Gå til innhold

Ettermontering av cruise control

Ranger emnet


tonjek

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe meg Opel Vivaro/Nissan Primastar/Renault Trafic med automat. 2007-2011 modeller. Noen som vet om det kan ettermonteres cruise control på disse?

 

Snakket med Opel, men fikk et litt difust svar om at det kom an på ledningsnettet i den aktuelle bilen, og at de ville ha den inn på teknisk sjekk for å finne ut av det. Det utgår selvfølgelig, da jeg ikke kjøper bil før jeg vet om det kan ettermonteres på den.

 

Noen som vet?

» 1981 Buick Electra Limousine - Chevy 350/th350

» 1990 Chevrolet Suburban - 6,2 diesel/th400

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ford Transit, Mercedes Vito eller Volkswagen Transporter.

Transit kommer ikke med automat, Vito ruster, blir for små til mitt bruk og har dårlig fremkommelighet med bakhjulstrekk (og firehjulstrekkerne er dyre), og Transporter ruster og ruinerer folk når automatkassene ryker. Alle tre er strøket av lista mi for lengst.

» 1981 Buick Electra Limousine - Chevy 350/th350

» 1990 Chevrolet Suburban - 6,2 diesel/th400

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare beklage, du er STERKT feilinformert hvis du tror at Vivaro/Primastar/Trafic er bedre enn Vito, Transporter og Transit.

 

Men, vær så god, kjøp for all del en slik bil, det er de som holder liv i jobben min, bilmekaniker.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg må bare beklage, du er STERKT feilinformert hvis du tror at Vivaro/Primastar/Trafic er bedre enn Vito, Transporter og Transit.

Men, vær så god, kjøp for all del en slik bil, det er de som holder liv i jobben min, bilmekaniker.

Det handler ikke nødvendigvis om hva som er best, men hva som utgår pga pris og km.stand for å få en ok bil. Det hjelper heller ikke om Transit er en god bil så lenge den ikke kommer med automat, eller Vito så lenge den er for liten.

 

 

Må nesten si meg enig med Jesper her. Og når det gjelder å ettermontering av cruise control er nok mere plunder og heft. Her er best å kjøpe en bil med.

Rust er vel mer eller mindre umulig å unngå per dags dato.

Om du ikke vil ha automat så kjøper du manuell.

Jeg vil ikke ha manuell.

» 1981 Buick Electra Limousine - Chevy 350/th350

» 1990 Chevrolet Suburban - 6,2 diesel/th400

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...eller Vito så lenge den er for liten...

 

Skjønner ikke helt hvor du får det ifra at en Vito er for liten, for den er nemlig like stor som den PSA tralla du gjerne vil ha.

 

Når du handler bil, så er det ikke alltid at den billigste bilen er billigst på sikt. Når du kjøper en Vivaro så må du forvente hyppige kostnader knyttet til rep. av hjuloppheng, understell og bremser. Det er kraftig underdimensjonert for den store tunge bilen. 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår