Gå til innhold

Sub+forsterker, budsjett 4-4,5 K. Hvem, hva og hvor?

Ranger emnet

BurleY

Anbefalte innlegg

Hallo :D

Som topix sier så er jeg er ute etter en sub og forsterker til rundt 4000 kr.

Jeg har sett på dynabel sin 12" (9412) og Dynabel BF1702 forsterker http://www.mamut.com/dynabel/subdet300.htm. Noen som har noen formeninger om dette.

Hva med denne? http://www.ljudia.no/cgi-bin/no/online/af0no.cgi?id=931603

Eller anbefaler dere noe helt annet? I prisklassen 4000 kr.

Jeg setter lydkvalitet fremfor at det bare skal låte fælt. Vil heller ha en bass som spiller pent og presist enn en som bare spill høyt og det bare rister i hele bilen. hehe

Mvh

Burley :)

Kristian Bjørke

Uansett hva du gjør eller har så er det alltid noen på Bilforumet som ikke liker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig du skulle vurdert sub fra Focal eller ground zero?! Bare forslag.. Jeg er hvertfall mer fornøyd med lyden i Focal, enn hva jeg er med lyden jeg har hørt av dynaBel! Synes Focal blir litt mer hifi..

Ellers er vel forsterkern noe av det bedre i forhold til pris og effekt. God omtale har de fått også. Skal du ha noe bedre må du nok opp i 3000 på forsterkersiden, og da er det ikke så mye igjen til sub.

Har selv en Focal 25A1, og mange - inkludert Anders Fleischer :), måtte si at han var imponert over nettopp hvordan den hørtes ut i bilen! Og den koster ikke mer enn 1000 kroner :)

menmen.. tipper at hvis du spør pent skal du vel kunne få disse komponentene til mellom 4000 og 4500 totalt av en av forhandlerne her inne. Snakk med Anders på autod.no :

Focal 30A1 til 1190,- veiledene

Audison Srx 2s til 3490,- veiledene

Mvh

- 06 Mod Audi A3 Sportback "Focal-Audi'n"

x 98 Mod VW Golf IV (solgt)

Stor takk til Anders Fleischer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det står mellom Focal og dynaBel hadde valget vært lett for min del hvertfall! Har hatt begge deler, og Focal spiller penere i mine ører! Men det er klart det er individuelt i og med at du er du, og jeg er meg.. :) Dessuten virker det for meg som om Focal spiller mer på et allroundnivå enn hva dynaBelen gjør! Spiller all musikk altså.. pent!

Audison spiller også veldig pent med Focal, og må nok kunne sies å ligge et par nivå over dynaBel!

Å svare, diskutere og dele meninger er jo det vi er her for alle sammen.. så det er bare hyggelig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. den trøkker den!! Jeg har jo som sagt bare 10"'ern.. og Anders syntes den trøkket bra til å være 10"! Spilt en del basstester osv med den, og da rister bilen bra!! Tror ikke 12" skulle være noe værre, med nok forsterkertrøkk altså!! Jeg spiller også en del trance en gang i blandt.. og det funker fett!

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. den trøkker den!! Jeg har jo som sagt bare 10"'ern.. og Anders sytes den trøkket bra til å være 10"! Spilt en del basstester osv med den, og da rister bilen bra!! Tror ikke 12" skulle være noe værre, med nok forsterkertrøkk altså!! Jeg spiller også en del trance en gang i blandt.. og det funker fett!

Mvh

Hehe det høres knall ut ! :P

Mvh

Kristian Bjørke

Uansett hva du gjør eller har så er det alltid noen på Bilforumet som ikke liker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ingen tvil om at det er en meget bra sub til den prisen! Største forskjellen på disse subene er vel at SS'en er dobbel spolet. Dermed vil den nok også være noe dypere. Dette vil dermed bare spille inn dersom du har plassmangel, men siden du ikke nevner noe om dette regner jeg med at det ikke er noe problem.

Dersom tilbudet kom fra en av autocustomgutta er det nok ingen tvil om de tror dette vil være en god løsning for deg! Anbefalte de i såfall også forsterker?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv en MA Audio sub, kosta vel 990kr i sine dager.. Den er vel en 5-6 år gammel, men spiller enda meget bra, er noe imponert over at den har holdt ut så lenge. Tror nok det blir MA på meg igjen gitt, den fikk vel så vidt jeg husker god kritikk i Lyd Og Bilde da den var ny. Kan i hvertfall anbefales :) Men vet jo ikke om de nye er like bra som de gamle da ;)

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom tilbudet kom fra en av autocustomgutta er det nok ingen tvil om de tror dette vil være en god løsning for deg! Anbefalte de i såfall også forsterker?

Mvh

Jepp de anbefalte denne forsterkeren: Fusion FE-300D.

Kristian Bjørke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig du skulle vurdert sub fra Focal eller ground zero?! Bare forslag.. Jeg er hvertfall mer fornøyd med lyden i Focal, enn hva jeg er med lyden jeg har hørt av dynaBel! Synes Focal blir litt mer hifi..

Ellers er vel forsterkern noe av det bedre i forhold til pris og effekt. God omtale har de fått også. Skal du ha noe bedre må du nok opp i 3000 på forsterkersiden, og da er det ikke så mye igjen til sub.

Har selv en Focal 25A1, og mange - inkludert Anders Fleischer :), måtte si at han var imponert over nettopp hvordan den hørtes ut i bilen! Og den koster ikke mer enn 1000 kroner :)

menmen.. tipper at hvis du spør pent skal du vel kunne få disse komponentene til mellom 4000 og 4500 totalt av en av forhandlerne her inne. Snakk med Anders på autod.no :

Focal 30A1 til 1190,- veiledene

Audison Srx 2s til 3490,- veiledene

Mvh

anngåend den 12" du linket opp til her, den er beregner for 30-60 liter bassreflekskasse, betyr det da at den må ha bassreflekskasse eller går det like fint og bruke den i en lukket kasse. Hadde vært fint om noen visste dette :P

Kristian Bjørke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skal jo egentlig sitte i en reflekskasse, men de fleste basser spiller jo i begge typer "standardkasser" (refleks og lukket) Jeg har jo som sagt et prøveprosjekt gående med min Focal sub. Bruker en lukket kasse på rundt 25 liter. Suben er opprinnelig beregnet for 20 til 40 liter bassreflekskasse i dette tilfellet. Har ikke fått testet den i reflekskasse enda, ettersom jeg hadde en nylaget lukket kasse fra den forrige suben min. Var interessert i å prøve den kaasen på denne suben, og ved da å minke indre volum litt, spiller nå Focalen også veldig bra!

Du kan nok derfor med andre ord sikkert bruke en lukket kasse til denne suben. Du får spørre om noen kan simulere en lukket kasse til deg med program, ut ifra T/S parametrene på elementet!

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider