Logo

Gå til innhold

4Bytte av varmeapparat på 200E? og trimming?

Facedown

Facedown 10.February.08 - 2:31

• Opp

Facedown 10.February.08 - 2:31

• Opp

Gikk nylig til innkjøp av en 1986 200E.. med en 230 motor :P.
    Er en liten irriterende feil med den, varmeapparatet funker sånn ca 5 minutter etter at den har startet opp, etter de blåser den kaldt. Kjørte fra Frøya til Elverum med 5+ grader i bilen.. det er en tur jeg sent glemmer. :P.

Men, til poenget. Nytt varmeapparat fulgte med bilen. Problemet er bare at jeg har ca 0 peiling. Så hvordan monterer man på det? Må man ut med dashbordet, eller tar man det fra motorrommet?

Så kunne jeg tenke meg litt mer HK undre panseret, noen som vet om noen som leverer kompressorkit til 230 motorene? Og om det trengs drastiske ombygginger om man skal klemme en kompressor på en gasser motor?
    90-300te

90-300te 10.February.08 - 8:19

• Opp

90-300te 10.February.08 - 8:19

• Opp

Hva mener du med "nytt varmeapparat"?
    Om det er nytt varmeregister så er det mest sannsynlig unødvendig. Høres mer ut som en elektrisk feil i styringsenheten.

230 forgassermotor? har de som har bytta motor satt inn en betraktelig eldre motor enn bilen er? Fra og med 85 så var det kun 2 liter motoren som kunne bli levert med forgasser, resten av bensinmotorene har mekanisk innsprøytning.
    Facedown

Facedown 10.February.08 - 10:03

• Opp

Facedown 10.February.08 - 10:03

• Opp

oki.. var han jg kjøpte bilen av som sa at det var en 230 motor.. men da var han sikkert mindre smart. Jeg har ikke peiling på mercedes motorer så jeg viste ikke det der :P. Men jeg vurdere uansett og bytte motor selv til sommeren. Og jeg aner ikke åssen ett varmeregister ser ut. Det ser ut som en turbin, og i andre enden er det en åpning med ett spjeld i. :P. Som jeg sa, jeg har 0 peiling :P
    mbkomfort

mbkomfort 10.February.08 - 16:15

• Opp

mbkomfort 10.February.08 - 16:15

• Opp

Er vel kansje ikke nødvendig å bytte hele varmeapparatet. det ligger to elektriske ventiler foran batteriet som åpner & stenger for vannet til varmeapparatet, disse blir styrt av temp følere inni bilen, begynn med å sjekke disse.. Viftemotoren kan nok også skiftes uten å ta ut hele varmeaparatet. Kjøp deg en reparasjonshåndbok, f.eks på biltema, den tjener du inn mange ganger ved å fikse småting selv..
    Facedown

Facedown 10.February.08 - 18:56

• Opp

Facedown 10.February.08 - 18:56

• Opp

ok :) takk for tips :)

Finner du ikke svar på det du lurer på? Her ser du hvordan du spør om noe nytt