juba Skrevet Mars 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2006 Arbeidsbilen/Golfen har et eller annet imot fukt/temperaturer rundt 0 grader. Går greit en stund(10-15 min landeveiskjøring), begynner å småhoste for så å dø helt ut. Ingen problemer å starte den igjen men den går litt dårlig før den kommer seg. Samme gjentar seg igjen etter en stund. Fungerer helt prikkfritt i kaldt eller tørt vær. Fordelerlokk, rotor, plugger, bensinfilter og luftfilter er nye (problemmet var der før jeg skiftet), pluggledningene er forholdsvis nye, bensinpumpen noen måneder gammel. Noen som har et godt tips til hva som er galt? Den dingsen som styrer teninga? Coilen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Mars 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2006 hva slags motor etc? Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet Mars 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2006 Akkurat, litt greit å vite kanskje:-) -86mod 1,6liter forgassermotor (med 2e2 forgasser) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dansken Skrevet Mars 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2006 har samme problemer og har samme motor har byttet alt men ingen ting hjelper . bruker kondnes fjerner og det hjelper mye . er vell forgasser som lager kvalm , Siter BMW 525 D E 61TOURAN TID Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Mars 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2006 forgasserene HATER fukt i alle bauer og kanter. bruk alltid kondensfjerner :) det hjelper på! samt se etter at forvarmesystemet fungerer, slik at du ikke får fukt i gasseren og dermed forgasserising :) Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HaggardHero Skrevet Mars 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2006 det er rett og slett ising i forgasseren. Har en stusselig 1.3L 84 mod golf (det er prosjektbilen) og den er vrang som ei drita 14 år gammal jente når det er + - 0 grader.. Siter Og husk, hør på majoriteten her inne: kreativitet skal slås hardt ned på! -83 Golf Mk1 Cab (Nye prosjektet) -84 Golf Mk2 1.3 (Soon 2 be vrak) -83 Golf Mk1 GTI (Delebil til Cab'n) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dansken Skrevet Mars 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2006 rart rev vekk alt slanger luftfilter boks forvarmer slanger og bilen går som en klokke . dette er kun en nødløsning . vedlegger bilde den hvite slangen hvad er den til ? skal jeg tette den eller skal den ha luft? Siter BMW 525 D E 61TOURAN TID Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cleanvw Skrevet Mars 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2006 den der er vel til vacum på fordeleren. den er vel ganske lurt å ha der trur jeg Siter 85 Audi Coupe Quattro banebil 72 volvo 142 Drifting Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dansken Skrevet Mars 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2006 nei den slangen satt på luftfilter boksen før .. aner ikke ka eg skal gjørre med den nå Siter BMW 525 D E 61TOURAN TID Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet Mars 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2006 Har fjernet den siste biten av innsuget(den slangen som går ut i skjermen), men får prøve å ta av hele boksen og se om det hjelper. Har en Weber liggende men har ikke rotet med til å handle dyser til den enda, ser for meg at det å fjerne den 2e2-klumpen kun har positive sider:-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R32Turbo Skrevet Mars 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2006 rart rev vekk alt slanger luftfilter boks forvarmer slanger og bilen går som en klokke . dette er kun en nødløsning . vedlegger bilde den hvite slangen hvad er den til ? skal jeg tette den eller skal den ha luft? den hvite slangen skal sitte på ei vacum klokke som er på den delen av luftfilteret du har fjernet. den har den hensikten at den slår over et spjel i luffilter røret når det blir kaldt. altså stenger for luft tilførselen utenfra. går kun på varmluft fra forvarmer slangen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet Mars 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 Helt OT-Hvorfor er peilepinnen teipet med sølvtape/gaffatape/elefantape/dykkertape?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwgolf2 Skrevet Mars 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 fordi den røde plasten helt sikkert har knekt? OT: dansken, tror det ville vært lurt å montere ett reg.reim deksel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Mars 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 enda mer OT... den plasthyla der koster 30 spenn på møller... er orange :) knall orange :) og som videre sagt, den vakuumledningen der går til styringa av varmluft! Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dansken Skrevet Mars 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 fordi den røde plasten helt sikkert har knekt? OT: dansken, tror det ville vært lurt å montere ett reg.reim deksel. yes Siter BMW 525 D E 61TOURAN TID Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg