Gå til innhold

XJ12C

Bruker
  • Innholdsteller

    14
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om XJ12C

  • Bursdag 05/01/1974

Contact Methods

  • Bosted
    Buskerud

XJ12C's Achievements

  1. Har en Nordic 4 tonner jeg kjøpte fra Tireline. Godt fornøyd med den og med servicen fra Tireline.
  2. Håper på noen gode tips her. Har en 98 mod 2.0 T som går helt fint på tomgang og ved lavt gasspådrag. I det jeg trykker gasspedalen over et visst nivå så begynner den å rykke/nøkke noe voldsomt, lette på gassen og det forsvinner. Noen gode ideer om hvor en bør begynne å lete etter feil?
  3. Har byttet olje og filter på gearkassen. Oljen som var på så ikke så værst ut og det var ikke mye spon på magnetene. Synest den skifter gear lettere nå, men ristingen hadde det ikke effekt på. Tror ikke problemet kommer fra gearkassen. Har oppdaget at det er overslag fra alle coilene til omkringliggende gods. Har skiftet pluggledninger og plugger uten at dette hjalp på overslaget. Ikke kjøp pluggledninger på Mekonomen, disse gav overslag til gods noe de gamle ikke gjorde. Har en oppfatning av at "ristingen" er værre i fuktig vær, noe som styrker min mistanke til tenningsanlegget. Har også hørt at disse Audi motorene er "kresne" på plugger. Har Equyem (eller noe sånt) på min. Har vurdert å bytte til NGK eller Bosch. Tror at å bytte coil pakken ville gjort susen. Har du gjort noen tiltak på din bil?
  4. Er den heldige eier av en 97 mod. Audi A8 2,8 30v. Ved lavt pådrag opplever jeg en slags vibrasjoner i bilen. Kan best sammenlignes med å kjøre med et dekk som ikke er helt rundt. Om en gir gass forvinner dette og bilen går bra. Noen som kjenner igjen dette og har noen forlag. Selv har jeg tenkt å bytte automagearolje og filter, evt. se på luftmengdemåler og gasspjelpotensiometer. Kommer tilbake med mer info etter som de forskjellige ting blir sjekket ut.
  5. XJ12C

    Vag-Com?

    Mener det er AAR (2.3 liter 92-mod)
  6. XJ12C

    Vag-Com?

    Har selv slike kabler og har koblet meg til min 100 92 mod. Fungerte fint men det eneste du får ut av det er info om automatkasse og airbag (om du har dette). Ingenting om motoren...
  7. XJ12C

    Kraftløs 2.3E

    Ja nå har jeg omsider funnet ut av de akutte problemene. Det var ledningen til lambdasonden som hadde lagt seg på eksosmanifolden og brent av isolasjonen. Den sorte ledningen som skal gi strøm til forvarming av sonden var helt av og en av de hvite var uten isolasjon og lå nok tidvis mot jord. Nå går bilen "ok"...føles som ytelsen ligger på ca 60 HK, altfor dårlig til 1 liter på mila, så jeg har mest lyst å kvitte meg med bilen.
  8. Har lest mange innlegg her om ulike antirust produkter og metoder for å fjerne rust, men savner noen gode tips til hvordan en skal sikre kanaler innvendig mot videre rust. Her får en hverken slipt eller sandblåst, slik at en er mer avhengig av egenskapene til det produktet en sprøyter inn. Har noen erfaringer de kan dele?
  9. XJ12C

    Kraftløs 2.3E

    Ikke noe gøy det der nei. Jeg snakket med Bosch i går om å få manualer for å feilsøke selv på innsprøytning og tenningsanlegg. De sa at KE Jetronic anlegget er noe av det vanskeligste som finnes å feilsøke på, siden det er en kombinasjon av mekanisk og elektronisk innsprøytning. Må måle bensintrykk og små styrestrømmer på kryss og tvers. Nyere system er mye enklere. Ringte da på Bosch Car service bare for å finne ut av at de skulle ha 1075 kr timen!! Ser for meg at jeg kommer til å bytte ut komponent etter komponent (kjøpe brukt) til bilen går ordentlig.
  10. XJ12C

    Kraftløs 2.3E

    Flott beskrivelse av hallgiverens virkemåte, Quattro73. Kan en hallgiver virke "dårlig", eller er det sånn at den enten virker eller ikke virker?
  11. XJ12C

    Kraftløs 2.3E

    I kveld har jeg tatt en diagnose vha blinkelampe. "Dessverre" var det eneste jeg fikk 4444. Jeg sier dessverre for bilen går værre enn noen gang. Spesielt ille er det når den er kald, den går greit i noen minutter, så mister motoren all kraft, slik holder den på til den er varm da går den bedre men ikke godt. Har ingen anelse hvor jeg skal begynne her nå.
  12. XJ12C

    Kraftløs 2.3E

    Jeg har ikke gjort noe med den enda. Har byttet pluggledninger, da det var overslag både her og der, uten at dette har hjulpet nevneverdig. MEN nå skal jeg ta meg sammen å få tatt en diagnose i henhold til den fine guiden til Quattro73. Håper jeg finner noe...for noe er galt her.
  13. XJ12C

    Kraftløs 2.3E

    TUsen takk for svar! Skal prøve å feilsøke, jeg bruker da bare den sort og brune og ser hva som skjer. Har prøvd å se et mønster i luggingen for å eliminere feilkilder. "Luggingen" er mest fremtredende ved jevn belastning (gasspedalen i samme stilling, turtall mellom 2-3000 o/min). Om jeg trykker til og den girer ned kan jeg dra den ut på turtall og den virker helt fin. Samme når den er kald så virker den bedre enn om jeg har kjørt en stund. Da kan en vel eliminere bort: Timingen på resisterreima, at alt står på merkene. Tenningstidspunkt. Tennplugger, fordelerlokk, rotor og pluggledninger. Lekkasje på innsugssiden mellom gasspjeld og filterboksen/mengdeforeleren? Dyseholderene (sprekker) Disse ville vel gitt en mer konstant tilstand, eller? Tempføleren til hjernen? Er det den samme som måler vanntemperaturen? På instrumentet i dashbordet kommer temp. sjelden opp til 70grader. På A/C anlegget på kanal 51 kan jeg lese at den ligger mellom 80 og 90 grader. Kommer signalet til disse fra samme føler? Har forresten byttet tempføler og termostat for 2 år siden pga den ikke kom opp i temp. Hjalp en liten stund.. Dårlig gasspjeldpotmeteret? Meget mulig da det føles som om noe har dårlig kontakt/ virker av og til. Hvor ligger dette? Defekt lamdasonde? Byttet denne for 6 mnd siden med en fra Mekonomen fordi den alltid så lenge jeg har hatt bilen har " lugget" litt ved kjøring i lange oppoverbakker (Lierbakkene) ved jevnt gasspådrag. Har mistanke til at det jeg sliter med nå er en forverring av samme problemet. Ny lambdasonde hjalp ikke. Bensintrykket (lavt?) Byttet bensinpumpe for et år siden. Den gamle var utslitt. Finnes det en trykkregulator? Hva med luftmengdemåleren? Sitter en tallerken på en arm som går opp i et hus. Går det an å måle feil på denne?
  14. XJ12C

    Kraftløs 2.3E

    Glad for å endelig finne et forum med mye stoff om C4 2.3E der det faktisk finnes folk som kan hjelpe. Jeg har en 92 mod 2.3E som virker svært kraftløs (har gjort det så lenge jeg har hatt den). Bilen har gått ca 300000 og bruker ca 1,1 på blandet kjøring. I det siste har den begynt å "lugge" både på lav belastning, og i oppoverbakker. Det er ikke hele tiden men oftere og oftere. Har lest det som er skrevet om denne biltypen her inne og lurer litt på det med diagnose og muligheten for at den går i et slags nødmodus. På denne bilen er det 3 kontakter for diagnose: brun, hvit og sort. Har VAG-com men får ikke noe ut info om motoren gjennom den, bare airbag og automatkasse. Kan en bruke lampemetoden på denne? Ellers noen som har forslag til hvor en bør begynne feilsøken?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår