srednA Skrevet Mars 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2006 Jeg har søkt litt rundt på nett når det gjelder girkasse, mk1 og 16v kr maskin. Om jeg har forstått rett så går det ikke med 16v kasse for drivledda blir for lange og for store...? Da ser jeg folk har brukt gti kassa til golf 1 med 90 mm drivledd, men går det ann å bruke en 4 trinskasse fra 1,6 literene? Noen erfaring med dette? aks. toppfart og holdbarhet... Hvilke girkassefeste trenger jeg for osv. Siter Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mk2-16v Skrevet Mars 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2006 Jeg har ikke noen erfaring men jeg hadde inntrykk av at det fungerer så lenge du bruker mk1 drivaksler og bytter de flensene på girkassa til 90mm. Er det ikke 90mm som er orginalt på mk1 drivaksler da? Siter "I'm so smart I'm practically retarded" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
srednA Skrevet Mars 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2006 Jeg har ikke noen erfaring men jeg hadde inntrykk av at det fungerer så lenge du bruker mk1 drivaksler og bytter de flensene på girkassa til 90mm.Er det ikke 90mm som er orginalt på mk1 drivaksler da? Ok, så flensene kan byttes på kassa slik at den kan brukes på mk1? Etter hva jeg har lest har mk1 90mm og 16v 100mm Siter Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfcab Skrevet Mars 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2006 i caben kjører eg med 16v kasse..kjører med 100mm ledd inne som er org for 16v kasse, og ellers orginale drivaksler og ledd ute. kan bytte flenser til 90mm vil du ja.. Siter pajero vinterbil bmw e30 turbo godkjent:)-> Twin Turbo har en e30 320I for salg som kan vises med turbo. søknadspapirer er godkjent Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet Mars 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2006 Av egen erfaring veit jeg at flensene til 4trinnskasse fra 1,5L ikke passer på 2Y (16V-kasse). Men ifølge tuningboka til Tim Stiles skal flenser fra Golf 1 GTI-kasse passe. Dette har jeg ikke prøvd selv. Jeg kjører med komplette aksler fra Golf 2 16V (indre ledd fra Scirocco 16V, pga. annet offset). Den venstre akselen blir da faktisk 5mm kortere enn den originale fra 1.5L (hvilket er gunstig ved senking, som vi ofte driver med;)). Den høyre ble korta i to omganger hos UniCardan på Karihaugen før det ble bra. Den er nå korta 2,5 cm og etter dette har jeg ikke knust hverken indre drivakselledd eller simmerring på flensen (tok sju indre ledd og fire simmerringer i forrifjor sick ). Det aller enkleste er å skaffe seg ei kasse fra en Golf 1 GTI. 90mm ledd er også billigere, så bare det er en god grunn til å kjøre med slik kasse, spør du meg. Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
srednA Skrevet Mars 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2006 Av egen erfaring veit jeg at flensene til 4trinnskasse fra 1,5L ikke passer på 2Y (16V-kasse). Men ifølge tuningboka til Tim Stiles skal flenser fra Golf 1 GTI-kasse passe. Dette har jeg ikke prøvde selv. Jeg kjører med komplette aksler fra Golf 2 16V (indre ledd fra Scirocco 16V, pga. annet offset). Den venstre akselen blir da faktisk 5mm kortere enn den originale fra 1.5L (hvilket er gunstig ved senking, som vi ofte driver med;)). Den høyre ble korta i to omganger hos UniCardan på Karihaugen før det ble bra. Den er nå korta 2,5 cm og etter dette har jeg ikke knust hverken indre drivakselledd eller simmerring på flensen (tok sju indre ledd og fire simmerringer i forrifjor sick ). Det aller enkleste er å skaffe seg ei kasse fra en Golf 1 GTI. 90mm ledd er også billigere, så bare det er en god grunn til å kjøre med slik kasse, spør du meg. Ok, det enkleste er ofte det beste;) Da selger jeg 16v kassa mi og kjøper meg en gti 8v kasse å bruker den på 16v motoren. Siter Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfcab Skrevet Mars 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2006 Ok, det enkleste er ofte det beste: er nok de billigste og! 8v clutch er noe rimeligere..(mindre splines) Siter pajero vinterbil bmw e30 turbo godkjent:)-> Twin Turbo har en e30 320I for salg som kan vises med turbo. søknadspapirer er godkjent Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
srednA Skrevet Mars 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2006 Ok, det enkleste er ofte det beste: er nok de billigste og! 8v clutch er noe rimeligere..(mindre splines) Så 16v clutchen, trykkplata og alt det der er ikke likt om man bruker 8v kassa? Siter Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet Mars 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2006 Så 16v clutchen, trykkplata og alt det der er ikke likt om man bruker 8v kassa? Nei. Det er ulikt antall splines og diameter på inngående aksel på 2Y-kassa kontra GTI 8V. Dermed må du bruke lamell til GTI 8V. Diameteren er lik, så svinghjul og trykkplate er ikke noe problem (selv om i alle fall jeg bytter trykkplate når jeg bytter lamell. Det er tross alt ikke sååå gøy å pelle dette fra hverandre i tid å utide). Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
srednA Skrevet Mars 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2006 Dumt spørsmål kansje, men hva er splines? Siter Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ADM VR6 SJEF Skrevet Mars 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2006 Dumt spørsmål kansje, men hva er splines? hei. det er rillene på akslingen, som sitter i center av clutchuset. 16v har litt tykkere aksling. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfcab Skrevet Mars 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2006 begge har 210mm clutch ja..mener 16v lamellen har bitte litt tykkere fjører.. Siter pajero vinterbil bmw e30 turbo godkjent:)-> Twin Turbo har en e30 320I for salg som kan vises med turbo. søknadspapirer er godkjent Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.