Gå til innhold

Diverse fiksing på frontfanger

Ranger emnet


Stingah

Anbefalte innlegg

Hei

Skal gjøre diverse med frontfangeren på min Golf IV. Tanken er å tette igjen de tre luftehullene nederst på fangeren og evt. fjerne lista.. Legger med et bilde for å forklare det bedre :)

 

Har hørt noe om at man MÅ plastsveise dette.. Har ikke utstyr til dette, så det blir vanskelig.. Tenkte jeg bare skulle tette det fra utsiden og legge glassfiber fra innsiden.. Noen innsigelser?

 

Har satt gule firkanter rundt det det gjelder.

Golfen.jpg

 

mvh

Golf IV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selvfølgelig tekt på dette. Skal ha en smal luftespalte på høyresiden hvor luftekanalen går.. Men på 90 hk TDI tar den inn mesteparten av kjølinga gjennom grillen:) Så ikke no å tenke på det..

 

Har snakka med en som har peil på dette, å han sier at det vil uansett sprekke opp etter kort tid pga type plast i fangeren.. :(

Golf IV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selvfølgelig tekt på dette. Skal ha en smal luftespalte på høyresiden hvor luftekanalen går.. Men på 90 hk TDI tar den inn mesteparten av kjølinga gjennom grillen:) Så ikke no å tenke på det..

 

Har snakka med en som har peil på dette, å han sier at det vil uansett sprekke opp etter kort tid pga type plast i fangeren.. :(

En ting er luft til motoren, en annen er kjøling. Tror bilen på sommertid kommer til å gå meget fort for varm. Er nok også rett som du sier at glassfiber på plast kan sprekke. Siden det er to forskjellige stoffer som reagerer ulikt på vær, vind og bevegelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det kan slipes! mitt forslag er at du limer inn plastbiter i de hullene du skal tette. prøv å lage bitene så de passer best mulig i hullene. slip alle kanter og lim både innside og utside, så blir det mere stabilt! du kan gjerne også lime fast noe finmasket netting i overgangen mellom fangeren og de nye bitene, da blir det enda mere stabilt! prøv å få tak i sparkel som er beregnet på plast da vanlig sparkel ikke sitter spesielt godt. Evt. bruk plast primer før du sparkler med vanlig sparkel. lakkeringsverksteder bruker dette på plast før de lakkerer. Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres veldig bra ut :) har du anelse hvor jeg kan få kjøpt dette limet?

En rekke bilrekvista butikker selger dette limet. Men hold deg fast, for det koster flesk! Men så er det bra da, vi bruker sånn der jeg jobber for å reparere skader på støtfangere og div. Vi bruker ikke plast sveising lengre, bare limer...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Gøy å sjekke gamle tråder som jeg tydeligvis ikke får mail fra lengre :P

 

NSR: subkassene er ferdig, men er et evighetsprosjekt. Blir aldri ferdig med hele "settet".

 

Blir forøvrig å plastsveise eller bruke byggskum for så å kjøre på med glassfibersparkel oppå det hele og avslutte med finsparkel.

Golf IV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår