Gå til innhold

problem med stramming av håndbrems

Ranger emnet


Nedi

Anbefalte innlegg

strammet håndbremsvaieren for noen dager siden for det var helt fullstendig slapt, men når jeg drar i brekket nå så er det noen meter med motstand. klarer ikke dra brekket opp i det hele tatt, faktisk ikke noe utslag på bremsevirkning heller.. dette da etter jeg strammet, det skal sies, det var ikke noe bremsevirkning før jeg strammet heller..

 

hva som feiler den ?

Eyes don`t leave fingerprints

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slik eg har forstått det så er det denne delen som ruster fast

191698423A.jpg

 

og det er mulig å skifte den ut. trur mekonomen har dette

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slik eg har forstått det så er det denne delen som ruster fast

191698423A.jpg

 

og det er mulig å skifte den ut. trur mekonomen har dette

 

Det er ikke den delen som ruster fast. Det er en pinne som blir flytta av den armen der, å DEN ruster fast. Det går ikke å reparere disse caliperne. Ferdig med det.

 

Bytt den eller de caliperne som er gåen, å du får H.brekk igjen.

Das Auto

 

09mod Golf VI 2.0TDI 4motion Highline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruker posten din litt bare til og spørre om noe: mitt håndbrekk tar men det er enormt dårlig, strammer jeg mer så klarer jeg ikke ta opp selve spaken. klarer ikke og holde bilen på brekket i bakker, men kan det strammes nede på kalipper?

Honda Civic 95mod. 1,5 Vtec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruker posten din litt bare til og spørre om noe: mitt håndbrekk tar men det er enormt dårlig, strammer jeg mer så klarer jeg ikke ta opp selve spaken. klarer ikke og holde bilen på brekket i bakker, men kan det strammes nede på kalipper?

 

Du har sikkert samme caliper problem du óg.

 

Om du tar av wiren bak på caliperen, så ser du om armen går tilbake, står den fast er det bare å bytte caliper.

Das Auto

 

09mod Golf VI 2.0TDI 4motion Highline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 years later...

Og alle her er sikre på at de har skivebremser bak?

Sist jeg sjekket har flertallet av golf2 trommelbemser bak, og man justerer kun opp slakken på wire på håndbrekket, justeringa ellers skjer inni trommelen, på den mislykkede selvjusteringa. Denne trenger litt bank på VAG for å få bra pedal og håndbrekk, rett og slett spette den ett hakk til med en trekker gjennom ett bolthull.

 

Brekkwire skal justeres til en minimal slakk, nesten uansett bil(Gjelder ikke Volvo 240), justeres den strammere setter man selvjustering ut av funksjon på trommelbrems, og bremsekalipper.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var inne på tanken og spørre om det var trommel eller skivebrems det er snakk om her :)

 

man må også tenke at bremsebånd slites, trommel slites. og ikke minst WIRENE blir lengre

 

er vel 3 klikk på håndbrekk man skal ha før hjula låser mener jeg

 

selvjusteringa bak på (iallefall golf/jetta) er egentlig helt kurrant, så sant fjøra er i god stand, og at det ikke er (som det ofte er) mye rust og shit som hindrer fjøra og dra kilen ned..

 

kan være en ide og ta av tromler og ta en titt på hvordan det faktisk står til inni der, håndbrekksarm inni trommel kan og finne på og bli treg grunnet støv og rust etc.

 

og når man først er inni der, så kan man like godt sjekke bremsesylinderen, om den er i OK stand, kan henge seg litt denne også

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår