Gå til innhold

Volvo 740 Datasprut?

Ranger emnet


TomX95

Anbefalte innlegg

Hei! Har ikke kjøpt bil enda, men tenker å kjøpe en 740. Veit att disse har mye krefter å gi :D Men!! Jeg lurer på å montere datasprut (uansett om det blir 240 eller 740), men ser mye rart og ser folk har masse problemer!? Er det egentlig ganske rett framm, eller er det ett helvettes styr??

 

Har noen erfaringer å dele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nokså rett frem, har montert datasprut på en av mine biler uten en eneste komplikasjon. Det du er totalt avhengig av er å få noen som kan til å mappe det :)

 

Sprutet jeg har montert i bilen (og har bygget selv).

MS7.jpg

 

Og oppkoplingen

Quattro73-MSMBv30.jpg

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går bra, coil og dyser loddes til DB37-pluggen som plugges rett i sprutet. Om ønskelig kan det kombineres med relékort der alle kabler/ledninger termineres, men trenger da ekstra kabel mellom sprut og relékort.

 

 

MS relékort og MS montert i Volvo 850

100_1618.jpg

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på hvem du spør og hvem som gjør det. Sprutet kan grovmappes på vei, min er grovmappet ca 1 time på veien og en meget fin og kjørbar. Er for å få alt 100% man må mappe på ruller / Dyno, og det koster noen kroner.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør du det skikkelig er det ingen som ser det.

 

Men hvorfor datasprut.

 

LH 2.4 sprut

3" LMM

Større dyser

Chip

Større turbo

 

Og man har ett enkelt opplegg som funker bra.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så og si alt av elektoniske signaler går jo inn i den orginale hjernen, kan vell nesten bare lage ett adapter og stokke om ledingene slik att den dataspruten får riktige ledinger på riktige pinns?

Må vell trekke kabler til tennigsmodulen, og eventuelle luft temp målere. Men er vell ikke så mye mer utover det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan kable direkte til originalplugg på ECU men ser for meg at det gjerne er enklere (og mer oversiktlig) å montere sammen med nytt ledningsnett. Er ikke mange ledningene du trenger, kjølevannstemp, innsugslufttemp, TPS, hallgiver/VR, tomgangsmotor, coil, lambdasignal, dyseledninger....

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår