Gå til innhold

andrebf

Bruker
  • Innholdsteller

    12
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om andrebf

  • Bursdag 03/25/1985

Contact Methods

  • Bosted
    Oslo/Birkeland

andrebf's Achievements

  1. Vil overhodet ikke anbefale det du vil prøve på. Du vil rimelig fort slite i stykker drivknuter og dekk, og kjøreegenskapene til bilen vil være horible!!! Vær så snill å ikke gjør det... Det er en grunn til at alle "store" og gammeldagse firetrekkere har muligheten til å koble ut det konstante trekket! Det drar drivstoff som bare fanken, og sliter på hele drivverket samtidig som de allerede dårlige kjøreegenskapene (på gamle SUV'er-ingen sammenlikning med en 80 Competition) blir enda dårligere...
  2. Mener at Bil har en test på den... Gå inn på bilnorge.no og søk...
  3. Har fått tak i en x20xev fra en Omega B og lurer på om jeg kan bytte over toppen fra min defekte c18xel. Har hørt at den toppen passer på 1.8 16V...
  4. Har fått tak i en x20xev fra en Omega B og lurer på om jeg kan bytte over toppen fra min defekte c18xel. Har hørt at den toppen passer på 1.8 16V...
  5. Og så er vi tilbake til begynnelsen igjen. Hvis jeg visste det hadde jeg ikke spurt!!!!
  6. Har ventet på at relevant svar nå! De motorene som har lik motorstyringsenhet er c18xel, c18xe og x20xev(før 1996), nemlig simtec 56. Ville bare vite hva mine valgmuligheter var!
  7. Suukkk... Har en del problemer med elektronikken med min motor, så jeg tenkte jeg kanskje kunne sno meg rundt dem ved å bytte og få med noen ledninger. Et "verksted" i Lillesand som heter Bil og Trailer har jobbet på bilen og de har koblet sammen ledninger til div sensorer med kabelsko. Bilen fusker, "dør" og går generelt sett dårlig og bråkete, dvs før registerreima røyk. Kostandene på å fikse motoren ligger i samme leia som å kjøpe "ny", og da håpte jeg kunne bruke c18xe eller x18xe som har henholdsvis ti hk mer og tidligere maks dreiemoment. Men folk har en tendens til å veldig kreative, noe som forsåvidt er helt greit, men jeg har kommet fram til at dette er den beste løsningen for meg... Noen som vet noe?!
  8. Har prøvd opel-forumet, virker ikke som noen bryr seg... Det er jo ventilene og løfterne som er gåene, mens toppen må overhales...
  9. Har en 1995 Opel Astra 1.8 16v c18xel (115hk) hvor viftereima røyk og dro med seg registerreima i "fallet". Lurte dermed på om jeg skulle bytte motor. Vil holde meg til 1.8 bensin, men lurte på om jeg kunne benytte meg av c18xe (125hk) og x18xe (115hk) uten å gjøre noen modifikasjoner? Det jeg vil bytte er enkelt og greit blokk (med topp og alt som er koblet direkte på den). Har forstått at c18xe har samme motorstyringsenhet som min motor (simtec 56) mens x18xe har en annen. Har dette betydning?
  10. Har en 1995 Opel Astra 1.8 16v c18xel (115hk) hvor viftereima røyk og dro med seg registerreima i "fallet". Lurte dermed på om jeg skulle bytte motor. Vil holde meg til 1.8 bensin, men lurte på om jeg kunne benytte meg av c18xe (125hk) og x18xe (115hk) uten å gjøre noen modifikasjoner? Det jeg vil bytte er enkelt og greit blokk (med topp og alt som er koblet direkte på den). Har forstått at c18xe har samme motorstyringsenhet som min motor (simtec 56) mens x18xe har en annen. Har dette betydning?
  11. andrebf

    Feilkobla?

    Kjøpte en Opel Astra for ikke lenge siden. Har ikke peiling på anlegg, men har en klein spiller som er koblet til originalhøytalerne. Har ikke penger så det er helt greit... Men hver gang jeg starter bilen "spytter" spilleren ut CDen! Og så har den magisk "glemt" hvilke kanaler som var lagret på radioen... Noen ideer om hva det kan være? Det er en eldre Sony, sikkert ikke mye nyere enn bilen som er fra 1995...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår