Gå til innhold

Bytte av g28

Ranger emnet


maaud86

Anbefalte innlegg

Har nå byttet engine speed sensor(feilkode 16705) på en Passat 3c 2.0tdi 06 modell,4 motion.

og etter bytte så nekter bilen og starte og for meg ny feilkode 16706. Engine speed sensor circuit /no signal . 

Etter mye bannskap i ett trangt motorrom, vanskelige skruer og skader så er jeg rådløs. 

På den ganle sensorer er det et delenr mens på den jeg handlet hos sulland er det ett annet. 03c406933e og 03c406933a, er det noen forskjell på disse? 

Hva annet kan det være?

håper noen har gode råd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delenr. kan avvike, antar dette bare er et overgangsnummer. 

Kom feilen brått i utgangspunktet eller har den vært til/fra en stund? 

Kan være feil på ny sensor eller det kan være dårlig kontakt eller et ledningsbrudd et sted. 
Ikke ukjent med ledningsbrudd i den store kabelpølsa som går mellom chassie og motor nede til høyre i motorrom foran starteren/girkassa. 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Jesper1201 skrev:

Delenr. kan avvike, antar dette bare er et overgangsnummer. 

Kom feilen brått i utgangspunktet eller har den vært til/fra en stund? 

Kan være feil på ny sensor eller det kan være dårlig kontakt eller et ledningsbrudd et sted. 
Ikke ukjent med ledningsbrudd i den store kabelpølsa som går mellom chassie og motor nede til høyre i motorrom foran starteren/girkassa. 

Selve hovedfeilen har vært en stund ja. Men den nye 16706 kom når jeg skulle starte etter ferdig montering. Da er det vel bare og sjekke gjennom alle ledningene som går til og fra den sensoren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis bilen gikk før skiftet er det rart hvis du skulle "fått" ledningsbrudd etter skiftet. 

Hvis du er litt dreven i elektro ville jeg startet med å måle tilførselsspenning og jord til sensor for deretter å måle at ledningsnettet er helt mellom sensor og ECU. Hvis du har tilgang til litt mer avansert måleutstyr så kan du måle om du får signaler ifra veivakselsensor. 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår