Gå til innhold

suzuki smx

Bruker
  • Innholdsteller

    17
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om suzuki smx

  • Bursdag 10/07/1993

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    100
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    1991
  • Yrke eller sivil status
    Student
  • Motor (eks 1.6)
    2,3 E

Contact Methods

  • Bosted
    Odaln

suzuki smx's Achievements

  1. Hei! Jeg har en Audi 100 C4 91 mod med en 2,3e aar motor. I ca et år har jeg hatt et problem med motoren som har kommet og gått. Til tider er bilen helt super å kjøre, men andre ganger er den helt forferdelig. Problemet er at motoren lugger/napper ved pådrag. Dette kan være med både varm og kald motor. Problemet oppstår oftest hvis bilen har stått på tomgang en liten stund. Det høres nesten ut som motoren går på en sylinder for lite. Når jeg ruser opp motoren vil den være treg opp i turtall og vil bare gå til 5000rpm. Som sagt er dette ett problem som kommer og går. På det værste må jeg lirke motoren opp i turtall og slure veldig på clutchen for å få den til å gå fremover. Jeg har prøvd å bytte plugger, pluggledninger, luftfilter, bensinfilter uten noe hell. Jeg har også målt at bensintrykket er riktig. Et halvt år før problemet først oppsto ble det byttet toppakning og toppen ble slipt. Hvis noen har en anelse om hva dette kan være? Setter pris på alle svar :-D På forhånd takk!!!
  2. Tusen takk for svarene, men jeg har allerede funnet det jeg trenger gjennom en side som heter finndel.no:)
  3. Jeg er på utkikk etter nye fjærben foran ti min Audi 100 C4 1991. Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i dette? Vil helst ha tak i dem så fort som mulig da dette er en bi jeg bruker daglig. Setter pris på alle svar og på forhånd takk!!
  4. Takk, det skal jeg prøve :) kan jeg bruke vanlig hageslange, eller må jeg bruke høytrykkspyler?
  5. Det hørtes ikke så dumt ut. Men hvordan gjør jeg en slik gjennomspyling?
  6. Takk for det. Men tror det må være noe annet siden jeg nettop har byttet termostat. Har byttet den tre ganger for å se om det hjelp noe, men det gjorde det ikke. Vannpumpe er det heller ikke så lenge siden jeg byttet. Byttet den i høst da jeg byttet reg reim og topp pakning. Når jeg byttet topp pakning fikk jeg toppen slipt. Det jeg har tenkt på er at termostaten har for høy åpningstemperatur i forhold til kompresjonen etter slipt topp. Siden den blir høyere når man sliper toppen. Hva tror du om det?
  7. Hei! Jeg har en Audi 100 2.3, C4 1991 mod. Motorkode AAR. Problemet med den er at motoren blir for varm. Når motoren har nådd driftstemp. vil den etterhvert fortsette å øke og etterhvert kan den komme opp i 110 grader. Hvis jeg da girer ned å kjører på høyt turtall på 2. eller 3. gir går temp ned til 90 igjen. Men den går opp igjen når jeg da girer opp i 4. for å kjøre normalt. Når jeg kjenner på radiatoren er den veldig varm øverst, men kald nederst. Så er ikke noe galt med radiator. Når motoren blir varm blir også slangene som fører kjøleveske veldig harde. Hvis jeg setter bilen i fri, når den er for varm vil den bli liggende på 2000 rpm og den går ikke ned før motoren blir kaldere. Håper noen kan hjelpe meg med hva som er feil. På forhånd takk!:)
  8. suzuki smx

    Kjølevifte

    Hei! Jeg har en Audi 100 2,3E 1991 C4. Jeg har et problem med at den blir for varm. Når motoren blir for varm er det kun den mekaniske kjølevifta som går. Er det noen som vet hva som kan være feilen? Hadde tenkt til å bytte temp. bryteren til vifta, men den finner jeg ikke på motoren... Jeg setter pris på alle svar :)
  9. Jeg har byttet termostat, den blir fortsatt varm, men temperaturen er stabil. Kan det da være temp giveren?
  10. Jeg hadde den på verkstedet nylig for å flytte på tannreima, da ble også systemet luftet. Jeg har også funnet ut at speedometeret viser 10-20 km for lite. Hva kan jeg gjøre med det?
  11. Må jeg åpne topplokket på radiatoren for å få ut lufta? Når jeg var ute å prøvde den i sta fant jeg ut at kun den ene kjølevifte gikk rundt. Hvordan får jeg begge til å gå rundt?
  12. Vannpumpa og registerreima ble skiftet samtidig med toppakningen.
  13. Hei! Jeg har et problem på min Audi 100 2,3 E. Motoren blir for varm etter at jeg har kjørt en stund. Den skal ligge på rundt 87 grader, men nå ligger den opp mot 100 grader. Den koker ikke. Jeg har byttet topppakning og slipt toppen og nå bli den for varm. Noen som har noen ideer om hva som kan være problemet? På forhånd takk!
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår