Har nå fått tak i ein brukt bkd motor istede for den orginale BKP med 130 km kjørelengde, etter at rådelager og veiv havarerte på grunna av oljepumpe svikt. Montert motoren i bilen og skiftet over dei fleste ventiler og sensorer. Forsjellen på motorene sålangt er at pluggen til dyser\ glødeplugger bruker 10 pin på bkp mens det brukes 9 pin på bkd. (fann ut at det jordingen som er delt på koblingene på injektorene). Har skiftet over dysene siden dei hadde forskjellige tilkoblings plugger til dysen fra ledningsnettet som brukte 9 pin.
Etter alt var monter samen så blei disel systemet luftet og motor forsøkt startet. Den kinner men vill ikkje starte. Av og til tar den litt etter å starte i eit halv sekund men starter ikke.
Begynner å bli litt tom for ideer på kvifor den ikkje starter,har tømt nettet for gode råd føler eg.
Er det noen andre som har vert borti det samme?
Registereima vart skiftet før motoren vart satt i. Den skal vere korrekt montert.
Er det behov for omprogramering når man skifter motor? alt av ledningsnett er blitt brukt opp igjen? bortsett fra kam aksel føler og veiv rotatsjons føler
Har sjekket feilkoder, men får ikkje opp annet eller to glødeplugger er i dårlig forfatning
Takker for alle svar
Mvh Kai-Even