Gå til innhold

Skal bygge vw lt 35 om til Bilfrakter. tips, bilder, råd?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Begynner å ligne noe nå, kappet opp mye av det som skal brukes, skal prøve å komme meg på BT i morgen eller torsdag med Lten så kan morroa begynne. Skal prøve å punkte fast mye av det i morgen så løftest det bare oppå lten når det er klart. så blir det tatt av igjen å heilsveist :)

 

Bilder er altid kjekt, tips, råd eller forslag?

 

IMG_0078.jpg

IMG_0080.jpg

IMG_0081.jpg

IMG_0082.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må ha noe under dei stilas greiene. dem bøyer seg som bare det. kansje ikke første eller andre gangen du kjører oppå. men en dag skal du ha noe annet enn en bmw som er ribbet oppå og da får du svi.

golf2 syncro med 1,8 20v turbo.

golf2 vr6 turbo

bora 1,9tdi

vw lt bilbergningsbil

vw transporter tdi arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo seff noe under, på mitten av de alugreiene kommer ramma på LTen helt u. Å hver 60cm er det H-bjelke under, så dette blir bra som krutt :)

 

Er bare forhjulet som kommer på den aluplanken som er på bilde. bakhjulet kommer på aluplanken som kommer bak der igjen. Skal en aluplank på 40cm bak der igjen + en slak "bakke/knekk" nedover på 70cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Kjekt med ombygging av LT. Jeg har selv en 76 mod LT bilfrakter som har stått i 8-10 år som jeg begynte å sette i stand for et par uker siden. jeg skulle dog hatt litt deler. Du har ikke noe deler for salg fra dele-LTen din til en fornuftig penge?

 

Hvordan går det med endring av lengde ifht biltilsynet? ser i papirene på min at den aldri har vært vist ombygd. Bilen er nesten en meter lenger enn det som står i vognkortet. Ikke at jeg bryr meg noe mer med det hvis det ikke blir anmerket på Eu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger speil høyre side, diverse blinklys, et kjørelys, grill, det meste av håndbremsdeler, sikkerhetseler, passasjersete (enkelt pga store motorkassen), tenningslås med nøkkel og noe sveisedeler (nederste del av hytten bak fohjulene) sikkert andre ting også etter hvert som jeg får oversikt.

 

Burde kanskje også hatt dører. Audimotoren står enn så lenge, men ja, har en plan for å bytte den ut. Har dog ikke så lyst på 2,4td. Vurderer 1,9 eller 2,5 tdi, alt etter hva jeg får fatt på... Dette har ikke prioritet med det første ettersom motoren går.

 

Kjørte bilen en tur for et år siden, og når jeg nå fant den frem igjen var den låst i 1. gir. Har ikke sett så nøye på det, men håper det er relatert til overføringen. Har du kjennskap til dette problemet? worst case trenger jeg ny kasse også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tennings lås og sånn passer i fra golf1 og golf2 før 90mod. de same gjør selve sylinderen i dørlåsen. tar du den i fra golf så får du rattlås også. dem runde lyktene skal være like golf1 eller golf2. eg har selv ringt til vreng men dem hadde vistnok slutta og lage dei panelene bak hjulet??

ja 2,5tdi hadde vært morro og sette i. eg har tenkt på d samme flere ganger selv, eg er storfornøyd med 2,4td. rakarør og litt justert å bånn gass så år den godt og lager den rette lyden.

 

eg har ikke vært borti at den har låse seg i gir av og stå men eg byttet bakstykket i alu så laste den seg i et gir og eg måtte opne kasen for og fa den i rett spor.

 

håper du får gang på den. eg har selv 2 stk som nå er 31år og de beste eg gjør eg og være ute og kjøre med ltn. (bilfrakteren)

 

understells deler er likt på alt som er opp til lt40. etter 40 har dem somregel bladfjører fremme. eg vil tro at dem også er like uansett årsmodell.

men bunnpanne motorfester girkasse og en god del andreting forandret seg i 84 når dem begynte og kome med lav kasse og benk.

håper du legger ut tråd om din.

golf2 syncro med 1,8 20v turbo.

golf2 vr6 turbo

bora 1,9tdi

vw lt bilbergningsbil

vw transporter tdi arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
ka deler trenger du? eg har en del til den type lt du har. eg ville kastet ut den audimotoren eller båtmotoren du har og fått oppi en vw 2,4td.
Hei.

 

Har et spørsmål til deg, trenger en ikke bytte travers når en setter inn en turbo motor i en uten turbo? har en 85 mod

LT 31D , som jeg skal bytte motor i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

turbo motoren har d høyre motorfeste litt lenger bak enne sugediesel. du må kappe bort d som er i sugediesel. og så er d letteste og sette i motoren. men la den henge i ellefanten eller ka du har heist den inn med. skri den fast på venstre side og bak på giret. se til at den henger sånn ca der den skal.

 

motorfeste lager du kjapt med noe flattjern eller noe annet skrapjern du finner. eg har bygget om mange og har aldri vært noe problem.

 

en ting som er noe og huske på er at bunnpanne og retur oljerøret i tra turboen er forsjeligt i fra 35 og 40. lt40 får bladfjører fremme og da er det en helt annen traværs. så her er d også andre motorfester.

 

men prioriter og få i en turbo motor. d er natt og dag. d suger og kjøre sugediesel.

golf2 syncro med 1,8 20v turbo.

golf2 vr6 turbo

bora 1,9tdi

vw lt bilbergningsbil

vw transporter tdi arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår