Gå til innhold

Airbag lampe og motorlampe

Ranger emnet


Jarand

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Er det noen som vet hva som er galt og om det koster mye å fikse?

 

La ut bilen min for salg, for skal kjøpe ny bil og så var jeg ute på en kjøretur til butikken idag og så begynte plutselig airbaglampa å lyse og så kom motorkontroll lampa på.

 

Motoren og bilen generelt funker som den skal, ingen ulyder eller uregelmessigheter.

 

Hjelp, noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årsmodell og motor hadde vært greit å vite. Det er hundrevis av mulige grunner til at motorlampa tennes. Det er helt umulig å gjette uten videre.

 

Motorlampa kan man alltids finne ut av selv, men airbaglampe forutsetter som regel at man har tilgang til en feilkodeleser.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange biler som har airbagkontakt under setet selv om det ikke er sideairbag. Er noe sensorer og greier der på enkelte biler. Dette er ihvertfall den vanligste feilen på vag, og kan ikke tenke meg at skropel er så veldig annerledes.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke den sensoren jeg prater om, noen biler har også en sensor som føler om det sitter noen i setet. Uansett er det da ikke noe problem å bøye seg ned, og kikke under setet etter en knallgul eller knall oransj kontakt, så kan man utelukke den feilkilden.

 

Annen vanlig feilkilde er sleperingen i rattstammen.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår