Gå til innhold

Bilde av Bilcross bilane deres!!

Ranger emnet


Volvo-Lars

Anbefalte innlegg

  • Svar 507
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bc ja.. Skal montere inn en audi 2.2 R5-motor med volvo 240 (m45) girkasse, og bmw 325 bakaksel, med syk utveksling.. Gikk ihvertfall no sinnsykt når akslingen stod montert på gammel-bc-bilen som hadde samme oppsett bare med volvomotor.. ;)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en BMW E30 320i bilcrossbil for ett par år sia. Hva kardangklokka kom ifra aner jeg ikke, men huset var digert og innfestinga ligna ikke den orginale BMW-innfestinga værtfall. Den var lavt gearet, og det var igrunnen helt ubrukelig på den bilen. Er altfor lett i ræva, så kommer nesten ikke iveien. 1.gear ble tomt på 2.5 meter, så det var rett opp i turtallsperra og aksen fikk en bråstopp, og motoren min var ikke sterk nok til effektive 2.gearsstarter. Spant seg løs helt til det tok tak og den døde ut. Hehe

Orginal utveksling er bra nok til bilcross er min teori på E30'r værtfall. Hadde 40kg bly bakerst i bagasjen + en full 25-liters dunk som spylerveskebeholder baki der men ble for lett bak uansett.

Men, makan til lekebil har jeg ikke vært borti før. Tyngdepungtet på den gjorde så jeg kunne ligge så bredt jeg bare orka uten att den understyrte det grann! Veldig lettkjørt sånn sett, og god underholdning fra både utsida og innsida av bilen. Hehe

Men, BMW'n var mjuk som varmt smør i karosseriet så den knakk tvers av mellom torpedo og innerskjerm på venstre sida etter en smell i sida av en Ascona B i fri dressur... Ligger forresten tilsalgs på bilcross.no nå så jeg. Kan ikke si jeg vil anbefale den bilen der lengre....

 

Noen filmsnutter av børsa:

 

Fight mot en Sierra rundt "øya" på Gardermoen. Den som gir seg er en dritt!

 

Her med ødelagt forstilling, men allikevel snurra den ikke selv i de merkeligste skrenser..

 

Og den lille dytten som gjorde så karosseri, vanger og alt røssa frahverandre:

 

Dårlig kvalitet på filmen, men man ser da sånn ca hva det er... :drive2

Endret av '67 144
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, var en kjempemorsom bil å kjøre! Var en orginal 320i med 130hk sekser. Eneste modifisering var "powerfilter" fra Biltema og 2.5" eksos med en lyddemper bakerst. Røde Koni-dempere rundt det hele og det satt noen røde ukappa senkefjører på den. Hvor mye senk aner jeg ikke, men var litt lavere forann enn bak. Ikke det beste utgangspungtet det, så var jo litt å gå på av modifiseringer på denne også, men så knakk den for meg og da solgte jeg den liksågodt.

 

Skulle egentlig kjøre en Volvo 745 16v på fronten dette året, men clutchen tok kvelden rett før løpet, så denne 320'n ble handlet inn fort og gæli bare for å få kjørt. Tida ble så knapp att den ble lakkert i sprutende regnvær inne i ett partytelt. Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Stilig, kjørte mot deg eg da den gangen eg hadde bimmer:)

 

bmw 528i (bilcross)borte på bud.

Toyota Starlett (bilcross) borte på bud.

Opel Corsa b GSI (bilcross)borte på bud.

Opel Calibra 2l 16v (bilcross).

Opel Kadett Gsi(bilcross) borte på bud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, første løpet i fjor ja :D

 

Stor motor var det i BMW din?

 

stemmer!:)

 

Orginal 2.8. Var ikke mye å rutte med, i tillegg til at eg kjørte på rally elite dekk som var søppel!:P

bmw 528i (bilcross)borte på bud.

Toyota Starlett (bilcross) borte på bud.

Opel Corsa b GSI (bilcross)borte på bud.

Opel Calibra 2l 16v (bilcross).

Opel Kadett Gsi(bilcross) borte på bud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår