Gå til innhold
Bilforumet.no
Øggie

Øggie: 1986 Escort Rs Turbo oppussings prosjekt.

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Jeg har en gammel ford jeg tenkte jeg skulle pusse opp! Er synd å se at den har forfalt som den har gjort,siden jeg har brukt så mye penger på den.. bilen er jo veteran 2016 så målet er å ha den ferdig til da,men den blir nok ferdig før det vil jeg tru smile.gif eller kanskje ikke.. ting tar tid :P

 

 

.:LISTE OVER TING SOM SKAL GJØRES:.

 

*Plukke bilen helt ifra hverandre og sveise den rusta som er på bilen.

*Bygge om bremser både forran & bak. (forran ford focus rs mk1 brembo 4 pot med 324mm skiver - bak ifra trommel til escort cosworth bremser 273mm skiver & callipere.)

*Sandblåse understellet & lakkere det opp igjen,dempere fjører & travers til girkasse.

*Strippe bort de ledningene som hører til orginal innspruten i lednings nettet.

* Fjerne vindus-viskern og tette hølet på bakluka,tette høl til orginal vinge.

*Bytte alle hjullager.

*Bytte til polysport forringer. 

*Ny lakk i motor-rom inni dører og rundt bakluke + bilen utvendig (når jeg kommer så langt)

*Sote ruter.

*Lakkere opp div deler av motor & girkasse.

 

.:INNKJØPTE DELER:. 

 

*Komplett sett med samco slanger til motor & motorrom.

*Ny intercooler.

*Brembo calipere & rep kit + braketter & bremseslanger.

*Nye 7" x 17" felger.

*Ny radiator & 2x 7" vifter.

*Bremseskiver 324mm x 28mm.

*Nye blinklys forran & til sidene.

*Nye hjullager.

*Bremseslanger til bak.

*Nye dekk 205 40 17.

*Nytt alu bensin låkk.

*57" carbon-vinge til bakluka

*Bensinpumpe brakett.

*M3 speil.

*Callipere bak.

*Reg-reim kit.

*Vakumslange kit.

*bremseskiver bak. 273mm x 20mm.

*polysport forringer.

*Gulvplater til høyre og venstre side forran.

*div klistremerker & emblem.

*Nye baklykter.

 

.:DELER SOM SKAL KJØPES:.

 

*Håndbrekk vaier til escort mk5 rs 2000.

*Carbon fiber front lip til fangern.

*Vanntank i stål/alu.

+ sikkert mere som jeg kommer på etterhvert.

 
 

 

 

her er noen bilder av hvordan den så ut før i tida 1-winking.gif

post-147438-0-17058200-1386921950_thumb.jpg

post-147438-0-68755500-1386921958_thumb.jpg

post-147438-0-03155700-1386921964_thumb.jpg

post-147438-0-31836200-1398542727_thumb.jpg

post-147438-0-41608300-1398542855_thumb.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motor specs: Block 1.7L Turbonetics sabb gruppe-A turbo. Je stempel,eagel H-profil råder,større intercooler,oljekjøler,delta gate,575cc dyser, kraftigere oljepumpe,datasprut (først satt det electromotive tec2) nå er det haltech.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jepp smile.gif det var mindre rust på den enn jeg hadde forventet,men litt er det jo. skal legge ut noen bilder der det er rust og hva som skal gjøres 1-winking.gif mest mulig med hester,så lenge det er holdbart.. hvis jeg skal tippe så er det mellom 200 & 300 hk en plass i cvh motor'n. skal starte på ett motor prosjekt etter jeg er ferdig med bilen,den orginale toppen er ikke så glad i det turbo trykket jeg har kjørt på,trukke jeg kan telle på begge hendene engang på hvor mange kammer jeg har bytta + at nå er det den 4 girkassa som sitter i! :O skal bygge opp en 2liters zetec motor..da er det også muligheter for mere krutt smile.gif Stakkars girkasse :O

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×