Gå til innhold

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres

  1. I går
  2. Du må ha verktøy for å skru stempelet inn igjen. På de modellene som bare har 1 motor med wire ut til begge calipere så trenger man ikke å gjøre noe med elektronikken. Nok å skru tilbake stemplene også justerer det seg selv etterpå. https://www.biltema.no/bil---mc/bilverktoy/bremseverktoy/bremsestempelverktoy/bremsestempelverktoy-15-deler-2000019405
  3. Dersom du får varsellampe på motor eller motor går i nødmodus så er det 100% sikkert en feilkode. Får du ikke opp noen feilkode så bruker du et diagnoseapparat som ikke klarer lese feilkoden(e). Har ved flere anledninger hatt folk innom som har tatt diagnose med billig scanner fra Biltema e.l. og ikke får opp noe feil. Jeg tar diagnose med VCDS og får opp feilkodene.
  4. Har tatt diagnose , men sist etter dynamo bytte var det 0 feil. Nå er det nesten 100 som sist. Ingenting som omhandler strøm, dynamo
  5. Vil anta problemet er slepering i rattet, ikke sikring.
  6. HanneO

    Sikring ratt

    Hei Jeg har en Passat gte 2018 modell. Jeg har et problem med at knappene på rattet virker ikke. Er det noen som vet hvilken sikring jeg må bytte.
  7. Siste uke
  8. Hei! Jeg var innom Toyota Oppsal for en klimaanlegget sjekk på BZ4X. Etter per dager så jeg at deksel til pollenfilter er løsnet og at en del bare falt ut på gulvet. Jeg kjørte tilbake til Toyota og de viste ikke hvor den delen kom fra. De måtte sjekke på en Demo bil og da fant de det og den var knekt av dem. Men de vet ikke hva er den til og de kunne ikke finne den i katalogen for å bestille. Fortsatt venter på svar fra dem. Er det noen som vet hva er den til og hva den heter? Se på bilder. Hilsen Branko
  9. Sjekk www.finndel.no
  10. Kjenner ikke til hvordan det er på din bil da jeg stort sett kun har skrudd på VAG. Der kjøres håndbrems helt tilbake med VCDS eller EPB-verktøy, stempel kan da presses helt inn. På biler med wire skrus stempel inn med klokken samtidig som man presser inn stempelet. Tolker det dithen at du har EPB, parkbrems må da kjøres helt tilbake og stempel kan da trykkes inn. Når stempelet er helt ute som hos de så vil jeg tippe du klarer å presse dette inn igjen etter at parkbrems er kjørt helt tilbake. Er i alle fall verdt et forsøk. Det er også mulig å kjøre parkbremsmotor inn kun ved å sette spenning direkte på motoren, en løsning som fungerer dersom EPB-verkøy ikke er mulig å oppdrive.
  11. Du bør nok få tatt ny diagnose da det kan være en mengde feil som kan forårsake at motor går i nødmodus.
  12. Gikk i gang med bremsebytte da det slo meg at jeg hadde tatt på håndbrekket. Ikke sjangs å få dytta inn stempel etter å ha tatt av håndbrekk. Prøvde forkskjellige komboer for å sette det i service mode slik at stempelet trekker seg tilbake. Havna isteden med stempelet helt ut som dere kan se på bildet. Hva gjør jeg nå? 😅
  13. JA og JA/eller kjøpe 4 nye som settes på de nye hjulene. Husk at det må være modelltilpasset/kodet til din bil. Varsellampe for dekktrykk er dog 1-feil på EU.
  14. Den trenger ikke programmering men EGR i PCM må resettes slik at opplæring av nye verdier blir igangsatt. Gjøres kjapt hos de fleste verksteder eller med enkelte scannere med slik funksjon.
  15. Lenge siden sist men her er en kort update. Siden denne store servicen og reparasjonen så har bilen kjørt som en drøm. Den blir ikke så mye brukt men allikevel så gikk den i går igjennom EU med 0 feil. Den fikk til og med skryt av mekanikerne for god teknisk stand 😊 Han ene var klar på at det var den fineste 27 år gamle Audien han har sett. Det synes jeg er gøy å høre men det begynner å bli litt rust her og der, forskjermebuene og litt på et par dører, ellers er den grei. Noe har det vært de siste årene men ikke mye. Har byttet venstre bremserør fremme grunnet korrosjon og så har jeg byttet høyre ballaster da den ikke tente hver gang. Har også byttet de plastklossene til løftevaierne på HF vindusheis da noen prøvde å åpne vinduet i 20- 🙄 Før denne EUen så byttet jeg spylepumpen til lyktespylerne samt jeg byttet LMM i forbindelse med motorservice da motoren er noe høy på avgass fortsatt. gikk igjennom avgasskontrollen, så vidt, så jeg må forske mer på det. Det er alt på 4 år så det må sies er lite på en 27 år gammel bil. Mulig jeg selger den nå da jeg ikke har tid eller plass til den men det er ikke avgjort ennå. Et bilde fra den kom fra EU i går 😊 (får ikke lagt in URL, hvorfor?)
  16. Hei! på vei hjem fra Sverige begynte alle lamper å lyse, feilmeldinger som motorfeil kom opp og bilen mistet all kraft. Stoppet langs veien og stoppet motor. Bilen ville da ikke starte igjen før etter noen minutter, og alle lamper lyste fortsatt. Bilen ble hentet p kjørt på nærmeste verksted. Der sto den i 3 uker uten at de fant noe feil. Eneste de fant var målinger på batteriet varierte alt fra nedi 11 til opp i 15,6. Jeg hentet igjen bilen og fikset en brukt dynamo da jeg fikk tips om å prøve å bytte den . Bilen fungerte igjen etter bytte av dynamo, men nå etter 3 uker har d samme skjedd igjen i går . Bilen starter igjen men alt av lamper lyser, servoen fungerer ikke og bilen går i maks 10km. Kan det virkelig være så uflaks at d bare er dynamo eller kan det være noen annet ? Noen som har opplevd det samme ?
  17. Hei! Har en 1998 Suzuki vitara som jeg har strømproblemer med. For en tid tilbake så koblet jeg på en tilhengerkontakt, etter det så sluttet både horn, baklys, bremselys og radiospiller å fungere. Ikke særlig kjent med minusstyrte biler, men det virker så uansett hvor jeg måler så får jeg god kontakt mot jord. Blinklys, ryggelys og tåkelys fungerer som det skal. Hornet har jeg testet direkte på batteriet så det er i orden. Når jeg måler mellom pluss og minus i kontakten til radio får jeg 12v. Om jeg ohmer mellom jord og pluss får jeg utslag på 1. Tar jeg ut sikringen til radio får jeg -400 mellom pluss og jord Om jeg ohmer begge kretsene mot minus på batteriet får jeg utslag på 1, uansett om sikringen står i eller ikke. Håper noen kan hjelpe meg ut av knipa her!
  18. Noen som vet om når man bytter ut en egr ventil med en annen brukt Valeo trenger programmering? Og hva betyr den nederste tallrekka på ventilen? Bilen er en Ford Focus 2011 1,6 tdci, 2011.
  19. Hei! Har lyst på noken nye felger til min 2016 Insignia country tourer, men har begynte å tenke på dekktrykksenor. Får eg varsellampe uten dekktrykksensor? Eller må man flytte sensor over fra orginal felger? Takk for svar
  20. Heisann, Lurte på om der er noen som kan gi meg ett hint / råd vedr en utfordring jeg har fått på min MB B150. Fikk for en tid siden problemer med å starte bilen og når den først starter kan den stoppe hvor som helst og gjerne midt i trafikken. Motor lyset lyser og når jeg gjør en diagnose kommer det opp at der er ett problem med ECU. Koden som kommer er "N3/10 (ME-SFI [ME] control unit)/Fault[P0605]", med ID "0064-001". Det rare her er at om jeg fjerner denne feil koden kan bilen gå i flere dager uten problemer, men denne kan også komme igjen med en gang. Kan det være at der er noen inne på denne siden som har opplevd det samme og kan gi meg noen gode råd? Dette er en 2008 modell, og er det ECU'en som er gåen er det bare å levere bilen til de evige motorveier, men det kan være at problemet er mindre og enklere enn man tror??
  21. Hei. Jeg kjører en honda civic 2017 modell. Å har et problem som to verksteder ikke klarer å finne ut av. Noen som kan hjelpe? Verkstedene fikser på ting som er nødvendig, men tydeligvis ikke den rette tingen. Har brukt opp i mot 40k på skifte av tennplugger, registerreim, rens av motor, coil, olje osv. Å ingenting fungere. Bilen driver å "humper". Det kommer hovedsakelig når det kommer litt mer belastning på bilen, slik som når jeg kjører i en oppoverbakker. Trenger ikke å vær bratt. Når jeg starter bilen så virker det ut som den sliter med å holde seg i gang. Så begynner den å rise/humpe å alt av varsler kommer opp. Bilen høres litt ut som en traktor. Legger til videoer av hvordan bilen høres ut når jeg starter den. 20250524_095253.mp4 20250524_095208.mp4 Snapchat-1139064278.mp4
  22. Jeg har en Ford S-max, 2016-modell som skal selges. Rett før salg røk langlysa, og venstre frontlykt må byttes. Verksted sier at venstre forlykt med styringsenhet må byttes, og dette uten reparasjon vil koste 20.000,- Finnes det nettsider jeg kan kjøpe frontlykt med styringsenhet til en billigere penge? Har forsøkt å ringe diverse steder uten hell, har også forsøkt steder som selger vrakpant.
  23. Automatisk vindusvisker svikter på Mitsubishi Outlander. Vindusvisker og -spyler fungerer foran og bak, men ikke automatikk/regnsensor. Forslag? Robert
  24. Sjekket abs ringen. Den var ødelagt.. venter på ny del, så håper det ordner seg. Men ja kan jo være brudd en plass iom at bremsevarselet også kom🤔
  25. rafoss

    Bytte kamaksel

    Skifte kamaksel på en Ford Focus 1,6 TDCi 2012 mod,,er det noen som har en grei forklaring på hvordan det gjøres ?
  1. Last inn mer aktivitet
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår