Gå til innhold

Par spørsmål :)

Ranger emnet

algaman

Anbefalte innlegg

Heisann.

Tiden er blitt moden for å bytte bil, og mest sannsynlig ender jeg på en A4, hvis pengene rekker til, slik jeg vil ha bilen, er ganske kresen.

Når kom modellen som ser slikt ut?

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1029127

Hva heter den i sånn tall og bokstav opplegg?

Neste spørsmål er har Audi noe sånn "modell beskrivelse" som VW har Highline,sportline,trendline osv.?

For jeg har sett en del forskjellige typer interiør, den utgaven jeg egentlig er på jakt etter er den med Sportsseter, og det sportsrattet.

Motoren jeg skal ha i blir 1.9TDI, og hvor mange forskjellige diesel motorer kom de med på denne modellen.? Ser det går stort sett i 130hk, er det den greieste motoren hvis det ikke skal koste for mye?

Noe tull med denne motoren?

Noe annet jeg bør være klar over ved eventuelt kjøp av en slik bil? Ting som ryker utenom det vanlige? Elektriske feil?

Den skal være gått maks 110000km.

Håper jeg får høre en del tilbakemeldinger fra folk som vet og har hørt.

Vil det lønne seg å importere en slik bil fra tyskland? Utvalget er jo større der så er vell kanskje enklere å finne "drømmebilen" enn her i norge. Men prismessig noe å spare på`?

Håper ikke det ble for mye på en gang her no.

Alle får lønn i himmel for svar :)

mvh André

x Mazda Mx-3 1,8 V6

2006 Opel Astra GTC 2.0T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Denne A4ren heter 8E i bokstaver. Den kom i 2001.

Den kunne leveres med en pakke som heter S-line som da innholdt bl.a sportseter, sportsratt, sportsunderstell osv. Ellers så kunne man kjøpe sportseter, sportsratt osv uten å kjøpe hele S-line pakka. Den kom med diesel motor på 1.9 som yter 100 hk (ble vel justert opp til 115 hk etterhvert) og 130 hk. Den kom også med 2.5 på 155 hk og 180 hk. Den på 155 hk kom litt senere. Jeg har sjøl kjørt denne biltypen med 100 hk diesel motoren en god del. Den grei. Ikke så rask i starten, men helt grei ellers. Har vært med å prøve kjørt en 130 hk diesel med quattro, jeg den gikk bra synes jeg :) Så hvis jeg skulle ha valg så hadde jeg 130 hk. Finner du en med quattro også som ikke er altfor dyr så ta den ;) Hehe.

Det eneste jeg har lagt merke til er at den bilen jeg har kjørt, den med 100 hk, bruker litt olje. Litt mer enn hva jeg synes den burde. Men dem sier på verkstedet at det ikke er noe unormalt med den så. Eller så spiser den parklyspærer :P Hehe. Må skifte de ganske ofte. Så det er noe der som ikke er helt riktig. Ellers så er det ikke noe anna jeg har lagt merke til. Den har rulla 95000 km på litt over et år og aldri hatt noe alvorlig problemer. Bare de små tinga jeg har nevt ovenfor.

Så, det var det jeg hadde av info om denne bilen :) Håper det var noe til nytt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok lettere å finne den riktige bilen ved å importere den fra f.eks Tyskland da de som regel er ganske bra utstyrt. Men har sett mange til salgs her i norge, og spes 130 hk med quattro, som har bra med utstyr. Men om det blir billigere å importere, det vet jeg ikke. Vil ikke tro det var så veldig stor forskjell sia det ikke er noen "luksus" bil. Forstå meg riktig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Kjøpte meg en slik bil (2002 mod. A4 Avant Quattro TDI 130 HK) for 6 mnd. siden og er foreløpig godt fornøyd. Tror forøvrig A4 8E Avant kom til Norge først i 2002. Har ikke sett bilen med annet en 100hk og 130hk versjonene av 1.9 TDI, tror ikke 115 hk versjonen ble levert med 8E modellen.

TDi 130 passer bilen bra, 4 cyl. diesel er jo litt rakkleverk, men betydelig billigere i drift og vedlikehold enn 2.5 TDI. Motoren er meget sterk på bunn, men jeg synes den er litt kortpustet. Det er i grunn slutt ved 3500 og for meg som var vant til en 16V 100 hk Polo, var det ved 3500 morroa begynte.

Jeg har sportsseter i min bil og det bør du absolutt prøve å få tak i, full S-line pakke er nok ganske morro, men som det står i endel tester av A4 går det selvfølgelig ut over komforten. S-line bilene er jo meget stillige også da!

Møller og andre forhandlere sier at det har vært lite problemer med A4 8E, så finner du en godt vedlikeholdt bil er det bare å kline til. Import kan selvfølgelig lønne seg, men risikoen er også høyere!

Lykke til med bilkjøp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider