Gå til innhold
Bilforumet.no
Jørgen_Rana

Kobling av turteller !

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Finnes det noen basic regel om hva som skal hvor når man kobler en turteller? finner ikke ut hvordan kabel som skal hvor, skal ta bilde av den når jeg kommer meg oppover til farsjan hvis det er til noen nytte.. Har prøvd å koble på + og - og en av de andre kablene til minus på coilen men eg ble ikke klok !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Er en sak du setter oppå dashen. fulgte med bilen men var ikke koblet.. MASSE kabler bakpå.. er det noen fargekoder som er fast for signal og + - ? Årsmodell 1978!

Kan være litt forskjellig der ja.. men er som oftest en grønn som skal til 1 eller - på coil, og så er det kanskje 2 svarte og 2 røde, (hvis den er stor) som er til belysning( koble til tennings + og til -). Så er det kanskje shiftlight og? i tilfelle skal de kobles til turtellern med like farger på ledningene.. bah!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei.. Se etter en hvit-rød ledning som ikke er tilkoblet til noe bak speedometere.. ligger i allefall enn der på 80.mod så kan hende det ligger en hos deg og. den skal inn på ledningen som er turteller ingangen på turtelleren (kan være grønn ledning på turteller). Også skal svart på minus også rød = + mens gul/orange = lys :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.