Gå til innhold

Luftfilter


hatch

Anbefalte innlegg

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

min går også dårligere en den skal.. det varierer litt på ytelsen og..

MEN. jeg merka også at itte filter-skift så sovner den nesten når den når 4k.. ihvertfall i forholdt til før.. da kom jo kreftene når 4k var passert.. :S

Men som sagt mange ganger før så har jeg nok noe vakuum problem osv også... =)

Mondeo mk1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke nødvendig å dra ut den røde sikringen til ECU'en ettersom bilen lærer hele tiden. Etter et par km vil bilen ha lært det nye oppsettet uansett... Da du byttet luftfilteret husket du vel å få med begge sensorene som sitter på orginalrøret?

Nå er du helt på bærtur ang sikringen, jeg snakker av egen erfaring nå (på 3 forsjellige biler)

2004 Ford Mondeo 1.8 Trend

1996 Ford Mondeo glx 2.0 (Død 21 August 2009)

1986 Yamaha XJ-600

http://www.my-ride.com

Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fant noe greier på en nettside her, grunnen til at det flater ut på 4000... Er tydligvis vanlig...

 

"Didn't feel like it had any more power, but certainly picked up faster after this, except I now had a noticeable flat spot at around 4k rpm. (Now replaced with a AEM Short Ram Pipe)

 

After talking to the folks at Croydon Race & Rally, we were convinced the flat spot was a fuelling problem, in that the engine could now get extra air but couldn't squirt in enough fuel to go with it. To help this I then fitted an FSE up rated Fuel Pressure valve and this did do the trick, the flat spot disappeared. Fitting wasn't to bad except that Ford uses a fuel hose with a hard plastic insert, which is a pain to sleeve over fittings (Boiling water helps)"

 

Noen som er seige i engelsk og kunne oversatt dette, skjønte ikke alt her:P Hva feks "FSE up rated Fuel Pressure valve" er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er du helt på bærtur ang sikringen, jeg snakker av egen erfaring nå (på 3 forsjellige biler)

 

Jeg er nok ikke det, seddu... Det er nettopp p.g.a. dette at ikke slike "turbo-motstandere" ikke fungerer lenger enn det tar for ECU'en å lære seg det nye oppsettet...

 

Sjekk det opp du, jeg har rett :)

 

PS: Feilkodene vil jo selvsagt fortsatt være i ECU'en til sikringen er tatt ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fant noe greier på en nettside her, grunnen til at det flater ut på 4000... Er tydligvis vanlig...

 

"Didn't feel like it had any more power, but certainly picked up faster after this, except I now had a noticeable flat spot at around 4k rpm. (Now replaced with a AEM Short Ram Pipe)

 

After talking to the folks at Croydon Race & Rally, we were convinced the flat spot was a fuelling problem, in that the engine could now get extra air but couldn't squirt in enough fuel to go with it. To help this I then fitted an FSE up rated Fuel Pressure valve and this did do the trick, the flat spot disappeared. Fitting wasn't to bad except that Ford uses a fuel hose with a hard plastic insert, which is a pain to sleeve over fittings (Boiling water helps)"

 

Noen som er seige i engelsk og kunne oversatt dette, skjønte ikke alt her:P Hva feks "FSE up rated Fuel Pressure valve" er.

 

Dette er nok en beskrivelse etter en eller annen modifikasjon utført på motoren. Tror ikke du skal legge så mye i dette.

 

Når det gjelder problemet, så kan man lære mye av å lese ut feilkoder, som jeg har nevnt tidligere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt det at Zetec(?) har en såkalt flatspot ved ca 4000 rpm jeg, litt roting på burton så fant jeg dette(fra ett weberkit til zetec) "MODIFIED WITH 5TH PROGRESSION HOLE TO PREVENT FLAT SPOT FOUND ON ALL ZETECS. TWO CARBS ONLY SUPPLIED WITH BASE JETS - WILL REQUIRE REJETTING.",

og dette "A power boost valve will eliminate the flat spot that is found between 3300 and 3500 rpm.".

Så kanskje en power boost valve, som gir mere bensintrykk ved mindre vakuum enn standard er tingen...

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å ring Trygve Karlsen på Turboteknikk; 32 87 81 08. Vet at dyser på '95 2.0L Zetec "tåler" 250hk.

Bensinpumpa er visst svakeste ledd her.

 

I tillegg bør du tenke på at selv om du får tilgang til mere luft med nytt filter,

er denne lufta noe varmere enn den som kom tidligere da det gamle filtret hentet luft fra innerskjerm bak venstre lykt.

_______________________

Med hilsen / Best Regards

Anders T.

Flat Out Racing

"When in doubt, go flat out."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår