Gå til innhold

v70 2.0 T - vurderer chip

Ranger emnet


volvo power

Anbefalte innlegg

Jeg har en V70 2.0LT 180HK fra 97 og den har vertfall sperre på 1 og 2 gir når det kom til turbotrykk, og ikke så spesielt bra bunndrag selv om den var chippa  (Sikkert for å hindre hjulspinn). Den dro ikke godt før den passerte 3500 omdreininger og "stoppa" opp på 4500-5000 hvor den daffa helt til sperra på 6500. Men så kjøpte meg en trubotrykks regulator og prøvde å stille opp trykket men det ga ikke utslag før jeg var i 3/4/5 gir.. Etter hva jeg har hørt så ligger turbotrykket på 0.5-0.7 bar orginalt, vet ikke helt om det stemmer? Jeg fikk litt mer utslag på turbotrykket på 3/4/5 gir, men den ble mer ustabil hvor trykket varierte drastiskt. Alt fra 0.4-0.9 bar, trodde trykket lakk et eller annet sted men det gjorde ikke det så vet ikke helt hvorfor... Så prøvde jeg å ta den av å kjøre med åpen slange fra WG til hvor den andre destinasjonen er for moro skyld, og da kunne jeg kontrollere turbotrykket ved å bruke gassen og har ikke noe sperre på 1 og 2 gir. Får ladetrykk helt opp mot 1.1-1.2 bar på det verste (noe som ikke er helt bra for motoren siden den har gått 320 000). Jeg vet ikke hvorfor sperren forsvant men jeg fikk mer enn nok ladetrykk og bilen drar fra 1000 omdreininger helt til 6500 jevnt! Aldri opplevd at den har kutta av noe slag. Jeg har aldri helt forstått meg på bilen men har vertfall fått til å få nok power for nå.

 

Men jeg kjører selvsagt ikke bilen så hardt hele tiden som inntrykket gir (Utrolig at den faktisk lever fortsatt siden den er nesten helt orginal! Bare bytta starter og slite deler).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår