Gå til innhold

fjerne malingsflekker

Ranger emnet


NISMO racing

Anbefalte innlegg

Test ut C2000 (blå)sammen med vindusrens. MG sin fungerer utmerket, men det gjør vel kanskje Jif'n også. Løsemidlene i glassrensen gjør at malingsflekkene slipper fortere, Final Detail, Last Touch o.l. gjør at clay'et glir lettere, og avgir færre riper i lakken.

 

Tok denne behandlingen på 5 biler som var sprayet ned med støv fra malerarbeidet på en bro :well:

Image is everything!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan reagerte c2000 på vindusrensen? merket du den gikk i oppløsning?eller noe annet?

 

den gikk ikke i oppløsning hos meg, men jeg har vært borti det ved et par anl. tidligere, ikke sikker på årsaken! Men jeg kan forske litt på det! Hørt om kunder som har brukt den med bare vann, da blir den hard og trå!

Image is everything!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe,har lagt vekk sommerfelgene for dennegang for en uke siden etter en grundig vask og et lag med #16 på,ble så blank og fin at det bare gleder meg til våren

 

Litt offtopic NISMO racing..

 

Hva er #16? Sliter me å få sommerfelgene sorte og blanke igjen, overflaten er matt... :(

Brukte autosol på felgkanten, og den ble ganske bra, men selve felgeikene som er svarte, er litt matt..

Tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

#16 er Meguiars MG16 (en voks)

 

Om felgene er oxiderte kan du benytte en lakkrens, polish og beskyttelse på de, dvs det samme du benytter på lakken din (om felgene er lakkerte da) ren alu kan du benytte enten den du benyttet eller en type alu polish ala Duragloss all metal polish...

 

pass også på å styre unna hard avfetting, da holder felgene seg mye bedre lenger, avfetting kan tørke ut lakken og gjøre den matt og stygg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

#16 er Meguiars MG16 (en voks)

 

Om felgene er oxiderte kan du benytte en lakkrens, polish og beskyttelse på de, dvs det samme du benytter på lakken din (om felgene er lakkerte da) ren alu kan du benytte enten den du benyttet eller en type alu polish ala Duragloss all metal polish...

 

pass også på å styre unna hard avfetting, da holder felgene seg mye bedre lenger, avfetting kan tørke ut lakken og gjøre den matt og stygg.

 

okey! takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår