Gå til innhold

mskogly

Bruker
  • Innholdsteller

    10
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om mskogly

  • Bursdag 02/21/1973

Contact Methods

  • Bosted
    Trondheim

mskogly's Achievements

  1. Virker som Gjør det selv er lagt ned? Død nettside ihvertfall. Noe annet sted hvor man kan få heist opp bilen, evt en grav et sted man kan låne? Trenger å sette på en slangeklemme.
  2. Fikk til en quickfix slik at bilen er kjørbar. Tok av de to slangene som går fra motorrommet og inn til varmeregisteret, og koblet dem sammen med en rørstump i vinkel jeg hadde liggende plus klemringer, og etterfylte med rent vann for å teste, og det funka jo kjempefint. Blir ikke varme i kupeen selvfølgelig, men kan ihvertfall kjøre frem til vinteren. Har også solgt bilen nå, som delebil til en i familien. Og ja, skal tappe av vannet og etterfylle med frostveske :)
  3. Måtte du virkelig ut med alt det der for å komme til? Da sliter jeg noe jævlig! (audi 100, 1992-modell). m.
  4. Glemte å lukke igjen bakluka på Audien en kveld, og om morran ville den ikke starte. Hadde jævlig dårlig tid så tok bil nr 2 på jobb. Før jeg dro plugget jeg i en 12v lader til batteriet. Når jeg kom hjem stod det på laderen at batteriet hadde MINDRE strøm, det var nå nede i 4 volt, fra 8 om morran. Wtf! Jeg målte med strømmåler, og den sa at det var strøm på batteriet, over 13 volt. Merkelig. Kan jo være at 12v-laderen er defekt da. Forsøkte å starte den medstartkabler i dag, men absolutt ingenting skjedde når jeg vred om tenningen. Lot strømdonorbilen stå og gå noen minutter, og prøvde igjen, men ingen lyd fra startmotoren i det hele tatt (men dashboardet lyste opp). Hele tiden mens jeg holdt på var det knot med sentrallåsen. Den nektet liksom å ville låse seg opp. Hvis jeg vred om nøkkelen i døra, så låste alle låsene seg igjen med en gang. Alarmen gikk også innimellom, herlig irriterende. På ett eller annet tidspunkt låste jeg dørene med nøkkelen, men innenfra, med armen ut av vinduet, og da starta faen meg bilen etterpå. Dvs at den nekter å starte dersom dørene er låst opp, men vil starte når dørene er låst. Hva i svarte granskauen kan dette være? Bilen står og går på tomgang nå for å lade opp batteriet mere.
  5. Har en Audi 100 1992 som er ganske kraftig senket, hvor venstre fjær bak nylig knakk (takket være de elendig vedlikeholdte veiene her i Trondheimish). Problemet er at jeg ikke aner hvilket senkesett som er på den, alt av merking er borte for lenge siden. Vurderer å bytte alle fire fjærene tilbake til orginalt, men er redd det blir for dyrt. Kjøpte doningen for 25000 og det aner meg at bytte av alle fire fjærene glatt vil nærme seg samme summen. Noen som har byttet fjæring på egen hånd og som vet hvor mye mekk det er å gjøre sjøl, evt som vet hva man trenger av deler i tillegg til selve fjærene? Lurer selvfølgelig også på om det er farlig å kjøre med knekt fjær bak. Hadde det vært framme hadde jeg skifta asap eller skrota horjen, men bak? Pga senkinga er bilen bare litt skeiv, kanskje bare 4 cm lavere på venstre side. Og er det evt noen som kan anbefale et billig verksted over svenskegrensa?
  6. Har også Audi 100 2,3 E med samme problemet, den er tungstarta. Hvor langt har deres biler gått? Fikk et minitips i går om å skru ut lambdasonden og se om det var sot på den, tørke av forsiktig og sette inn igjen. Lambdasonden slites ut etter hvert, min har vel stått i bilen i alle den 290000 kilometer, så dersom ikke trikset med luftfilter og plugger, evt fordelerlokk funker så kan det være lambdasonden som ljuger om blandingsforholdet, dvs at styringskomputeren får feil info, og dermed sender feil blanding luft/bensin til motoren. Jeg har nettopp kjøpt audien så jeg har ikke så mye peiling på hvor ting (hei, dersom det er noen MED peil i trondheim eller omegn så HYL) men lamdasonden burde sitte rett før eller etter katalysatoren. Jeg skal forsøke å skru ut min lambda og gnukke litt på den, se om jeg også får ned co2 og bensinforbruket på min audi, den bruker rundt 1.3 på mila = latterlig mye. En annen ting som muligens kan få lambdasonden til å ljuge er utettheter i eksosanlegget, evt feil på katalysator, men det henger vel bare på greip dersom lambdasonden står plassert ETTER hullet/katalysatoren.
  7. Katalysator er dødsdyrt, for min audi 100 (1992 modell) så koster den rundt 6000. Er man dristig kan man vel sette inn en "universal" katalysator til rundt 3400.
  8. Jeg antar at grunnen til at staten ikke vil at folk skal mekke biodiesel selv er at prosessen med å lage det gir ganske store mengder med avfallsstoffer som må deponeres som spesialavfall. Du er ikke mye miljøvennlig dersom du lager biodiesel og skyller restene ned i vasken. Det er et par år sidene jeg lese øyet stor og vått på hvordan man gjør frityrolje om til biodiesel, men jeg mener at dette var det største problemet med å mekke dette hjemme i garasjen.
  9. Hei, er det noen som vet om noen som kan sveise noe for meg? Det er en supertynn brist i overgangen mellom katalysatoren og eksosen. Gjør at bensin/luftblandinga på bilen er helt skrudd, bruker 1.3 på mila :( Bor i Hommelvik, men alt i nærheten av Trondheim / Trøndelag er toppers. Eller vent nå litt, ny katalysator koster 7000 spenn, så jeg kjører hvor som helst faktisk, bare det er på fastlandet i Europa, hehe :) Har vurdert å kline på sånn eksospasta for å få bilen gjennom eukontrollen, men vil jo helst fikse det mer permanent. Morten Skogly Mobil: 41545931
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår