Jump to content
Bilforumet.no

Staashe

Bruker
  • Content Count

    10
  • Joined

  • Last visited

About Staashe

  • Rank
    Registrert bruker
  • Birthday 01/02/1991

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil, bil og.. Bil? :-)
  • Modell (eks S4)
    S40
  • Biltype (eks Audi)
    Volvo
  • Årsmodell (eks 1995)
    1996
  • Yrke eller sivil status
    The Department Of Home Security
  • Motor (eks 1.6)
    2.0
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    K&N filter, Simons Exhaust, Rockford anlegg og noe annet snacks :-)
  • Fylke
    Nordland

Contact Methods

  • Bosted
    Mo i Rana
  1. Du kan få kjøpe min 2003 S40 2.0 Turbo HELT uten rust :) Bilen har kun gått 140,000 og er GODT ivaretatt! Gi meg bud om du er interessert. PS: Ikke den på bildet
  2. Det ble ihvertfall mye bedre på min :-)
  3. Den har nettopp vært på 120.000 servicen og har nå gått 124.000. Tenningsdeler sier du.. Er dette kostbare saker? lurer på hvorfor dette kun skjer i 3 giret, men ikke på de andre girene.. Samt at det kun skjer av og til.
  4. Jeg har samme problemet med min 2003 S40 2.0T, men det gjelder kun i 3 gir fra 4000 omdr.. Går også helt fint på tomgang og drar fint ved pådrag i alle gir, samt i 3 gir opp til 4000..
  5. Bilen er en 2003 Volvo S40 Turbo 2.0.. Når jeg gir full gass i 3. giret og passerer 4000, "nøkker" det opptil flere ganger oppover turtallsregisteret :wonder: Det er ikke sånn ved pådrag i de andre girene og går helt fint på tomgang.
  6. Staashe

    Dumpventil?

    Jeg lurer på hvilken dumpventil jeg trenger til min 2003 S40 2.0T... Når jeg går inn på f.eks vparts.se finner jeg en åpen dump som passer T4 og 2.0T. Men noen kompiser sier jeg må kjøpe resirkdump eller hybrid. Blir helt forvirra av dette :wonder: Noen som kanskje vet noe?
  7. Var hos Mekonomen å fikk nye LED pærer! Det var de gamle det var noe galt med :-) Ellers har jeg funnet ut av mitt elektriske problem, å det viste seg at det var anlegget som har slukt strømmen hele tiden. De på verkstedet visste ikke hvorfor eller hvordan det kunne skje, ettersom at anlegget skrur seg av når bilen er avslådd.. Må vel koble på en egen bryter eller noe som kutter strømmen helt :well: Glad det årdna seg, glad det ikke var dynamoen eller noe annet jeg ikke orker å bruker penger på!
  8. Og nå står bilen :-( Får ikke start på den... Anlegget begynte å hakke når jeg spilte på rundt 2/5 dels styrke eller mer og til slutt sluttet hele anlegget å fungere.. Batteriet har strøm, og jeg får en merkelig lyd når jeg vrir om tenninga. (En slags hakkelyd, ikke skikkelig tenning) Jeg HATER elektronikk :angry: Tar fortsatt imot råd eller tips om noen har! :-)
  9. Heisann! Jeg hadde kjørt et godt stykke i dag før jeg parkerte bilen (1996 Volvo S40 2.0) og slo av tenningen i sikkert 5 minutter. Når jeg skulle starte opp igjen, funket ikke turteller, blinklys, varmemåleren eller parklysene. Hva kan dette være? Det må tilføyes at parklysene har ikke funket på en god stund. Jeg har LED i mine parklys, men når jeg satt i de orginale pærene begynte parklysene plutselig å fungere igjen. LED pærene har neppe gått, ettersom de er forhåndsvis nye.. (Ja, har satt de på rett måte i sokkelen) Tror parklysene er et problem i seg selv og har kanskje ikke så å gjøre så mye med mitt "nye" elektriske problem, men tenkte jeg bare skulle ta det med.. Man vet aldri :-) Det startet med at LED pæra på den ene siden gikk.. Dagen etter begynte den andre å flimre.. Deretter var begge historie.. Hmm :hvaskjera Noen som vet noe om turteller, blinklys, varmemåler problemer?
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.