Gå til innhold

Getrag 262/262cr

Ranger emnet


turbo242

Anbefalte innlegg

Håper noen her kan hjelpe meg med et problem.

Har ei getrag kasse liggende i deler på hylla i garasjen. noe som fattern fikk tak i en gang. nr betegnelsen på kassa er 262.0.200.00R har spurt litt rundt og noen mener dettte er ei vanlig 4trinns volvo 264 girkasse. Jeg har sjekka litt på nett og funnet et bilde som er helt lik den kassa jeg har og der står det at det er ei litt sjeldenere og mye bedre 5trinns 262cr kasse med dogleg 1st og 1:1 på 5... lurer fælt på hva det er da vett:D etterdsom ingen er helt sikre. Så om det er noen som kan slå fast hva slags kasse det er utifra nr hadde jeg blitt glad..

 

262.0.200.00R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde du tatt et søk her på forumet, så hadde du oppdaget 12435785341 tråder om dette...

 

kan ikke med den kassa, men det lille jeg husker, er at den tåler MYE mer enn en vanlig goførti-kasse...

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ingen ekspert på det der,men den har altså løst clutchus? er boksen delbar i 2 deler er det en 4 trinns,består den av 3 "deler" er det en 5trinns..

 

for å finne ut om den har 1st gir ned til venstre er det jo bare å sett den i det som du tror er første gir,snurr akslingen en runde,så legg den i andre gear snurr en runde og se forskjellen..

 

da finner du fort ut hvor første gear er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som har peiling på 260 kassa? 5 trinns uten løst clutch hus.. duger den kassa greit nok eller? har hørt at den er litt svakere, men skal jo ikke har mer enn rundt 200 hk foreløpig så.. kan få 2 slike kasser for 3000 kr.. er vel ikke ille det?

1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. sant det.. solgte nettop en m47 fra en 760 turbo for 1500.. men så koster jo adapterplata til 260 kassa 2000 sek også da.. siden jeg har b23et og svinghjulsfølern så må jeg kappe ut litt av adapterplata og kassa, men det skal vel gå greit..

1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår