Gå til innhold

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres

  1. I dag
  2. Hei, jeg har en ssangyong rodius 2,7 cdi 2009 modell, jeg sliter med at den går i nødmodus ved kjøring på e6 ca 100 til 120kmt. Bilen mister da motor kraft men funker helt til det noen ganger kan jeg kjøre i 10 min i den farten uten problemer. Feilkodene blir aldri lagret som current kun stored. Jeg har prøvd å finne vakum lekkasjer uten å finne noe. Feilkodene som dukker opp er p1170 og p0170 noen ganger p 1257 Jeg har sett på livedata og turbo trykk og rail trykk ser bra ut i forhold til informasjon jeg finner, noen som har tips? PXL_20251006_155708106~2.mp4
  3. gunn

    Vått i tak

    Det er selvfølgelig lurt 😅
  4. gunn

    Vått i tak

    Beklager! Suzuki sx4 2008 modell. Pakningern rundt antennen så fin ut, tettet den med tetningsmsse/ silikon. Tok av rails, tettet alle skjøter her også med masse. Det var visst ikke pakninger rundt boltene som de var festet med? Gammel mann som har hatt bilen før, tviler på at han har gjort noe / fjernet evt pakninger? Satte bilen ut igjen, ( fikk bruke parkeringshus et døgn). Neste dag, etter nok hardt uvær , er det ikke blitt noe bedre. Så: er det "pyntelistene"/ drypprenner som kan være ødelagte? Festet med klips? Mye vann som havnet i baksetet, og hele taket virket fuktig. Ikke noe vann/ irr rundt/ lyset innenfra foran ved speilet. Ikke sjekka midt-lyset på taket, men der er det vel fuktig..med lommelykt så jeg at det var antydning til ruststripevann fra håndtak over fremdør begge sider. Som gikk bakover mot bakluka. Altså rails eller vannrenne..? Alle pyntelister rundt bilen har løsnet litt i endene, men det er kke vått i dør/ gulv. Fikk satt den I parkeringshus igjen ( låst). Mandag blir det telefonrunde til alle verksted i alle byer i fylket, siden de som er her jeg bor ikke har ledige timer før februar...... men skulle gjerne ha fått tips her før jeg setter den inn. 1900 kr pluss moms pr time er for meg litt vanskelig akkurat no.
  5. I går
  6. Å polere taket før vinteren er mindre tidkrevende enn å påføre lanolin eller annet lurium som vil være tidkrevende å fjerne til våren 😉 Lanolin lar seg fjerne med kaldavfetting men krever gjerne litt "mekanisk hjelp" evt. høytrykkspyling, ellers skal sitrusolje også fungere.
  7. Vet ikke lenger hva normalpris er på en slik jobb, 30k er gjerne i øvre prissjikt men ikke urimelig.
  8. Siste uke
  9. Et skudd fra hoften, tipper et sted mellom 37-40 psi vil fungere.
  10. Quattro73

    Vått i tak

    Greit å få med bilmodell 😉 Uansett, lekkasje i tak kommer som regel fra tett drenering fra takluke eller dårlig tetning rundt takmontert antenne eller rails.
  11. Hei. Vet ikke om du er på utkikk etter disse ennå, men det tok meg 30sek å finne ut hvor du kan kjøpe. Kule felger, lykke til 🙂 https://en.saabblog.net/2011/03/31/saab-9-5-from-model-year-rim-2010-speed-parts-20-/
  12. Har nettopp kjøpt 8,5x20" til bilen (Mitsubishi Outlander Phev) som er kledd i 235/50. Bilen er 2 tonn, hvor høyt trykk må jeg ha? Har snust litt rundt omkring, blant annet på nett generelt og Mitsu-grupper på FB, men ikke funnet svaret jeg leter etter. Noen her som har en formening?
  13. Fått orden på det? Hva var det som gjorde at det lak?
  14. gunn

    Vått i tak

    Uff, nå pøser det voldsomt ned her. Igjen. Og baksetet mitt blir vått på midtsetet, ikke rygg. Eller gulv. Kommer fra taket. Spm: er det vanskelig å ta av innertaket for å se om det er noe synlig sprekk/ lekkasje i kanaler der? Skal ta av rails for å bytte/ se pakninger osv der. Har et problem her da de ikke driver med slikt på lokalt verksted, mest motor ..bilskade har time ledig, ...i februar. Har ikke garasje.
  15. Fått pris på 30000 for skifte av svinghjul, kan det være riktig? Reidar
  16. Hei jeg har en ford s-max 2007 miod 1.8 tdci 7 seter. jeg har ikke lagt i mye penger i denne bilen men ser ikke for meg det er noe stor rep, jeg har problemer med og få start på den.den startet fint om morgen men ettermiddag ville den ikke starte,det er tullinger som har skrudd før meg og laget luft i filterhousingen.spørsmål 1:er det fødepumpe i tanken på disse,om så dann hvilket relle skal byttes og kan jeg prøve med relee for horn for og sjekke om den går eller ikke uten om demontere hele bilen. 2: er det noen folk for luftebelg på eller i nærheten av filter eller pumpe.? jeg trenger råd da dette frustrererer meg virkelig.jeg hadde egg obd2 koblet til men det var fra temu så sier vel sitt.men fikk feil på egr og lmm. kan dette være årsak og hva må gjøres her? mvh marius birkeland regnr på bilen : kh46826
  17. Hei. Bruksbilen vår er en 1990 Corolla kombi. Vi kjører ikke om vinteren, men får ikke lagret den under tak. Finnes det noe man kan spraye eller smøre på lakken for å hemme rustvekst i vintermånedene? Å polere opp lakken og påføre keramisk coating er for arbeidskrevende til at jeg gidder det. Hører at lanolin er god sort, men hvordan er den å få av igjen om våren? Einar
  18. Tidligere
  19. Det virker som det er helt sykt mye "vandring" på det hjulet, så det hjulet som styrer selve flappen hopper ut og lager en kneppelyd. Når jeg skrur gradene ned igjen så hopper den inn i sporet til slutt. Eneste forskjellen jeg kan se på andre videoer på youtube er det plasthjulet som sitter i motoren har ikke Dette er motor nr 2 jeg tester, samme skjeddde på forrige. Grunnen til at den ble byttet i første omgang var fordi det blåste varmt på en siden og kaldt på andre siden, men har planer om å bytte matrix heater i løpet av nærmeste ukene som forhåpentligvis fikser dette. Filmet og la ut en liten video av det her.
  20. Jeg legger det inn for ettertiden: https://bilhobbyverksted.no/
  21. Hva er mest sannsynlige feilkilden når cruicecontrol fungerer i blant, kabel, bryter eller andre ting? Noen ganger så slår den på med en gang jeg trykker på Cruicekontroll knappen og andre ganger så vil den ikke på. Funksjonen LImit fungerer stort sett hele tiden uten problemer. Har nullstilt ratt sensoren med å vri rattet, men fungerer fortsatt dårlig.
  22. Hei, har en Peugeot Expert dieselbil som ble fylt bensin på for en litt stund siden. Bilen ble startet og kjørt til den begynte å hoste. etter det har tanken blitt tømt og renset, samt slanger og dieselfilteret. så har bilen godt 5-600km med diesel i systemet og starter og går fint. helt til igår da den plutselig ikke ville mer. Motoren går fremdeles og i fri virker den fint, får opp turtall og ting virker greit. Men når man løser ut clutchen og det blir motstand på motoren så detter turtallet og motoren dør dersom man ikke trykker inn clutchen igjen.. Noen som har noe gode råd til hva som skjer? Er det dysene som er gåen? Eller er hele motoren ferdig?
  23. Da svarer jeg meg selv . Tok ut sikringen for starter og satte på direktestrøm til starter og den starter feil melding borte. Er det noen her som har måttet bytte tenningslås ? problemer med at starter ikke slår inn. Peugeot svarer at det ikke er noe problem på disse bilene
  24. Denne har feilmelding Economy mode active. Hvordan få bort feimelding slik at motoren starter ?
  25. Har en minusstyrt Subaru Justy 2010. Får ikke ledbar til å fungere. Etter tips har jeg koblet slik via rele. Men neida. Noen tips?
  26. Noen vet hvordan man bytter spylemotor på touran.må inneskjermen av?
  27. Med strøm av tid С течением времени Im Lauf der Zeit
  1. Last inn mer aktivitet
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår