Logo

Gå til innhold

11Girkasse fra høgger eller fra norskbildelesenter?

Rattatta

Rattatta 14.March.08 - 17:18

• Opp

Rattatta 14.March.08 - 17:18

• Opp

Har siden jeg kjøpte min Audi i desember 07 hatt noe muffens med automatkassa. Nå er det endelig funnet ut at slippet i girkassa skyldtes slitasje og selger (firma i bergen) vil dekke skaden... men på billigst måte.

- De vil få sendt en automakasse fra en svensk høgger, og sette den i hos audi her i arendal.

- Alternativ 2 var at jeg betalte differansen på 10.000 kr, og fikk en overhalt kasse fra norskbildelesenter.

Det jeg lurer på er om selger står ansvarlig for at kassen fra sverige fungerer som den skal. Høggeren ga 3 mnd garanti, men de dekket ikke kostnadene med montering\demontering. Si at den svenske kassen ikke fungerer som den skal, og den må sendes tilbake, er det selger som må stå for de extra utgiftene ved inn\ut montering ?

Kan jo spekkulere i om han gambler på dette... at jeg betaler de 10 lappene, og at han da er tryggere ang garanti og ekstra utgifter ?
    mr2stord

mr2stord 15.March.08 - 10:25

• Opp

mr2stord 15.March.08 - 10:25

• Opp

Da du skal tenke på her, er at desse kassene er svært dårlege. (regner med da er tiptronic da er snakk om) So ein brukt kasse kan jo verre på god vei til å bli dårleg den og. Ein ny overhalt er da eit bedre valg såør du meg. Ser jo klart at ti tusen er kjipe penger.
    Rattatta

Rattatta 15.March.08 - 16:35

• Opp

Rattatta 15.March.08 - 16:35

• Opp

Er ikke tiptronic kasse, er den gamle 4 trins. Men mener jo at han (selger) fremdeles må stille garanti for den "nye" kassa??? Så tror han gambler på at jeg skal velge å betale ti lapper. Skal prøve og overbeise han om at det kanskje ikke er så lurt for hans del...
    Og uansett bør han sette inn en overhalt, Naf sier at jeg skulle forvente at kassen hadde samme kvalitet som var forventet ved selve bilhandelen....
    TurboKoi

TurboKoi 18.March.08 - 1:45

• Opp

TurboKoi 18.March.08 - 1:45

• Opp

Ta en grundig klikk og titt her:
    Kjøp av bil fra bilforhandler - forbrukerportalen.no
    Rattatta

Rattatta 12.April.08 - 12:44

• Opp

Rattatta 12.April.08 - 12:44

• Opp

Har gått med på å sette innen kasse fra Hellsten Transmissions i sverige. Betaler 6000 kr i egenandel. Kanskje jeg kan slappe av en stund da.... ryker sikkert ikke med det aller første.

Mvh : Litt sliten Audi eier Rattatta.
    Rattatta

Rattatta 16.May.08 - 21:55

• Opp

Rattatta 16.May.08 - 21:55

• Opp

I dag henta jeg bilen på verksted. Nyoverhalt automatkasse fra hellsten transmisson i sverige. Det var natt og dag ! Den er en drømm å kjøre ;) silkemyk...

Men syntes nesten litt synd på firmaet i bergen som jeg kjøpte bilen hos... blitt dyyrt dette, men men... Jeg er STORFORNØYD :cocain:
    nnnneh

nnnneh 17.May.08 - 1:32

• Opp

nnnneh 17.May.08 - 1:32

• Opp

gratulerer, bra du fikk en ordning du var fornøyd med :)
    cy3erthug

cy3erthug 23.May.08 - 10:15

• Opp

cy3erthug 23.May.08 - 10:15

• Opp

da er du veldig prissatt som kunde mtp at de hjelper deg så enkelt med denne saken...6000kr er ikke mye penger til tross for at du har nyoerhalt girkasse i bilen din...=)
    Rattatta

Rattatta 05.August.09 - 23:28

• Opp

Rattatta 05.August.09 - 23:28

• Opp

Kassen lekker girolje... Må ha ny kasse igjen, eller rep. Heldigvis dekker han jeg kjøpte bilen av kostnadene. Holdt 10 tusen km. Snakket med møller, og som sagt var dmx en dårlig kasse, men spessielt de overhalte kassene var det mye tull med...

-Rattatta
    buskmann

buskmann 06.August.09 - 9:38

• Opp

buskmann 06.August.09 - 9:38

• Opp

Fyll på girolje og selg bilen. Hvis kjøper spør hva flekkene under bilen er, så svarer du "kondens".
    geir

geir 06.August.09 - 9:44

• Opp

geir 06.August.09 - 9:44

• Opp

Mao aldri kjøp bil av "buskmann".
    Rattatta

Rattatta 26.August.09 - 19:15

• Opp

Rattatta 26.August.09 - 19:15

• Opp

Var i sverige på tirsdagen. Hellsten transmisson bytta det meste i kassa... converter oljepumpe pluss noe annet rask. I tilegg monterte de en ekstra oljekjøler til automatkassen. Kosta meg bare 2000 spenn, og det var for oljekøler pluss montering. Så nå er den tett og fin.

Finner du ikke svar på det du lurer på? Her ser du hvordan du spør om noe nytt