Gå til innhold

Hvor lang tid fra kiel til cannes?

Ranger emnet


ozzy

Anbefalte innlegg

men de regner vel ikke med køer ol der? men takk skal gå inn å skjekke...men grunnen til at jeg spør her er fordi jeg gjerne skulle hørt om noen hadde erfaringer med å kjøre i tyskland om sommeren. mye køer og sånn?

 

Ville vært veldig overraskende om de regna med køer ja...

 

Men når det gjelder køer i Tyskland, så er det vesentlig høyere fart enn i Norge, med mindre det har oppstått en trafikk ulykke! Men det er en annen sak...

 

Det er jo bare å se ann kartet og kjøre de veiene som ikke akkurat går innom storsbyene hvor kampene spilles!

www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok har null erfaring nemlig med å kjøre i tyskland, men har hørt at det er ofte opp i 200kmt og så er det full stopp en time og så opp i 200kmt en liten stund til og så kø igjen... sitter og vurderer for vi er en gjeng på 3 som har tenkt oss ned fra kiel til cannes med en skyline gts32, men begynner å få litt kalde føtter...fly frister mer og mer

Rock hard ride free!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok har null erfaring nemlig med å kjøre i tyskland, men har hørt at det er ofte opp i 200kmt og så er det full stopp en time og så opp i 200kmt en liten stund til og så kø igjen... sitter og vurderer for vi er en gjeng på 3 som har tenkt oss ned fra kiel til cannes med en skyline gts32, men begynner å få litt kalde føtter...fly frister mer og mer

 

Kan stå stille i flere timer på Autobahn, men det er utrolig fine bakveier rett ved siden av Autobahn man kan fint kjøre på køfritt når køen er på det værste... Men Skyline er desidert mer stil enn fly! :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har GPS er det jo ikke noe problem. Da kan du jo bare stille inn på en omvei. MEn det er utrolig digg å kjøre på autobahnen... Gjort det snart i 5-10 år. Jeg har bare sitti på da... Men alt går såpass fort der nede. Blir det kø kan den vare LENGE. Eller være veldig kort. BAre pass på skilt hvor det står STAUER, da er det bare å bremse ned eller finne en annen vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halla ozzy!

 

En kamerat av meg kjørte til Spania i fjor sommer, og han var ikke veldig imponert over veiene hele veien nedover i Tyskland. Det var visstnok veldig mye veiarbeid som pågikk hele tiden og derfor også mye treg trafikk.

 

Da jeg var i Tyskland i høst fikk jeg erfare hvor jævlig det er med køer der også.

 

Når trafikken går som vanlig er det jo ofte veldig mange biler som passerer et visst punkt pr. minutt. Når en ulykke skjer (som f.eks. en lastebil tar fyr, som skjedde da vi var der) blir det helt kaos. Vi stod i stillestående kø i over 4 timer (måtte kjøre omvei da veien ble stengt).

 

Sånt er jævlig kjedelig... Men det er vel ikke alltid det skjer sånne ulykker...

 

Stemmer for at dere kjører.. Så får dere oppleve litt av Tyskland også.. Det anbefales. ;)

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde vært fett med en norskregga skyline nede i monaco og cannes, men blir så jævlig mye dyrere å kjøre, og er så irriterende å tenke på hvor mye gøy man kan ha for de pengene man sparer med fly...

 

Det er sykt mange gode grunner til hvorfor kjøre bil fremfor fly. Du får terrengforandringen med deg, helt fra Oslo til Frankrike/Italia/Monaco. Mye deiligere enn fly. Turen går i ditt eget tempo, du kan kjøre hvor og når du vil, ikke forholde deg til fly og møkk og dritt. I tillegg må kanskje til og med de i Fellali og Porsche se på en R32. Dere måå kjøre! :)

Riktignok bare satt jeg på, men jeg har vært med på å kjøre fra Oslo til Madrid, og tilbake, gjennom både Paris, Monaco, Tsjekkia, Venezia, etc. Du kan, på en måte, ta utflukter til andre steder og slik, på veien til Cannes. Kjør bil :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår