkkelen tender når eg skrur på tenningen og slukkes eit halvsekund etter tenninga er slått på. ellers så har eg ingen feilkoder bortsett fra dei to glødepluggene. Dei skulle bety så mykkje når temperaturen ute er ok. Takker for alle svar. Skal plukke av toppdekselet i dag for å dobbeltsjekke tilkobling på glødera og om registereimen kan ha hoppet over eit hakk. Er eit hakk på reisterreimen nokk til at ikkje bilen starter i det heile tatt? eller skal eg heller konsentrere meg om andre ting?
  4. Det er selve sensorene som ikkje er blitt skiftet på den brukte motoren. dei som fulgte byttemotoren er tilkoblet. Vill ikkje det vere naturlig at eg kunne lese av ein feilkode om en av dei var deffekt?
  5. Disel tilførselen er kontrollert. det kommer diesel til filter og det kommer diesel i returen fra dysene.pumpen i tanken går som den skal
  6. Har nå fått tak i ein brukt bkd motor istede for den orginale BKP med 130 km kjørelengde, etter at rådelager og veiv havarerte på grunna av oljepumpe svikt. Montert motoren i bilen og skiftet over dei fleste ventiler og sensorer. Forsjellen på motorene sålangt er at pluggen til dyser\ glødeplugger bruker 10 pin på bkp mens det brukes 9 pin på bkd. (fann ut at det jordingen som er delt på koblingene på injektorene). Har skiftet over dysene siden dei hadde forskjellige tilkoblings plugger til dysen fra ledningsnettet som brukte 9 pin. Etter alt var monter samen så blei disel systemet luftet og motor forsøkt startet. Den kinner men vill ikkje starte. Av og til tar den litt etter å starte i eit halv sekund men starter ikke. Begynner å bli litt tom for ideer på kvifor den ikkje starter,har tømt nettet for gode råd føler eg. Er det noen andre som har vert borti det samme? Registereima vart skiftet før motoren vart satt i. Den skal vere korrekt montert. Er det behov for omprogramering når man skifter motor? alt av ledningsnett er blitt brukt opp igjen? bortsett fra kam aksel føler og veiv rotatsjons føler Har sjekket feilkoder, men får ikkje opp annet eller to glødeplugger er i dårlig forfatning Takker for alle svar Mvh Kai-Even
  7. Har nå fått tak i ein brukt bkd motor med 130 km kjørelengde. Montert motoren i bilen og skiftet over dei fleste ventiler og sensorer. Forsjellen på motorene sålangt er at pluggen til dyser\ glødeplugger bruker 10 pin på bkp mens det brukes 9 pin på bkd. (fann ut at det jordingen som er delt på koblingene på injektorene). Har skiftet over dysene siden dei hadde forskjellige tilkoblings plugger til dysen fra ledningsnettet som brukte 9 pin. Etter alt var monter samen så blei disel systemet luftet og motor forsøkt startet. Den kinner men vill ikkje starte. Av og til tar den litt etter å starte i eit halv sekund men starter ikke. Begynner å bli litt tom for ideer på kvifor den ikkje starter,har tømt nettet for gode råd føler eg. Er det noen andre som har vert borti det samme? Registereima vart skiftet før motoren vart satt i. Den skal vere korrekt montert. Er det behov for omprogramering når man skifter motor? alt av ledningsnett er blitt brukt opp igjen? bortsett fra kam aksel føler og veiv rotatsjons føler Takker for alle svar Mvh Kai-Even Har sjekket feilkoder, men får ikkje opp annet eller to glødeplugger er i dårlig forfatning.
  8. Takker for god hjelp. så regner eg med at det blir å få tak i ein bkd motor evt modifisere kjede driften til drev drift. Er vell på tide å tenke på modifisering av kjede driften på touranen med siden den har gått 145k snart.
  9. Tusen takk for svar. Hvilken forsjell er det på driften av oljepumpa? er det kjededrift på bkd motoren. eg har tannhjuls drift på bkp min no. Har og så ein 2006 passat med ein bkd motor. Hadde vert kjekt å kunne hatt ein delemotor\overhalt motor ståendes. Leste ein plass at det kunne vere forskell på kammene på bkd og bkp. men har ikkje fått det bekreftet sålangt.
  10. Kjøpte ein Passat 06 140 TDI for eit år siden. Råde lager lengst mot svinghjul har rivd seg for andre gang. den første etter at umbrako akslingen på balanse modulen/oljepumpen var utslitt. Etter å ha skiftet rådelager og polert veiv aksling (ingen skade på aksling kun foringen som fikk det) renset oljetilførsel og skiftet umbrako aksling så gikk den fint eit par veker før det var tydlig at et var noe galt. Da bunnpannen ble demontert igjen var rådelageret nesten vekkslitt. Oljetrykket har vert ok heil tiden etter skifte av aksling. Trur at eg har bestemt at det er det billigste, og muligens det beste å få tak i ein bytte motor. Motoren som står i er ein bkp motor, og det ser ut til at billige slike motorer vokser ikkje på trær. Hva er forskjellen på BKP og BKD motoren? kan dei gå overens uten store modifikasjoner? Takker for svar
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår