Gå til innhold

Corrado turbo

Ranger emnet


NiCco

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Noen som kjører turbomatet corrado her? Vurderer å sette bilen i garasjen ved første snøfall for å gi den ett sneilehus, noen som har erfaringer med ett slikt prosjekt?

 

Må begynne å spare litt nå og lurer på hvilken turbo som egner seg og om original IC'n må byttes +masse annet jeg lurer på, så om det finnes folk som har gjort dette og kan fortelle meg litt om hva dere har gjort og hva dere har brukt av deler og penger. pluss hva dere fikk av HK og Nm kontra Kompressoren så hadde jeg blitt veldig glad :)

 

Eller skal jeg holde meg til G-lader og bruke masse penger på den isteden?

 

Takk takk

hilsen nico

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder på å gjøre meg ferdig med turbokonvertering av en G60 nå, i en Golf MK1 vel å merke da.... :D

 

Det er egentlig en ganske grei konvertering. Det som eventuellt dukker opp av problemer er "vifte"reima(blir kortere enn orig. siden g-lader fjernes, men Mekonomen løser dette fint) og d kan være litt trangt til ic-rør. Man bør også tenkte seg om før man lager manifold slik at den ikke treffer noe, da d er ganske trangt bak der...

 

En bra egna turbo er visst en T3 fra cosworth, eller kanskje en Audi S4 turbo (gamle 2.2 turbo)...

 

Når det gjelder Digifanten så holder den til rundt 200hk før man bør vurdere noe annet kanskje. SKN lager turbochip til digifanten så d er ikke noe problem....

'85 Audi 80 Quattro

'76 VW T2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by merscha

Når det gjelder Digifanten så holder den til rundt 200hk før man bør vurdere noe annet kanskje. SKN lager turbochip til digifanten så d er ikke noe problem....

 

Hva er du mener med at Digifant ikke holder til mer enn 200 hk?

 

Dete er jo bare tull. det går ann å¨bruke Digifant til over 400 lett.

Eneste problemet er hvis du skulle ha over 1 bar ladetrykk. Da må mapsensoren byttes. Jabbasport brukte lett modifisert digifant på sin 1,8T rallye med ca 400 hk. Digifant er faktisk mer avansert enn enkelte datasprut, og andre deler faktisk masse av innmaten og av og til er "datapråket veeeldig likt". Jabba har også mappet en 16v Turbo (IHI) med 342 hk......

 

SNS har også gode turbo chip til G60 motoren.

 

Skal du ha turbo, kjøp et kit med TÜV papirer, eller hold deg til kompressoren. En godt portet G60 med 68 eller 65 mm ladehjul, godt induction kit, kam og SNS chip havner lett på 205-210 hk.

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Polo Classic

 

 

 

Skal du ha turbo, kjøp et kit med TÜV papirer, eller hold deg til kompressoren. En godt portet G60 med 68 eller 65 mm ladehjul, godt induction kit, kam og SNS chip havner lett på 205-210 hk.

 

 

Synes det høres mye ut som skryte hk..

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr.X

 

 

Synes det høres mye ut som skryte hk..

 

Jabbasport sin mekaniker har en Corrado G60 med kun stg 4 lader, Jabba induction kit, chip og 68 mm reimhjul. 208 hester på rulla.

 

Orginalt har du ca 0,65 bar ladetrykk og 160 hk. Pitstop development har portet en G60 ganske bra. De kjører med 1,25 bar med 68 mm reimhjul, SNS chip og PSD induction. Denne er dog ikke kjørt på rulla enda. På G60 gir normalt en økning av ladetrykk på 0,2 bar 15-20 hk avhenging av hvilken intercooler du har. bare chip og ladehjul (68 mm) blir oppgitt av tunere til 185-190 hk, men er nok som regel 175-180 hk. Da har du rundt 1 bar ladetrykk.

 

Dobble luftfilter hjelper en del det også, med returluft til friluft

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

g-tech hører jeg ikke mye lovord om, så jeg holder meg unna dem :)

 

Angående IC, vet du om noen som passer inn uten større modifiseringer med vinkelsliper, helst uten vinkelsliper i det hele tatt? er det en idè og sette på en ny ic i serie med den gamle, eller vil det gi for mye motstand?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår