Gå til innhold

volvo_pirat_bodø

Bruker
  • Innholdsteller

    18
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om volvo_pirat_bodø

  • Bursdag 01/18/1989

Contact Methods

  • Bosted
    bodø

volvo_pirat_bodø's Achievements

  1. Tar selvfølgelig imot flere hint og tips vesst noen vet ! =)
  2. Litt forskjellige svar å få skjønner æ =) Skakke være lett ;p
  3. Slik som det er koplet nu så står det konstant strøm på Coil. Får ikke sett på det sia æ e "utenbys" førr tia. Men kommer nok sterkt tilbake på tråden her når æ skal begynne å kople på nytt ;P
  4. Ja og jeg har selvfølgelig koplet noe feil. Men hvor og hva, ja , det er det store spm. Det stod f.eks konstant strøm på coil, og slik skal det vel ikke være. Og da går det en kabel fra sikringsboks og over til coil. Æ fatte ikke.. Alt er koplet opp slik som det stod i donorbilen(?), og denne funket fint den før jeg tok ut motoren.
  5. Flott bil det der ! =) Kjente jeg ble ekstra misunnelig nå som min egen bil ikke går for tiden
  6. Sørg nå bare med å kjøp rette delebilen da. Det er jo forskjell på dem på mellomakslingene fra 240 og 740 f.eks. Svinghjul og sensor ..
  7. Følger spent med på hva du finner ut. Kanskje det er noe av samme probemet jeg har .. http://www.bilforumet.no/200-serien/265120-motorbytte-b21a-vs-b230e-trobbel.html
  8. Hjalp nettopp en kopmis m å sett inn en ny pumpe i tanken på hans bil med F motor. Og det var samme pumpe som jeg nettopp satte i min egen bil, med E motor. Kan jo nevne at jeg var innom mekonomen for å kjøpe pumpen som skulle i tanken, og dem gav ikke garanti på slike elektrokomponenter sa dem. Dermed ble det en biltemapumpe som kostet 1/3 av prisen på mekonomen. Å bytte selve pumpen er en relativt grei sak.
  9. For noen er dette kanskje piece of cake, mens for andre er det ikke like lett. Så om noen har en konkret "oppskrift" , over kabler inn og ut av s-boksen,relèr osv, så hadde jeg satt pris på dèt =) Du har peil du esbandos ?
  10. Fant nettopp dette koplingsskjemaet - B230E , men blir ikke klok på det. http://www.autoelectric.ru/auto/volvo/740/1989/740-89.htm Noen som har byttet motor før og kan gi meg en skrittvis oppskrift hvordan man går frem ? Tenker da på kabler inn og ut av sikringsboksen, bensin relè og slikt.
  11. Bilen står i Bjerkvik, og æ e i Bodø førr tia. Tenkte jo det skulle være grei skuring og bytte motor, nu i jula. Men slik gikk det ikke. -Dumt fordi jeg trenger bilen.. Har googlet i øst og i vest, men finner ikke noe koplings-skjema i noen form. Noen som har og send over ? Eller vet av en link ? Kikket forresten litt på 242 prosjekt-tråden din. Blir det bil ?
  12. Hallo folkens. Driver og bytter motor og har litt trøbbel, så hadde satt veldig stor pris på om noen har noen hjelpende idèer. Har en relativt grei 240 stående. Orginalt er det en B21A motor og M45 kasse i denne. Hadde et ønske om noe bedre fart bortover strekkene og mer power i dem 14-45 graders fjellovergangene. Fikk tak en 245 hvor det stod en B230E motor og M46 kasse. Orginalt stod det en B230A i denne 245`en, men var ombygd til B230E. Ca 40mil kjørte jeg med denne 245`en og alt fungerte fint. Enkel sak dette,tenkte jeg. Merket alt av ledninger/kabler godt før jeg tok ut motoren fra 245`en. Så ut med B21A motoren fra 240`en og Inn med B230E motoren. Monterte bensinpumpene, la opp kabler og relè. Tenningsmodul og dertil kabler. Alt i henhold til " koplings-skjemaet " . I teorien skulle altså bilen starte nå, men det gjør den dessverre ikke. * Ikke gnist. Det er strøm inn på coil, men ikke gnist. Har forsøkt forskjellige coiler uten endret resultat. Motoren får bensin. Tennings modulen er ny. Hva er problemet !? Har snart sett meg blind på hele prosjektet. Er det noen som har noen hjelpende tips ? Kanskje en tegning over ledingsnett å send ? Dersom noen av dere som kan dette tilfeldigvis holder til i Ofoten, narvik / harstad området, så står bilen der =)
  13. Du har det ja.. La vesst igjen tlf-nr mitt i postkassa di.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår