Gå til innhold

Politiet, hva gjør man hvis man blir tatt?

Ranger emnet


S-Audi

Anbefalte innlegg

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by Ghia4x4

Brukerfeil og brukerfeil... Dårlige vinterdekk sier nå jeg.

 

Å skylde på dårlige dekk, dårlig føre, dårlig sikt, og andre svadaårsaker er et typisk trekk som går igjen hos dårlige sjåfører, samt folk med null innsikt i det å være fører av et motorisert kjøretøy.

 

Saken er den at med dårlige dekk, dårlig føre, dårlig sikt, eller andre ting som gjør forholdene dårlige må man tilpasse farten etter forholdene i enda større grad enn man normalt sett må.

Å ikke tilpasse hastigheten etter forholdene vil således være et brudd på $3, og en feil begått av føreren.

 

Konklusjon:

Kun situasjoner der en plutselig uforutsigbar teknisk feil er årsak til ulykken er ulykker føreren ikke kan lastes for, alt annet er førerfeil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

 

Å skylde på dårlige dekk, dårlig føre, dårlig sikt, og andre svadaårsaker er et typisk trekk som går igjen hos dårlige sjåfører, samt folk med null innsikt i det å være fører av et motorisert kjøretøy.

 

Saken er den at med dårlige dekk, dårlig føre, dårlig sikt, eller andre ting som gjør forholdene dårlige må man tilpasse farten etter forholdene i enda større grad enn man normalt sett må.

Å ikke tilpasse hastigheten etter forholdene vil således være et brudd på $3, og en feil begått av føreren.

 

Konklusjon:

Kun situasjoner der en plutselig uforutsigbar teknisk feil er årsak til ulykken er ulykker føreren ikke kan lastes for, alt annet er førerfeil.

 

Du har rett. En feil ble begått. Fort gjort å gjøre feil - men jeg har aldri gjort en såpass stygg bruker feil som det der tidligere, og ihvertfall ikke nå! Jeg lærte tross alt noe av det (hadde jeg IKKE lært noe av det ville jeg aldri kunne bli en god sjåfør antageligvis). Og det var akkurat dèt som skulle virke som, forhåpentligvis, noe belærende i innlegget mitt. Så takk for at du ettertrykkelig påpeker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært over 200 noen få ganger i løpet av de snart 10 månedene jeg har hatt lappen, og jeg gjør det ikke igjen. Men det som skremte meg var når jeg traff en lyktestolpe sidelengs i 50 km/t med Fiesta'en til mor. På vintern. Og jeg skylder ikke på annet enn meg selv.

 

Skal så utrolig lite til i de hastighetene, og det forandrer seg ikke akkurat til det positive når nåla nærmer seg 200. Fartsgrensene er ikke der for morro skyld, kanskje de er litt væl drøye noen steder, men allikevel. Vil du kjøre i 200 hver eneste dag, flytt til Tyskland og rist deg løs på autobanen til du ikke gidder mer. Kanskje du aldri får flytte hjem igjen heller, fordi du faktisk erfarer selv hvor lite som skal til i de hastighetene. Hva om du punkterer i 150? Klar over konsekvensene av det?

 

Det er mange her som har hatt lappen MYE lengre enn deg, og de kommer faktisk med egne erfaringer. Dette går ikke spesiellt ut til deg egentlig, men til alle dere som synes det er kjempetøft å kjøre kjempefort for å imponere noen... Eller ta livet av seg selv.

 

Kjørte vel kanskje ikke så vettug med en gang jeg fikk lappen jeg heller, men det tok ikke så forferdelig lang tid før jeg innså skikkelig at jeg absolutt ikke KAN kjøre bil, og vil for guds skyld ikke skade andre eller meg selv bare fordi jeg synes det var tøft å kjøre fort der og da. Ta det med ro i trafikken, kjør innenfor rimelighetens grenser!

 

Ble et rotete innlegg, men jeg er trøtt og sliten, fikk i allefall frem en del poeng synes jeg. God natt zzz

 

Ps: Blir ganske oppgitt over alle som synes det er kjempegøy å kjøre over 200, kan dere si meg hva som faktisk er så MORRO med det? En gang i blandt, kanskje, men gjør det der det er lov, der det er "forsvarlig" og der det er veier til det.

1997 Volvo S70 2.0LT

x - 1997 Volvo S70 2.0S

---

1997 Daf XF480 (nå med 550 hk) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår