Gå til innhold

Poleringsmaskin biltema eller bilextra?

Ranger emnet


Skulebollen

Anbefalte innlegg

Hei, tenkte eg skulle prøve og få polert bilen min no...

Har en god del småriper som eg ikkje kjenner med negla, desse skal vel gå ann å få vekk?

 

Har aldri polert med maskin før, bør eg då velge DA maskin?

Har bilxtra eller biltema noken greie DA maskiner?

Veit Biltema har ei ok roterande maskin.. Men er ikkje noke erfaren og polera ikkje meir enn 1-2 ganger i året.:)

 

Noken som kunne satt opp ei handleliste til meg med det eg treng? Helst ikkje noke dyrt.

94- Omega 3,0

98- Nissan 200sx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Her er en billig liste hvertfall..

 

Biltema's 2 hoders DA-maskin - http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=748&iItemId=98894 299kr kontra Clas Ohlson sin til 398 (Mulig den er av bedre kvalitet, men har ikke testet denne modellen så det kan jeg ikke utale meg om)

Sonax oransje pads fra Clas Ohlson - http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=56263511 59kr

Påføringspads for voks, 2 stk for 19kr på Torshov. Turtlewax Wax Applicator (gul) fungerer også.

Autoglym Paint Renovator - Rubbing som fjerner litt riper, oksidering osv :)

Autoglym Super Resin Polish - Fjerner ikke riper o.l, bare fyller de igjen. Så skal du ha ripefri bil som varer en lang stund må det andre produkter til.

Autoglym Extra Gloss Protection - Påføres i TYNT lag med påføringspads beregnet for voks

 

Også burde du jo ha noen microfiberkluter som er laget for billakk til å ta av polish og extra gloss'n. Kan skrive under på at du får en blank bil av dette, da jeg har brukt alle disse produktene selv.

 

Men etter å ha blitt bitt av bilpleie-basillen går det mot produkter som holder lenger, koster mer penger og som gir bedre resultater. Har f.eks gått over til roterende maskin osv.

 

 

EDiT: Har jo også et utvalg av Sonax produkter på Clas Ohlson. Vet ikke hvordan disse er i forhold til Autoglym. Men skal visst være brukbare produkter for den som ikke skal ha alt perfekt. Da må du som sagt over på proffprodukter du får hos f.eks http://www.scandicshine.no

 

Sonax har;

- Sonax Liquid Cleaner

- Sonax Liquid Polish

- Sonax Liquid Wax

- Sonax Hardwax

osv osv.

 

Og husk at vask før polering er minst like viktig som poleringa! Må få vekk all dritten sånn at du ikke drar smuss og dritt utover lakken under polering. Da blir det riper :)

 

Her kan du se hva slags resultat jeg fikk med Autoglym Paint Renovator på en gammel rød oksidert dør. På roterende maskin med ullpad vel og merke.

 

IMG_6261.jpg

 

 

IMG_6269.jpg

 

Hvilken side er behandlet og ikke mon tro :heyyou:

Endret av HHA

Kjør hardt, kjør stil, kjør olabil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

bruker selv biltemas 2 hoder(DA). Den er en nøyaktig kopi av cyclo maskinen som er mye dyrere. Men de putene som følger med er ikke verd noe. ikke ta de på bilen din. kjøp heller orginale cyclo pads fra scandic shine, ikke er de dyre heller. Hverken maskinen eller putene er særlig dyre.

Bruk heller pengene på noen skikkelige mikrofiber kluter. bruker selv de fra meguairs. de er kjempefine.

 

En bonus med biltema maskinen er at den faktisk er en KJEMPEBRA massajemaskin. Bruker den mere på rygg/nakke/lår, enn jeg bruker den på bilen. sett på de skumputene som fulgte med maskinen, og brøv selv på nakken. Den er kjempefin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar:)

 

Men kor får eg kjøpt Autoglym? Har Meguiars tilsvarande produkt?

Bur på bygda.. Her er det kun esso og bilxtra:/ En times kjøyring til Biltema:P

Så selger dei autoglym på foreks. Esso?

Og kunne noken sagt tilsvarande produkt på Meguiars? Bilextra her eg bur har ett lite utvalg Meguiars

94- Omega 3,0

98- Nissan 200sx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar:)

 

Men kor får eg kjøpt Autoglym? Har Meguiars tilsvarande produkt?

Bur på bygda.. Her er det kun esso og bilxtra:/ En times kjøyring til Biltema:P

Så selger dei autoglym på foreks. Esso?

Og kunne noken sagt tilsvarande produkt på Meguiars? Bilextra her eg bur har ett lite utvalg Meguiars

 

Meguiars fra Bilxtra kan du jo også bruke ja.

Da blir det,

 

Deep Crystal Step1 - Paint Cleaner

Deep Crystal Step2 - Polish

Deep Crystal Step3 - Carnauba Wax evt Meguiars NXT Generatin Tech WAX (Lenger holdbarhet på sistnevnte)

 

Både step 1,2 og 3 ligger på rundt 150kr tror jeg, mens NXT Tech Wax ligger litt høyere i pris :) Tror du kommer til å bli veldig fornøyd hvis du kjøper Meguiars!

 

Kan også være en ide slenge med Meguiars Scratch-X og bruke den på de områdene med riper. Når du først skal på bilxtra, så kjøp med noen Meguiars Supreme Shine Microfiber. Bruke til å tørke av cleaner, polish og voks etter at bilen har blitt behandlet.

 

EDiT: Autoglym får du f.eks på torshov. Mener å huske at bilxtra også selger Autoglym :thumb

Kjør hardt, kjør stil, kjør olabil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp best i test polishen til biltema, så får du deg en overraskelse ;)

 

Jeg har selv jobbet med bilpleie i noen år, og sverget da til Meguiars, men nå blir ting såååååå mye enklere med bare en flaske til hele jobben :)

Samme flaske renser og polerer, og den slo "alle" i testen ;)

 

står det "best i test polish" på flaska? for oss som ikke vet hvilken dette er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår