Gå til innhold

E-30 big: BMW E34 V12 Turbo.. Film av bremsing og nytt motor prosjekt. 1249HK 1588NM

Ranger emnet


E-30 big

Anbefalte innlegg

Det va gått å høre... virka super seriøs... prismessig væt e itte får e har itte erfaring med slik men det koster uansett dollar så.. såmmå faan au berre e SNART fe driten sammen att så e fe KJØRT(les SPINNE)

 

 

 

tru døm tok ca 3500 for å slipe te nye kammer til cosworthen iallefall.

 

hehe blir vel ikke det støste probleme å få tyskern din te å spole litt Da.... hehe.

 

som står igjen nå ra før du fer fyra.?

#01 mod mondeo stv tddi

#92 mod sierra rs cosworth

#79 mod escort mk2

#84 mod sierra rs3dørs 4x4

#86 mod sierra 3dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fornøyd med jobben eller? Virker som et ganske stressa yrke etter hva jeg har sett :p Godt betalt?

Pff, stressans nei ? :P

Jobber som det selv, slappe greier syns jeg.

 

Utrolig tøff Bimmer, skikkelig nazi power !

- Mazda 323F '96 JDM

- Mercedes 250CE '71

- Zuki trailbil '86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tru døm tok ca 3500 for å slipe te nye kammer til cosworthen iallefall.

 

hehe blir vel ikke det støste probleme å få tyskern din te å spole litt Da.... hehe.

 

som står igjen nå ra før du fer fyra.?

 

Her blir det jo litt mere jobb en å bare slipe gamle kam stammer da,du kan ha mye sintere profil når du går får rullvipper.. og det er ingen bakdel får profilen att det blir mekaniske løftere heller.. så da er eneste løsningen å lage nye stål kammer på mål fra en liten tass som jobber på AUTOKVIKK og kan dette... Blir jo Christer som skal bremse å justere svinet også så da får han bestemme spec.. he he..

 

Har fått ca pris med all jobb og deler og synes dette virka veldig greitt... 2 uker`s leveringstid må da også sies å vere bra.

 

Gleder meg så jevlig att i helga blir det skikkelig jobbing i verkstedet..

 

Har kommet en STOR pakke igjen fra USA i dag.. he he

Alu radiator,siste dysene, 12stk MSD LS1 coiler (som jeg må selge igjen viss noen skal ha billig) siste delene til fuel systemet og div små plukk :)

 

Ellers er delene til automat kassa under produksjon.. dreia om convørter/start plata i kveld får innfesting til convørteren, skal prøve å få sveist om cluth huset i helga så den kommer på plass og det kan startes med å lage mellom aksling

 

spørsmålet er om jeg skal byne å hive i en org. motor som forige sesongen og kjøre med moderat trykk bare får å rekke rudskogen... Er vel bare å innse at denne motoren ikke rekker montering og bremsing til GATEBIL.. spinner vel litt da også tenker jeg :)

 

Skal kåmmå med litt bilder jeg ;)

INGEN tingen er perfekt orginalt!

 

1249HK-1588NM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten uppdate..

 

Fikk gjort ferdig alu radiatoren i går.. måtte flytte både inn og ut :(

Men først var det 2 timer med retting av register PGA en jevlig hantering i forsendelsen... kjøpte 2 stk og begge var mosa :(

 

Men her er den på plass

 

 

DSC00929.jpg

 

 

Sveisa rør til vannføringa

 

 

DSC00930.jpg

 

DSC00914.jpg

 

DSC00913.jpg

 

DSC00912.jpg

 

 

Fått lagd plass og montert filter

 

 

DSC00918.jpg

 

 

Så nå skal nok "lille gutt" få luft ;) samenligna med tlf`n er den i alle fall stor... he he

 

 

DSC00922.jpg

 

 

Og E-85 skal det også vere plenty av ettersom fuel opplegget byner å bli klart.. her er reg. og fuel railer med dyser på plass..

trykktesta på 9bar og alt ser tett ut nå i alle fall..

 

Er litt skeptisk på å kjøre suppa inn i ene railen får så å gå ut i den andre pga trykk fall men er ikke sikker.. noen formeninger? railen er jo 18mm innvendig og regulatoren sitter jo montert i slutten av siste rail så det burde vel gå..

men klart 1250cc dyser tar jo litt fuel da???

 

Hva tror expertene??? HJELP HJELP!!!!

 

 

DSC00920.jpg

 

 

ellers er start kransen tilpassa den nye automat kassa og sitter ferdig montert på convørteren.. litt dreiing og et par nye hull så satt den som ett skudd..

 

ikke store kassa gitt selv om den skal tåle over 2000HK

 

Blir bare 3 GIR 2 forrover å 1 bakover.. he he..

 

 

 

DSC00924.jpg

 

 

Har litt jobb med å smi i sammen cluth huset men har lakt en plan ;)

 

 

DSC00926.jpg

 

 

Å i dag blir en ny dag med nye muligheter ;) må trylle litt å se om det blir noen fremmgang... trengs får tia går fort..

:worshipbm:

INGEN tingen er perfekt orginalt!

 

1249HK-1588NM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å du store min tid ! Dette er ren kunst!

 

Uten at jeg er noe ekspert, vil jeg tro at det er bedre med innløp på begge railsa, å regulatorn ut fra begge foran. Mener jeg leste noe om over 450 hk, så burde det gjøres slik.

 

Åssn gearkasse er dette da, TH 400?

 

Hmmm... må sjekke litt opp dette med fuel`n..

 

Nei det er powerglide kasse som er ombygd... 2 gear.. høy å lav ;)

INGEN tingen er perfekt orginalt!

 

1249HK-1588NM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det skjer da litt i smia... har gjort i stand en reserve motor som skal få blø på gatebil...

 

blir en standar 5 liter med litt trykk bare får å få kjørt..

 

denne turboen gjir vel samme effekt som di 2 små på 0.7-0.8 bar tenker jeg..

Så da går vi får kilo`n tenker jeg...

 

blir gøy bare får å se når den store turboen byner å lade,greit å få sjekka oppsettet også før det skal skikkelig i gang med en påkosta motor.. er jo en del ting som skal klaffe :)

 

blir litt stress mekk neste uke men har troa på att det går:worshipbm:

 

Her er litt bilder..

 

Stakkaren som skal i ( DØ ) til gatebil

 

DSC00958.jpg

 

DSC00960.jpg

 

Cluthen til andre motoren

 

DSC00961-1.jpg

 

Liten å lett,

Cluth,svinghjul å plater kommer under 4.5 kilo... org. er det over 15 eller nermere 20kilo :(

 

DSC00962.jpg

 

Så vart det CDI tenning får å få kjørt alle 12 coiler seperat...

 

ganske smekker sak..

 

DSC00967.jpg

 

Eneste som mangler som jeg er helt avhengig av er da di nye coilene fra CRANE... CRANE PS 92 race! er vist noen skikkelige rå skinn å mega fine til etanol og høye ladetrykk..

Bakdelen er att dem er ganske dyre å ikke lette å skaffe.. :(

 

greitt får en 4 eller 6er men da du skal ha 12 på dagen legger di fleste på røret i det du hører noe om IDIOT og jevla TULLING i det røret går i gulvet med et brak:volvsmile

 

Ellers så er det helg og da blir vel lite gjort i morgen.... hørte rykter om CONTRY festival i SJÅK ;)

 

GOD HELG FOLKENS

INGEN tingen er perfekt orginalt!

 

1249HK-1588NM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår