andrebf Skrevet Mars 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2006 Har en 1995 Opel Astra 1.8 16v c18xel (115hk) hvor viftereima røyk og dro med seg registerreima i "fallet". Lurte dermed på om jeg skulle bytte motor. Vil holde meg til 1.8 bensin, men lurte på om jeg kunne benytte meg av c18xe (125hk) og x18xe (115hk) uten å gjøre noen modifikasjoner? Det jeg vil bytte er enkelt og greit blokk (med topp og alt som er koblet direkte på den). Har forstått at c18xe har samme motorstyringsenhet som min motor (simtec 56) mens x18xe har en annen. Har dette betydning? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emyr Skrevet Mars 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2006 c18xe er mest lik, så vil du unngå å bygge om ledningsnett, bør du bruke den, den går også veldig godt:) men jeg ville undersøkt nærmere om styreenheta er helt lik, for det er ikke sikkert.. Ville kanskje også sett i et koblingsskjema om det er forskjeller i ledningsnett. c18xe har en litt "høyere" motorlyd enn c18xel, det brummer litt ekstra fra motoren.. (ikke eksosen) x18xe er en del forskjellig fra disse motorene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andrebf Skrevet Mars 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2006 Har ventet på at relevant svar nå! De motorene som har lik motorstyringsenhet er c18xel, c18xe og x20xev(før 1996), nemlig simtec 56. Ville bare vite hva mine valgmuligheter var! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emyr Skrevet Mars 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2006 Men er det lik programvare på disse styreenhetene da? Er det ikke noe som heter Simtec 56.1 og sånt? Men hvis du skal kjøpe deg en sånn motor, kan du vel kjøpe med styreenhet også? Rart om det ikke er noen forskjeller der... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andrebf Skrevet Mars 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2006 Og så er vi tilbake til begynnelsen igjen. Hvis jeg visste det hadde jeg ikke spurt!!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emyr Skrevet Mars 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2006 Hehe, beklager;) Kontakt et Opel-verksted, få de til å sjekke delenummer på styreenheter, se på koblingsskjema og sånt! Ellers så får du bare ta sjansen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg