Gå til innhold

Hvordan er det å bytte spedometer?

Ranger emnet


VentoPower

Anbefalte innlegg

Har ett R32 speedometer på handen, noen som vet hvordan dette er å bytte?

Vil det kunne passe i min GTI 1999 modell?

Hva må eventuelt gjøres? Noen her som har byttet?

VW GOLF V GTI 2005 modell

VW GOLF IV GTI Exclusive 99 modell solgt

VW VENTO 1,8cl 94 modell solgt

VW JETTA 1,8gl 90modell solgt

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1358179#post1358179

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må vel i så fall programmeres om? Startsperre og slik.

Er hastighetsgiver på girkasse likt på Gti og R32 a?

Hmmmm... men er vel folk her som har mer peil på detta enn meg. men kunne vært gøy å vite selv også.

Det SKAL ryke av en Diesel-bil!!!!!

98 mod Golf IV TDi http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=78421

Powered by http://www.dreamtm.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hey hey...en ting du må tenke på da!!!at ett r32 instrumentpanel passer ikke til bilen din=)hehe...da vil fart osv måle feil,pga at det er en 3,2 liter som er ca litt vassere,derfor vil slike ting ikke stemme =) det du kan gjøre,som er like bra,og som fungerer likt,det er at du kjøper deg ett 2002 instrumentpanel...vet at bora har det i de nyere modellene sine,sett inn det og få programert det,også kjøper du r32 instrument-visere..det blir så og si kliiin likt=)ser veldig veldig bra ut=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingenting å si om det er fra en R32! Jeg har selv byttet og vet ALT om dette.... Jeg byttet riktignok til et 2002 hus som er et av de relativt enkleste byttene, men man kan bytte til stort sett alle instrumenttyper fra Golf.... tilogmed Audi TT kan man sette inn. Men noen hus krever mer kopling enn andre... Mitt hus krevde ingen kopling, KUN koding i Vag-Com. Det som er viktig å huske på er at du trenger en SKC kode fra han som har hatt huset før deg, en kode som KUN Møller eller Vw vet... siden det er denne koden som styrer startsperren. Kan være kinkig å få tak i da du må lese av en haug av nummer i Vag-Com for så å dra på møller å kjøpe en kode av dem osv... Deretter må man jo kode om nøklene osv. Videre kan man støte på ting at følere som sitter i bilen ikke kommuniserer med det nye... jeg var heldig, i mitt er det KUN oljetrykk som ikke kommunisierer så jeg har måttet deaktivere dette... Men jeg har ekstern måler på vei inn i bilen så det er ikke no stress :)

 

 

Alt i alt en Kul mod, men litt jobb!

-----------------------------------------------

*1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~

------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan bare bekrefte det ArraKiss skriver (jeg stod for vag-com'en da han bytte) det enkleste er om det er ett NYTT ubrukt instrument med SKC koden på, da går det enkelt å bytte uten å måtte besøke møller. hele prosessen står på siden til http://www.ross-tech.com hele bytte bør gå på 30 min, skulle det være noe du lurer på så spør ArraKiss eller meg, så kan vi sikkert se hva vi finner ut og! Jeg kan stille med VAG-COM hvis du ikke har tilgang på det!

Har du stor eller liten kjørekomputer, hvis du bytter likt mot likt på det så er det enklere?

Lykke til :)

2000 Golf 1,9 tdi Higline tre dørs 115hk og 6 trinns kasse. Knall blå

 

Takker ArraKiss (Marius) for javn strøm med småville og ville ideer, og for hjelp til å fylle fritiden med skruing av bil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder hastighetsgiveren så skal det være det samme på alle vag produkt som har digitalt instrumentbord (ja det er det på golf/bora IV) for den måleren genererer hertz, der 10 hertz = 10 km/h og 250 hertz = 250km/h

det er likt på bensin og diesel, forskjellen ligger på turtalls skiven...

2000 Golf 1,9 tdi Higline tre dørs 115hk og 6 trinns kasse. Knall blå

 

Takker ArraKiss (Marius) for javn strøm med småville og ville ideer, og for hjelp til å fylle fritiden med skruing av bil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan bare bekrefte det ArraKiss skriver (jeg stod for vag-com'en da han bytte) det enkleste er om det er ett NYTT ubrukt instrument med SKC koden på, da går det enkelt å bytte uten å måtte besøke møller. hele prosessen står på siden til http://www.ross-tech.com hele bytte bør gå på 30 min, skulle det være noe du lurer på så spør ArraKiss eller meg, så kan vi sikkert se hva vi finner ut og! Jeg kan stille med VAG-COM hvis du ikke har tilgang på det!

Har du stor eller liten kjørekomputer, hvis du bytter likt mot likt på det så er det enklere?

Lykke til :)

 

Takk for det:) Ja hadde vært kjempe det om du kunne hjulpet meg med Vag-Com, det har ikke jeg tilgjengelig. Hva er liten og stor kjøre komputer? Jeg har sikkert liten, har bare en sånn liten med forbruk og temp og sånn.

Hva blir forskjell på turtallet da? har det noen betydning?

VW GOLF V GTI 2005 modell

VW GOLF IV GTI Exclusive 99 modell solgt

VW VENTO 1,8cl 94 modell solgt

VW JETTA 1,8gl 90modell solgt

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1358179#post1358179

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forskjellen er graderingene på turtelleren (jeg har ikke erfaring med verken GTI eller R32), hvor rødmerkingen kommer inn og hvor langt graderingen går.

Ja liten kjørekomp. dekker halve plassen mellom klokkene, den store dekker da hele.

Hvor langt går merkingen på turtelleren din? hvor starter rødmerkingen? og samenlign det mot R32 klokkene.

2000 Golf 1,9 tdi Higline tre dørs 115hk og 6 trinns kasse. Knall blå

 

Takker ArraKiss (Marius) for javn strøm med småville og ville ideer, og for hjelp til å fylle fritiden med skruing av bil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det ser ut til at rød merkingen begynner likt på gti og r32. begynner rett over 6000rpm.

tror ikke jeg har noe i midten på min jeg, er bare noen lamper i midten der hos meg tror jeg.

VW GOLF V GTI 2005 modell

VW GOLF IV GTI Exclusive 99 modell solgt

VW VENTO 1,8cl 94 modell solgt

VW JETTA 1,8gl 90modell solgt

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1358179#post1358179

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei.. det finnes i hovedsak to typer... MFA og FIS.... Mellom speedo og turteller; Har du der en skjerm som viser utetemp, forbruk etc. etc.? og fyller den HELE plassen liksom eller er den i tilfelle bare halve.... Du skjønner nok hva jeg mener :) FIS har MYYE flere funksjoner enn MFA....

 

Faen jeg har da noen bilder jeg :D

 

Dette er FIS:

1J0%20919%20890%20B%203.jpg

 

 

Og dette er MFA:

1J0%20920%20821%20A%202.jpg

-----------------------------------------------

*1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~

------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår