Gå til innhold

Sink slipp lakkproblemer

Ranger emnet


Arne Akebrett

Anbefalte innlegg

Jeg har problemer med lakken på min 06 Passat. Den har fått en masse blemmer rundt om på hele bilen. Dette har jeg fått forklart fra to forsjellige lakkerere at er sink slipp og altså en garanti sak. Jeg sendte kona innom en vw forhandler for å få sjekket opp saken. Ringte ned en time senere og fikk til svar at:

 

Dette er ikke en garanti sak.

Du har ikke tatt godt nok vare på bilen din.

Det er steinsprut og piggstøv som har gjort dette.

 

Det virket som om han leste fra et skriv, som var blitt sendt ut til alle vw forhandlere, av Møller Norge.

Jeg merket det kokte over for meg, pga måten det ble sakt på og at kundebehandleren var lite villig til å se på saken igjen. Jeg mener altså(sammen med andre fagfolk), at lakken ikke skal oppføre seg slik, ikke engang ved steinsprut. Jeg kjøpte bilen for tre mnd siden og har nå fått hjelp av forhandleren jeg kjøpte bilen av til å hjelpe meg litt.

 

Lurer derfor på om andre med denne slags problemer, har noen erfaringer å komme med, som kan hjelpe meg i denne kampen mot møller. Hvis ikke ser det ut til at jeg må lakkere for 15000 kr kanskje mer.

2006 1.9TDI Passat

1956 T1 OvalBoble

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg var innom møller i sommer for å klage på bakluka mi hvor lakke flasser av og det er mye overflate rust! De tok bilder og alt sånn og skulle behandle saken vist, men fikk beskjed om at det var jo en såpass gammel bil, så ville nok ikke få noe på garantien.

Gammel bil!!?? Det er en 03.mod og deter rustgaranti på 12 år. Har 6år igjen med rustgaranti jeg da, er ikke gammelt det da! Fikk også beskjed om at det var kunn gjennomrustning som ble tatt på garantien. Da sa jeg til han at han må jo skjønne at når det først er begynt å ruste, så vil det jo ruste gjennom etterhvert! Hvertfall innen 6år!

Tullette av dem å ha en sånn garanti når dem ikke opprettholder den!

2006 Volkswagen Transporter 1.9Tdi (Arbeidsbil)

2003 Volkswagen Passat 1.9Tdi 130hk (Stasjonsvogn)

2001 Volkswagen Passat 1.6 (Solgt)

1994 Volkswagen Golf3 1.4 (Solgt)

1986 Audi 100 2.2l (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var innom møller i sommer for å klage på bakluka mi hvor lakke flasser av og det er mye overflate rust! De tok bilder og alt sånn og skulle behandle saken vist, men fikk beskjed om at det var jo en såpass gammel bil, så ville nok ikke få noe på garantien.

Gammel bil!!?? Det er en 03.mod og deter rustgaranti på 12 år. Har 6år igjen med rustgaranti jeg da, er ikke gammelt det da! Fikk også beskjed om at det var kunn gjennomrustning som ble tatt på garantien. Da sa jeg til han at han må jo skjønne at når det først er begynt å ruste, så vil det jo ruste gjennom etterhvert! Hvertfall innen 6år!

Tullette av dem å ha en sånn garanti når dem ikke opprettholder den!

 

Men ga du deg på det?? Tror dette er problemet, at for mange gir seg. Jeg skal gjøre alt, forbrukerrådet, NAF, uttalelse fra verksted alt. Går ikke ann å ha garanti, når den ikke er verdt en dritt. Har også lyst til å ringe et motor magasin /blad og spørre om de vi lage en sak ut av dette. Jeg mener at dette bør alle med VW få vite......

2006 1.9TDI Passat

1956 T1 OvalBoble

Lenke til kommentar
Del på andre sider

istedet for å lage så mye styr av ingenting... HVORFOR kjøper folk VAG!!??!!??!?!?!

 

Dette er visst det samme som Mercedes BMW og Ford sliter med, så da vet jeg ikke. Men er kanskje siste gang jeg kjøper VAG. Er ikke den første bilen jeg har hatt problemer med, eller rettere sakt verkstedet. Når en bil er inne for samme feil 7 ganger på merkeverksted og de ikke klarer å finne feilen, da mister jeg tålmodigheten.

2006 1.9TDI Passat

1956 T1 OvalBoble

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har netopp fått opplakket taket og innvendig nede på døra på garanti fra vag.

Var bare innom forhandlerenog spurte hva jeg skulle gjøre. Ble da henvist til deres skadeverksted der de tok bilder av rusten. Disse ble sent inn til vag sentralt. Det tok 1 måned så fikk jeg beskjed om at dette skulle jeg få på garantien. Blen er en passat stasjonsvogn 2002 modell.

Det eneste jeg ikke fikk på garantien var takrailsene. Disse hadde kraftige rustangrep. (crom) Fikk forklart at dette var ekstrautstyr som ikke gikk inn i garantien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke helt jeg ass.. men jeg tror ikke du finner NOEN andre forhandlere i verden som er mer arrogate og mindre behjelpelige enn møller sine!

 

Du kan seriøst rulle ombord i verkstedet til ferarri med en lada og spørre pent om å låne verktøy for å fikse bilen din så du kommer videre, og de vil gledelig hjelpe deg med dette!

 

På møller blir du møtt av eplekjekke arrogante tullinger som sitter med nesa i været og tenker at. DEG gir jeg faen i.... fordi andre som er dumme nok vil kjøpe bil av oss

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet flere har erfaring at det vil være lurt å gå til en annen forhandler om du får avslag hos en forhandler.. prakisen er desverre ikke lik

 

Jeg prøvde nemlig dette, og fikk til svar at de ikke ville se på bilen min, ettersom det stod i systemet at jeg allerede hadde vært hos en annen. Men han sa det uten å ha sett på bilen min, at han ville gjort mye for meg som kunde, for at jeg skulle være fornøyd. Han tok også noen telefoner for meg uten hell, men sa at jeg ikke skulle gi meg.

2006 1.9TDI Passat

1956 T1 OvalBoble

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke helt jeg ass.. men jeg tror ikke du finner NOEN andre forhandlere i verden som er mer arrogate og mindre behjelpelige enn møller sine!

 

Du kan seriøst rulle ombord i verkstedet til ferarri med en lada og spørre pent om å låne verktøy for å fikse bilen din så du kommer videre, og de vil gledelig hjelpe deg med dette!

 

På møller blir du møtt av eplekjekke arrogante tullinger som sitter med nesa i været og tenker at. DEG gir jeg faen i.... fordi andre som er dumme nok vil kjøpe bil av oss

 

Jeg er faktisk ganske enig med deg, er en av de dumme jeg nå....

2006 1.9TDI Passat

1956 T1 OvalBoble

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi snakker om møller...så har jeg samme oppfattning av arrogansen deres her i Stavanger. Jeg setter ikke mine ben innforbi døra deres lenger. Skal jeg ha orginaldeler, drar jeg heller til den lokale Skoda forhandleren som skaffer det jeg vil av deler til passaten min så lenge han får delenummeret. Der føler jeg meg ihvertfall velkommen. Det er gale når det må være slik....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi snakker om møller...så har jeg samme oppfattning av arrogansen deres her i Stavanger. Jeg setter ikke mine ben innforbi døra deres lenger. Skal jeg ha orginaldeler, drar jeg heller til den lokale Skoda forhandleren som skaffer det jeg vil av deler til passaten min så lenge han får delenummeret. Der føler jeg meg ihvertfall velkommen. Det er gale når det må være slik....

 

Møller på lillestrøm er visst helt på egen frekvens har jeg fått høre!

 

jessheim auto er bare inkompetente. de gjør halve jobben og bitcher DEG når du prøver å konfrontere deg med dette!

 

Møller i asker og barum på rud er så ekstreme at de sender deg et personlig brev i posten med at du ikke lenger er ønsket som kunde hos dem om du lager klage på jobben de har utført!

 

 

Var en reportasje i fjor der ei dame skulle svare på sånn kundemålings sak på nettet! hu mente at hu ikke var fornøyd pga ting og tang!..

 

Da blinka det kode rød hos dem, hu ble kontaktet og nektet service hos dem lenger..

 

De er herved ikke ønsket som kunde hos oss lenger! hadet bra.

 

 

Snakker om idiot selskap eller?

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøv å dukke opp hos vag med importkjærre du, de vil ikke en gang tjene penger på å ta service på bilen...

thor

1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi.

Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår