petter_707 Skrevet Mars 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2006 Jeg kjørte stille og rolig :driving på fredag (24) i 90km\t på tur til Nordkjosbotn fra storsteinnes og så plutselig bare forsvant all motorkraft, det kan sammenlignes med å gå tom for bensin. Etter en 2-3 sec så lyste det opp 3 fine store lys i dashen så jeg bare vridde av nøkkelen og trilla til ett skilt som står noen 100 meter unna vekta (for de som vet hvor dette er) som har lys. Så tenkte jeg for meg selv "hmmmm, lol"! Så bare kommer kompisene mine i en annen bil (lucky) og vi kulern og loder litt mens vi venter på at den lokale falc skal komme. Jeg er medlem der og glad er jeg for det :thumb . Han er også sjefen på Bjørneng Bil (tror jeg). Han slo fort fast at det var reg.reima som var gåen og at det var en smal sak å reppe, MEN det kan hende at den tok med seg ventilene i samme slengen. Så jeg tenkte jaja og i dag onsdag (1) så fikk jeg vite at ventilene er ødelagt. Jeg kjøpte bilen for 7500kr skiftet noen slite deler og den er\var teknisk kjempe fin. Hva skal jeg gjøre?? Nye ventiler? Ta hele toppen fra en samme motor på huggern? Eller få tak i ny motor? Kanskje kjøpe ny charade og bruke den jeg har nå som dele bil?!? Siter Daihatsu Charade G100 1,0 slitt motor (parkert, snart prosjekt) Daihatsu Charade G101 TD blå uten motor (keep) Daihatsu Charade G101 TD rød sprokken topp (sell) Daihatsu Charade G101 TD rød Blått panser (bruker) + 3xOpel Rekord 1xOpel Senator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Mars 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2006 Hvis du bestemmer deg for å kjøpe en til, og bruke denne som delebil, int. i å selge meg dynamoen for en rimelig penge eller? PM meg. Forresten, hørtes litt dust ut der.. Sånn, "bra at hans bil gikk til H**..."... Det var ikke slik ment. Jeg vet selv hvor smertefullt det er å miste en Charade delvis, og føler sterkt med deg! Lykke til! :) Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
millhouse Skrevet Mars 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2006 enklest og billigst er jo og skifte toppen da,hvis din bil er ganske bra for rust ville jeg gjort det.' Lykke til :) Siter GTti 244Rat 1975 FUNKSJON FØR FORM Daihatsu Modifiers Scandinavia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
petter_707 Skrevet Mars 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2006 Det er serdeles lite rust. Det eneste er slike småe stjerner bak på luka og de tar jeg meg lett av. Men nå har det åpnet seg en mulighet. Bytte til anna motor, men det skjer sikkert ikke. Jeg får helt sikkert tak i en komplett topp på ett huggeri og da blir det mere sladding på meg. Når jeg tenker meg om så må jeg justere litt på brekken, clutsjen og sikkert noe annet også. Siter Daihatsu Charade G100 1,0 slitt motor (parkert, snart prosjekt) Daihatsu Charade G101 TD blå uten motor (keep) Daihatsu Charade G101 TD rød sprokken topp (sell) Daihatsu Charade G101 TD rød Blått panser (bruker) + 3xOpel Rekord 1xOpel Senator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
millhouse Skrevet Mars 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2006 Nei,sett på en ny topp du bareHvoran motor sitter det i den? Siter GTti 244Rat 1975 FUNKSJON FØR FORM Daihatsu Modifiers Scandinavia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
petter_707 Skrevet Mars 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2006 jeg har en 3 syl forgasser 993 ccm. Den heter vel CB-23 kan jeg tenke meg. Siter Daihatsu Charade G100 1,0 slitt motor (parkert, snart prosjekt) Daihatsu Charade G101 TD blå uten motor (keep) Daihatsu Charade G101 TD rød sprokken topp (sell) Daihatsu Charade G101 TD rød Blått panser (bruker) + 3xOpel Rekord 1xOpel Senator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas_1 Skrevet Mars 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2006 Det var bare ventilene som røk? De har vel en tendens til å mose et stempel eller to i tillegg da... Da er det bare å fyre utav motoren og hive i turbomaskinen du får til denne!:D Siter Biler: -Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
millhouse Skrevet Mars 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2006 Ja,du kan jo sette i en CB60,som er Turbo motor med forgasser,eller så kan du jo bytte ut hele motoren til en 4sylindra sak med.Sitter i de fleste nyere G100r. endel mere jobb da,med skifte av alt fra drivaksler,girkasser + alt av ledningsnett. Men det går jo :) best med en hel delebil da Siter GTti 244Rat 1975 FUNKSJON FØR FORM Daihatsu Modifiers Scandinavia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas_1 Skrevet Mars 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2006 Vil tro turboen er lettere å installere, godkjenne og trimme. Er ganske hissig med turbo disse små 3 silyndrene! Siter Biler: -Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
0ddis Skrevet Mars 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2006 Åå... reg reim er forjævlig surt å ryke. Jeg tok min i godt driv i 120-130km/t i full aks. Resultat: 2 ventiler bøyd og 6 ventiler med kast i. Hva enn du gjør: IKKE kjøp nye innmat til toppen, noe som er dyrt! Finn deg en brukt topp, ikke gjør samme feilen som meg. Pent!: Siter Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar http://www.youtube.com/oddisPProductions Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
petter_707 Skrevet Mars 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2006 Tror ikke det blir aktuelt å kjøpe delene ny. Jeg blir å skru opp motoren i løpet av vinterferien for å få ett overblikk over hva som eksakt er ødelagt. Noen mener jo at stemplene mest sannsynlig er ødelagt de å. Akkurat nå har jeg 3 alternativer: 1: Skaffe brukt topp 2: Skaffe brukt motor 3: Hugge bilen\bruke som delebil og kjøpe en ny for 10000,- Siter Daihatsu Charade G100 1,0 slitt motor (parkert, snart prosjekt) Daihatsu Charade G101 TD blå uten motor (keep) Daihatsu Charade G101 TD rød sprokken topp (sell) Daihatsu Charade G101 TD rød Blått panser (bruker) + 3xOpel Rekord 1xOpel Senator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
petter_707 Skrevet Mars 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2006 Åå... reg reim er forjævlig surt å ryke. Jeg tok min i godt driv i 120-130km/t i full aks.Resultat: 2 ventiler bøyd og 6 ventiler med kast i. Hva enn du gjør: IKKE kjøp nye innmat til toppen, noe som er dyrt! Finn deg en brukt topp, ikke gjør samme feilen som meg. Er helt enig. Det er bare EN liten dritt reim som lager helvete i hele motoren. Og i tillegg er det svine dyrt å reppe. OMG wtf? Siter Daihatsu Charade G100 1,0 slitt motor (parkert, snart prosjekt) Daihatsu Charade G101 TD blå uten motor (keep) Daihatsu Charade G101 TD rød sprokken topp (sell) Daihatsu Charade G101 TD rød Blått panser (bruker) + 3xOpel Rekord 1xOpel Senator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2,7 turbo Skrevet Mars 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2006 har du satt på ny reg reim og prøvd å starte..?? er ikke alle biler som stempel slår i ventil..!! Siter toyota 4Runner 36" KE70 m/bmw turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
0ddis Skrevet Mars 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2006 Enig. Det er lurt å spenne opp reima og forsøke å starte. FØR man tar av toppen. Så slipper man å koste på seg nye pakninger hvis alt skulle være i orden. Har kjenskap til både folk med Opel og Volvo motorer der det bare har vært å spenne på reima og kjøre videre. Hos BMW er det ihvertfall ikke en slik mekanisme. Siter Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar http://www.youtube.com/oddisPProductions Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
petter_707 Skrevet Mars 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2006 Han slo fort fast at det var reg.reima som var gåen og at det var en smal sakå reppe, MEN det kan hende at den tok med seg ventilene i samme slengen. Så jeg tenkte jaja og i dag onsdag (1) så fikk jeg vite at ventilene er ødelagt. Klart! Når jeg snakka med han på verkstedet så sa han at han hadde no skifta reima, men ventilan e ødelagt. Så jeg regner med at han har prøvd å starta den. Siter Daihatsu Charade G100 1,0 slitt motor (parkert, snart prosjekt) Daihatsu Charade G101 TD blå uten motor (keep) Daihatsu Charade G101 TD rød sprokken topp (sell) Daihatsu Charade G101 TD rød Blått panser (bruker) + 3xOpel Rekord 1xOpel Senator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.