Gå til innhold

Kjøp av Ford Mustang '66

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har alltid hatt lyst på en Ford Mustang fra 60tallet, men hvordan er det å eie en veteran?

 

Er det generelt mye skruing og reparering?

Priser på forskjellige deler som f.eks motor, girkasse, etc..

 

Mustangen jeg har sett på er restaurert og har bl.a forsterket bakaksel, sperr, tracktion bars, etc..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye som må skrues, er avhegig av utgangspunktet. Er bilen bra restaurert skal det ikke være så mye, også medregnet lite kjøring, da dette er en sommerbil. 

Alt er reparerbart også, i motsetning til ting på nyere biler, hvor det er mye elektronikk, sensorer og styrebokser som kan være til bry.

Er det V8-er så kan er det litt mer motor som er litt mer komplisert enn 6-eren som den også ble levert med.

Hvor mye skruing det kan bli er også avhengig av deiverse oppgraderinger, som noen liker å gjøre.

 

Jeg ville fått en fagmann en som kjenner disse bilene til se på bilen. Sjekk om det ikke er en Ford veteranklubb, Mustang-klubb?

Kanskje en der kan sjekke ut bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye skruing det blir legger du selv opp til.

Kjøper du en som er total restaurert skal det bli minimalt med skruing, og visa versa.

Skal du kontinuerlig forbedre/oppgradere blir det mye skruing, og holder du det org. blir det lite hvis bilen er i god stand.

Men, det er snakk om en 50 år gammel bil så noe skruing kommer du garantert ikke utenom.

Priser på motor, girkasse ol. stiger synkront med hvor mye oppgraderinger de skal ha.

Crate-engine 350 fra statene kostet for 6-7 år siden rundt 30-35'000,- så det er ikke så vanvittig dyrt. Regn rundt 40'000,- nå

Girkasser er alt fra noen tusenlapper og til over 50'000,- alt etter hva du skal ha og hvordan du skal kjøre.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode svar karer!

 

Jeg jobber med to stk som er Ford veteranbil fanatikere, som kan bli med å bedømme hvilken stand bilen er i.

Prisene på delene var jaggu ikke gale. Men hva koster det å ha bilen på verksted å skru f.eks skifte toppakning, o.l?

 

Bilen ligger ute til 160k, noe som er en pris en skal få en rimelig god veteran for, eller? 

 

 

Annonsen:

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=76476215

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like dyrt/billig som enhver bil å ha på verksted, men ville fortrinnsvis satt den på et verksted med kompetanse på gamle biler, evt. en privatperson med erfaring og interesse for gamle biler.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår