NiCco Skrevet Mai 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2003 Hei! Noen som kjører turbomatet corrado her? Vurderer å sette bilen i garasjen ved første snøfall for å gi den ett sneilehus, noen som har erfaringer med ett slikt prosjekt? Må begynne å spare litt nå og lurer på hvilken turbo som egner seg og om original IC'n må byttes +masse annet jeg lurer på, så om det finnes folk som har gjort dette og kan fortelle meg litt om hva dere har gjort og hva dere har brukt av deler og penger. pluss hva dere fikk av HK og Nm kontra Kompressoren så hadde jeg blitt veldig glad :) Eller skal jeg holde meg til G-lader og bruke masse penger på den isteden? Takk takk hilsen nico Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merscha Skrevet Mai 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2003 Holder på å gjøre meg ferdig med turbokonvertering av en G60 nå, i en Golf MK1 vel å merke da.... :D Det er egentlig en ganske grei konvertering. Det som eventuellt dukker opp av problemer er "vifte"reima(blir kortere enn orig. siden g-lader fjernes, men Mekonomen løser dette fint) og d kan være litt trangt til ic-rør. Man bør også tenkte seg om før man lager manifold slik at den ikke treffer noe, da d er ganske trangt bak der... En bra egna turbo er visst en T3 fra cosworth, eller kanskje en Audi S4 turbo (gamle 2.2 turbo)... Når det gjelder Digifanten så holder den til rundt 200hk før man bør vurdere noe annet kanskje. SKN lager turbochip til digifanten så d er ikke noe problem.... Siter '85 Audi 80 Quattro '76 VW T2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Mai 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2003 Originally posted by merscha Når det gjelder Digifanten så holder den til rundt 200hk før man bør vurdere noe annet kanskje. SKN lager turbochip til digifanten så d er ikke noe problem.... Hva er du mener med at Digifant ikke holder til mer enn 200 hk? Dete er jo bare tull. det går ann å¨bruke Digifant til over 400 lett. Eneste problemet er hvis du skulle ha over 1 bar ladetrykk. Da må mapsensoren byttes. Jabbasport brukte lett modifisert digifant på sin 1,8T rallye med ca 400 hk. Digifant er faktisk mer avansert enn enkelte datasprut, og andre deler faktisk masse av innmaten og av og til er "datapråket veeeldig likt". Jabba har også mappet en 16v Turbo (IHI) med 342 hk...... SNS har også gode turbo chip til G60 motoren. Skal du ha turbo, kjøp et kit med TÜV papirer, eller hold deg til kompressoren. En godt portet G60 med 68 eller 65 mm ladehjul, godt induction kit, kam og SNS chip havner lett på 205-210 hk. Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Mai 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2003 Originally posted by Polo Classic Skal du ha turbo, kjøp et kit med TÜV papirer, eller hold deg til kompressoren. En godt portet G60 med 68 eller 65 mm ladehjul, godt induction kit, kam og SNS chip havner lett på 205-210 hk. Synes det høres mye ut som skryte hk.. Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Mai 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2003 Originally posted by Mr.X Synes det høres mye ut som skryte hk.. Jabbasport sin mekaniker har en Corrado G60 med kun stg 4 lader, Jabba induction kit, chip og 68 mm reimhjul. 208 hester på rulla. Orginalt har du ca 0,65 bar ladetrykk og 160 hk. Pitstop development har portet en G60 ganske bra. De kjører med 1,25 bar med 68 mm reimhjul, SNS chip og PSD induction. Denne er dog ikke kjørt på rulla enda. På G60 gir normalt en økning av ladetrykk på 0,2 bar 15-20 hk avhenging av hvilken intercooler du har. bare chip og ladehjul (68 mm) blir oppgitt av tunere til 185-190 hk, men er nok som regel 175-180 hk. Da har du rundt 1 bar ladetrykk. Dobble luftfilter hjelper en del det også, med returluft til friluft Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rallyeman Skrevet Juni 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2003 To ting jeg har funnet ut om corrado iaff: Kjøp ikke chip av g-tech(noe sånn uorginal pjas de har svidd sjæl) -ga absolutt INGEN effekt.. Bytt nå for all del ut orginal intercooleren..(må jo være radiator fra en gammel moped eller noe sånnt noe de har brukt..) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NiCco Skrevet Juni 20, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2003 g-tech hører jeg ikke mye lovord om, så jeg holder meg unna dem :) Angående IC, vet du om noen som passer inn uten større modifiseringer med vinkelsliper, helst uten vinkelsliper i det hele tatt? er det en idè og sette på en ny ic i serie med den gamle, eller vil det gi for mye motstand? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rallyeman Skrevet Juni 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2003 Ville nok tatt vekk den gamle.. kjøper du ic på mål,burde denne være enkel og få plassert nede i senter. Har du i tillegg en rs fanger på,så har du mye plass! Vet Golf rallye g60 har mye større ic,som er plassert foran radiatoren(ganske flat),vet ikke helt om det er plass på Corradoen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NiCco Skrevet Juni 20, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2003 har ikke tatt av fangeren enda, men det ser ut til å være litt plass iallefall, er nok plass til en ic der men hvor stor er det vanskelig å se Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.