Gå til innhold

Bilde av Bilcross bilane deres!!

Ranger emnet


Volvo-Lars

Anbefalte innlegg

  • Svar 507
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

For å avslutte NM-mesterskapet for nå:

 

Ett par bilder av Bilcross treningsbilen jeg holder ¨på med å bygge

 

VolvoRCN154.jpg

 

VolvoRCN166.jpg

 

'71 142 med B20 (2338ccm) doble Weber 45 og stort sett KG-deler i motor, M46-kasse, hydraulisk brekk og litt. Holder på med å bygge, så akkurat hvordan den kommer til å bli er litt usikkert enda. Lesjöfors rundt det hele + Bilstein-dempere er nå på plass + 1030-bakaksel fra en 240 Turbo. Antageligvis altfor høy utveksling, men er mye trivelige deler å få til Volvo.. :volvsmile

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne blitt det, men denne kommer aldri i verden til å gå løp. Kun treninger på denne. Kjøpte den som gatebil, da med turbomotor og mye 240-modifiseringer. Skulle egentlig brukes som veteran + litt iskjøring. Planene ble endret og detter ble til en veteran-ræser istedet.

Sikkert synd og skam, men sånn er det nå. Har og har hatt flere veteran-veibiler og jeg vil påstå att å bygge opp denne gir meg mye mere glede.

Blir bygd opp som en "rallycross Light" på bilcross-lisens for å sno meg unna HANS og alt det styret der. Mere info og biler på hjemmesida mi for den som syns det virker som ett trivelig prosjekt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Ikke att jeg har noe som helst med det, men bør du ikke gjøre om litt på fronten din? Pen å se på er'n, men ikke særlig praktisk. Pungterer rimelig lett om du får bøyd den frontplata inn mot dekket, noe som garantert kommer til skje etterhvert om den er slik..

 

Ikke ment som kritikk, bare ett tips..:race

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke att jeg har noe som helst med det' date=' men bør du ikke gjøre om litt på fronten din? Pen å se på er'n, men ikke særlig praktisk. Pungterer rimelig lett om du får bøyd den frontplata inn mot dekket, noe som garantert kommer til skje etterhvert om den er slik..

 

Ikke ment som kritikk, bare ett tips..:race[/quote']

 

har hadd flere slike biler å jeg bruker bare 1mm tykt så de bøyer seg lett unna :P pluss jeg skal jo ligge fremst hele tiden :P med min 1.1L 55hk polo..

Ah, the 1920s - when men were men, cars were Avions-Voisins, and pedestrian impact standards were "get out of the way or my car will literally shank you in the face.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår