Sikaflex Skrevet Februar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 hei... Lurte på om nåken har våre borti de same eller har peiling på ka ej må jere før og få motoren min til å funke slik den jor,, Det er en volvo b23a motor, me stromberg forgasser me gul topp.. Probleme er at den har problem me å starte når tempraturen ute ligge på 5-8grade ca. uten att eg bruker full sjok, Vist eg bruker full sjok,, starta den men må gå me de lenge,,før den klare å halde seg på vanli tomgang,., Før starta bilen alti sikkeli å jekk veldi fort uten sjok.. Har også problem me att når motoren har gått seg varm å eg stoppar den å lar den stå i 10-20 minuttter so må ej kjinne veldi lenge for å få start. å når den starta då starta den som regel på 3 sylindra., Har skifta: Rotor,tennplugger,tennkabler,stift, Lurte på om de rett å slett kan vere feiljustert forgasser, sida den har våre åpna i ette tid,,, og om nåken veit korleis eg skall justere forgassaren,, for å få ett nåkso bra blandingsforhold. Siter Det finnes ikke noen problemer bare nye løsninger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hovin Skrevet Februar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 Om den går varm kan det være termostaten som har tatt helg.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikaflex Skrevet Februar 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 Om den går varm kan det være termostaten som har tatt helg.. den går sej berre til vanli arbeids temp Siter Det finnes ikke noen problemer bare nye løsninger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ExceL Skrevet Februar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 kan være vakum.. Siter - VOLVO - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikaflex Skrevet Februar 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 kan være vakum.. ja ka ej skall jere me de da?? Siter Det finnes ikke noen problemer bare nye løsninger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Februar 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2006 Probleme er at den har problem me å starte når tempraturen ute ligge på 5-8grade ca. uten att eg bruker full sjok, Det stemmer da. Korrekt startprosedyre, er 3/4 choke ved +10 grader, og full choke ved lavere temperaturer. Vist eg bruker full sjok,, starta den men må gå me de lenge,,før den klare å halde seg på vanli tomgang,., Hvor lenge da? Jeg kobler ut choken helt, først når nåla på varmemåleren begynner å røre seg. Lurte på om de rett å slett kan vere feiljustert forgasser, sida den har våre åpna i ette tid,,, og om nåken veit korleis eg skall justere forgassaren,, for å få ett nåkso bra blandingsforhold. Skal du justere forgasseren, betaler du heller ett verksted med avgassmåler for å ta jobben. Mye greiere, og koster sikkert ikke mere enn ett par tre hundrelapper. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikaflex Skrevet Februar 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2006 Det stemmer da. Korrekt startprosedyre, er 3/4 choke ved +10 grader, og full choke ved lavere temperaturer. Hvor lenge da? Jeg kobler ut choken helt, først når nåla på varmemåleren begynner å røre seg. Skal du justere forgasseren, betaler du heller ett verksted med avgassmåler for å ta jobben. Mye greiere, og koster sikkert ikke mere enn ett par tre hundrelapper. okeyy... ja e vel best å stille co på et verksted. Siter Det finnes ikke noen problemer bare nye løsninger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ExceL Skrevet Februar 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2006 ja ka ej skall jere me de da?? sjekk alle slarger som det går vakum pa.. kan være morknet.. Siter - VOLVO - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet Februar 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2006 Og justere gasser'n på Norsk Forgasser service koster i hvertfall FLESK Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikaflex Skrevet Februar 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2006 Og justere gasser'n på Norsk Forgasser service koster i hvertfall FLESK stille dei ikkje co en når en he bilen på eu kontroll da? Siter Det finnes ikke noen problemer bare nye løsninger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo_240_GLT Skrevet Februar 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2006 stille dei ikkje co en når en he bilen på eu kontroll da? nope.. dei berre sjekka co en å e den før høge må du justere den... men den bør jo ligge longt onder grensa da.. for at de ska vere bra... Siter Volvo 242 Dl 81 mod Volvo 240 Gle 86 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikaflex Skrevet Februar 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2006 nope.. dei berre sjekka co en å e den før høge må du justere den... men den bør jo ligge longt onder grensa da.. for at de ska vere bra... vist en betale dei for de so,, må dei vell konne jere de,, på min forgasser stille en vell berre opp å ned på dysa. tenkte ej skolle stille opp på dysa for mindre bensin. å so stille turtale me den skruen som er på innsuge, Siter Det finnes ikke noen problemer bare nye løsninger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikaflex Skrevet Februar 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2006 Nåken so veit ei grunn innstilling på dysa på forgassare min? Siter Det finnes ikke noen problemer bare nye løsninger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
follestad Skrevet Februar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2006 berre å fylle batteri vann så kommer den seg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Februar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2006 Nåken so veit ei grunn innstilling på dysa på forgassare min? du må nesten ha skikkelig utstyr for å måle deg frem til rett CO. ps. b23a, den har vel stift? isåfall bør du sjekke åpningen på stift, sjekk om det er god kontakt på kondensatoren, sjekk rotoren og fordelerlokket.. stift er en slitasjedel, som du må stille innimellom... husker ikke hvor stor åpning du skal ha. mener jeg lagde et innlegg om dette, da jeg hadde b19a. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.