audi 90 1985 Skrevet Mars 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 Har en audi 90 2,2e 1985 modell, den går helt som normalt når motoren er kald, men etter at den har gått 10-15min på rundt 90 grader som er temperaturen den bruker å gå på ved kjøring, så begynner den plutselig å rykke hvis jeg gir skikkelig gass eller kommer over 3000 rpm... hvis jeg skal opp en bakke så "kveles" den etterhvert, og om jeg starter den på nytt kan den gjerne gå i 5 minutter med normal oppførsel før det begynner og rykke igjen...:( har skifta plugger og brukt kondensfjerner uten hell.... noen som har hatt samme problem eller vet hva som kan være problemet..? Tusen takk for alle svar:):) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 Første tanken som slo meg er at hall-giveren synger på siste verset... Den begynner da å svikte når den blir varm, noe som kan stemme i ditt tilfelle. Bare en teori... Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet Mars 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 Første tanken som slo meg er at hall-giveren synger på siste verset... Den begynner da å svikte når den blir varm, noe som kan stemme i ditt tilfelle.Bare en teori... Må si meg enig her! akkurat samme symptomer som jeg hadde i min,da var det hallgiver som var synderen! Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audi 90 1985 Skrevet Mars 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 okien, hva kan en sånn en koste? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet Mars 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2006 på noen må du bytte hele fordeleren,på andre får du løs hallgiver,tror kanskje du kan få løs til din,hør med ett bosch verksted,du trenger nok nummeret på fordeleren din for å finne ut om du må bytte hele eller om du får løs giver. billigste er jo å få tak i en brukt fordeler,men da har man jo ingen garanti på hvor lenge det holder,men det kommer jo ann på hvor mye en vill legge i det. ny fordeler koster ett par tusen,brukt ett par 100 Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audi 90 1985 Skrevet Mars 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2006 takk, takk:) hallgiver er det det samme som noen kaller rotor? fikk tatt løs den dritten som snurrer rundt og gir strøm i hvertfall, er det den du mener?:P å burde jeg skifte fordelerlokket også? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2006 Nei nei nei... Hallgiveren er ikke det samme som er rotor... Hallgiveren er en elektronisk sak, gjerne kalt initiator, som sitter inne i fordeleren. Denne gir pulser til tenningsmodulen som igjen gir pulser til coilen, videre høyspenning til senter i firdeleren. Her kommer rotoren inn i bildet. Denne fordeler gnisten (spenningen) til den sylinderen som skal tenne på det aktuelle tilspunktet. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audi 90 1985 Skrevet Mars 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2006 hehe:P ikke det nei:P er ikke så god på sånt, men fant ut at en uorginal en kostet "bare" 1600kr...:( orginal bosch kostet 2800kr.... tror jeg tar meg en tur til "høggern":D får vel tak i brukbar fordeler for 400-500kr der Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOP GUN Skrevet Mars 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2006 Høres ut som typisk pluggledning/plugghette syndrom... Overslag ved høyt turtall, og bilen begynner å "nøkke" Anbefaler deg å sjekke dette... :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
31337 Skrevet Mars 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2006 Stemmer også på pluggkabler. Verdt å sjekke. Siter what Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audi 90 1985 Skrevet Mars 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2006 får vel ta meg en tur på skroten å finne en fordeler, og skifte pluggledningene også:D da får jeg håpe det blir god krut!:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jokke_joakim Skrevet Mars 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2006 jeg hadde akkuratt den samme feilen. men da fant jeg ut at det var den ene ledningen som gikk til den ene tennpluggen. for da kunne jeg se på fordelerlokket hvilken ledning som var dårlig, siden det var svarte merker der ledningen hadde vært. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Mars 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2006 Kan ingenting om audi, men har vært med å bytta bensinfordeler på en 2.2 som sto i en passat. Hadde noe av de samme problemene du beskriver. Bilen var i tilleg veldig tungstartet og gikk urolig på tomgang og fjusket som en gal på turtall og ved motstand. Bare en tanke :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audi 90 1985 Skrevet April 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 6, 2006 Har nå hatt bilen inne på verksted og de fant ut at problemet var defekt bensinpumpe:( det er visst slik at motor får for lite bensin når den blir varm pga at bensinpumpe fikk for lite trykk eller noe sånt... Får ny pumpe i neste uke:peace: Gleder meg til "ny" bil!cheers Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg